• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IPV6 tunnelbroker.net niet mogelijk, protocol 41 geblokkeerd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter snas
  • Startdatum Startdatum
S

snas

Die nieuwe horizon box zit rechtstreeks op de coax, er zijn geen andere routers etc verbonden.

als ik via tunnelbroker.net een ipv6 tunnel aanmaak vanuit mijn laptop, komt het signaal niet door. de router (horizon box) blokkeerd (lijk) protocol 41. ik krijg de firewall ook niet getweaked zodat dit wel kan.

via mijn vorige modem/router oplossing werkte dit wel.

heeft iemand dit al aan de gang gekregen?
 
Gebruik je een HE (Hurricane Electric) tunnel?
Ga in de Horizon box naar tabblad "advanced", en dan bij "options" het vinkje bij "Wan Blocking" weghalen.
En dan "save".
 
blackjack zei:
Gebruik je een HE (Hurricane Electric) tunnel?
Ga in de Horizon box naar tabblad "advanced", en dan bij "options" het vinkje bij "Wan Blocking" weghalen.
En dan "save".
ja, is idd een HE tunnel, sixxs ga ik niet aan beginnen... die eikels verwachten 100% uptime, ik ga mijn laptop echt niet dag en nacht aan laten staan voor ze.

anyway..

wan blocking staat uit, anders kan ik de tunnel niet aanmaken op het nieuwe IP.

nadat de tunnel is aangemaakt gebruik ik de example code (met als aanpassing dat ik niet mijn externe IP gebruik, maar mijn interne DHCP ip).

v6 werkt op dat moment niet, hang ik mijn laptop aan een ander wireless netwerk, dan werkt het prima... kan natuurlijk aan mijn laptop liggen....

ik begrijp dat jij het wel werkend hebt?
 
snas zei:
ja, is idd een HE tunnel, sixxs ga ik niet aan beginnen... die eikels verwachten 100% uptime, ik ga mijn laptop echt niet dag en nacht aan laten staan voor ze.

Is niet noodzakelijk, maak een dynamische tunnel (ayiya) aan.

wan blocking staat uit, anders kan ik de tunnel niet aanmaken op het nieuwe IP.

nadat de tunnel is aangemaakt gebruik ik de example code (met als aanpassing dat ik niet mijn externe IP gebruik, maar mijn interne DHCP ip).

Klopt.

v6 werkt op dat moment niet, hang ik mijn laptop aan een ander wireless netwerk, dan werkt het prima... kan natuurlijk aan mijn laptop liggen....

Dit begrijp ik even niet.
Wat bedoel je met "ander wireless netwerk"?

ik begrijp dat jij het wel werkend hebt?

Ik maak geen gebruik van het Horizon platform :)
 
Terug
Bovenaan