Iphone kan geen mail versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

Ziggoachtig

Beste,

Smtp herkend mijn quicknet adres niet.
Kortom ik kan met mijn iphone wel mail ontvangen maar niet versturen?

Help!!!

Ziggo geeft aan niet te kunnen helpen

Melding op iphone:

Email versturen niet mogelijk
De server accepteert het afzenderadres ***@quicknet.nl niet
 
Gebruik je wel de goede servernamen ? Ook voor quicknet-adressen nu pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl !
 
Gebruik je wel de goede servernamen ? Ook voor quicknet-adressen nu pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl !

Smtp.ziggo.nl is alleen bruikbaar als je verbonden bent met internet via Ziggo. Zo niet dan heb je een andere smtp server nodig.
Bijvoorbeeld die van je telecom provider.
Stel die dan wel in op poort 587. Want de standaard poort 25 van een andere provider werkt weer niet als je thuis weer op het Ziggo netwerk zit.
 
Smtp.ziggo.nl is alleen bruikbaar als je verbonden bent met internet via Ziggo.

Maar is quicknet niet van Ziggo? In elk geval heeft Ziggo allerlei documentatie op hun site staan om quicknet in te stellen en ook om een quicknet account naar een ziggo account om te zetten.

Ik heb alleen de titels gezien en weet dus niet waarom Ts hier niet mee overweg kan.

Ziggo documentatie zei:
Welke instellingen pas ik aan?
U past de e-mailserverinstellingen aan in uw e-mailprogramma (Bijvoorbeeld Outlook of Windows Mail). U moet die servers zien als de 'snelwegen' waarover het e-mailverkeer zich verplaatst. U laat vanaf nu uw e-mailverkeer over de 'Ziggo-snelweg' gaan.

Inkomende mailserver: pop.quicknet.nl vervangen door pop.ziggo.nl
Uitgaande mailserver: smtp.quicknet.nl vervangen door smtp.ziggo.nl
Gebruikersnaam: In plaats van een gebruikersnaam, vult u hier uw volledige quicknet e-mailadres in. (Bijvoorbeeld [email protected])
 
Smtp.ziggo.nl is alleen bruikbaar als je verbonden bent met internet via Ziggo. Zo niet dan heb je een andere smtp server nodig.

Onzin, als je internetverbinding via een andere provider loopt moet je ook bij Ziggo gewoon via poort 587 je mail versturen, poort 25 werkt inderdaad alleen vanaf een ziggo verbinding.

Voor de topic starter, misschien een idee om de oude account te verwijderen en op deze manier opnieuw aan te maken.
 
Voor de topic starter, misschien een idee om de oude account te verwijderen ......

Denk er voor het verwijderen wel aan om eerst alle mail uit het account te halen en in een lokale postbus te zetten. Ik had vorig jaar zo'n akkefietje. De in-box was leeg, daar had ik wel aan gedacht, maar ik was de out-box vergeten. :oops:
Gelukkig kon ik alle mail erin via een TimeMachine backup weer binnen een paar minuten terughalen.
 
Maar is quicknet niet van Ziggo? ......

Ik heb alleen de titels gezien en weet dus niet waarom Ts hier niet mee overweg kan.

Geen idee of quicknet van ziggo is. In ieder geval hebben veel providers poort 25 dicht voor andere smtp-servers.
Op mobiele apparaten kan je daarom het beste bij de instellingen van de smtp server poort 587 invullen i.p.v. 25 en ook de authentificatie.
Verzenden lukt dan meestal na inloggen op de smtp server.
Maar er zijn ook providers die zowel poort 25 als poort 587 blokkeren, merkte ik in Frankrijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan