• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IR extender werkt niet met Cisco 8485DVB decoder

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pimp
  • Startdatum Startdatum
P

pimp

Hallo,

ik heb een probleem met mijn Cisco 8485DVB decoder. Na eerst een Philips DCR8111 decoder te hebben gehad, welke probleemloos werkte met mijn IR extender, werkt de Cisco decoder niet hiermee samen.
Ik heb een Logitech Harmony 555 afstandsbediening die feiloos direct werkt met de Cisco decoder. Via de IR extender reageer de box vrijwel nooit meer op het signaal. Ook de originele afstandsbediening werkt niet.
Alle andere apparatuur werkt wel met de IR extender en ook een ander merk IR extender maakt niets uit.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben en hier een oplossing voor hebben?

bvd
 
Na verder speurwerk lijkt het er op dat de SA/Cisco decoder op 56kHz IR werkt. De IR extender die ik heb ondersteunt dit niet. Ik heb onderstaande IR receiver besteld ter vervanging van mijn huidige ontvanger, ter info voor mensen die tegen hetzelfde probleem aan kunnen lopen:

https://www.cmple.com/p-165-dual-frequency-ir-receiver-sa-hdtv-dvr-and-directtv-h21.aspx
 
Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik een IR extender van marmitek en met name mijn logitech harmony afstandsbediening werkt niet op de cisco box. Mijn overige apparatuur werkt uitstekend via de ir extender. Ik zal je link eens bekijken...
 
Ik heb:
- Marmitek IR extender (invisible control, zie: https://www.marmitek.com/nl/product-details/audio-video-at-home/overal-bedienen/bedienen-van-av-apparaten-die-uit-het-zicht-staan/invisible-control.php)
- Logitech Harmony 515
- Cisco 8485

Deze combinatie werkt bij mij zonder problemen.
 
Ik heb de oplossing.
Het was niet een nieuw IR oog, dat was in mijn geval niet nodig.
Een speciaal stickertje wat als zonnebril fungeert zorgt er voor dat de originele afstandsbediening vrijwel vlekkeloos werkt via de IR extender. De Harmony reageert nog te snel op de commando's nu, die zal ik nog eens herprogrammeren, maar dat zal vast gaan lukken.
IR oog is dus veel te gevoelig voor sommige IR emitters!
 
Kun je aangeven wat voor stickertje het is en waar je het kunt krijgen? De afstandsbediening van de cisco box werkt bij goed icm de ir extender, alleen mijn logitech afstandbediening werkt niet naar behoren via de ir extender. Hierdoor moet ik, tijdens het tv kijken, toch twee afstandsbedieningen gebruiken, niet echt ideaal...

alvast bedankt.
 
Dat wil ik ook wel graag weten want ik heb dezelfde problemen. 4 AB's geprobeerd en alle app's (6x) die ik heb staan werken daar perfect op behalve (uiteraard zou ik bij willen zeggen) de UPC decoder
 
Dat stikkertje kun je gewoon gratis aanvragen bij UPC helpdesk ;)
 
yep, zijn kleine bijna vierkante zwarte stickertjes waar je behoorlijk goed door heen kunt kijken, in feitte een zonnebril qua filtering.
 
Terug
Bovenaan