• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IPhone 4 met Ios6 geen verbinding mogelijk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter samsunglcd
  • Startdatum Startdatum
S

samsunglcd

Hallo.

Ik heb Ios6 op mijn Iphone 4 gezet en kan nu geen verbinding mogelijk maken met mijn HB. Hij vind de HB wel, maar zegt dat er geen verbinding mogelijk is. Nu maak ik wel verbinding met een externe router aangesloten op de HB, maar dit is eigenlijk een beetje overdreven.
UPC helpdesk wist geen oplossing, gaf de Iphone de schuld. Wie kan mij uitleggen in normaal nederlands, dus geen moeilijke termen, hoe dit op te lossen?
Ik weet wel hoe ik in mijn HB kom met IPadres, maar weet niet wat ik moet wijzigen.
Dank voor alle hulp alvast.

Alex
 
Wat zijn je instellingen nu?
Maak je verbinding via 2.4GHz? iPhone 4 heeft namelijk geen 5GHz-ondersteuning en als de 2.4GHz-band uitstaat op de HB zie je niets. Ik vraag dit omdat je nu gebruik maakt van een externe router.
 
Hallo.
Hoe weet ik of ik met 2,4 of 5 verbinding maak? En hoe kan ik dat dan wijzigen?
Alvast dank, alex
 
Ben iets wijzer geworden. zowel 2,4 als 5 staat ingeschakeld. Ik maak verbinding met de ssid van 2,4 ghz. Dat vind de Iphone en het wachtwoord is goed. Toch zegt iphone dat hij geen verbinding kan maken. Met Ios 4 kon ik dat wel.
 
Al eens gedrukt op: "Vergeet dit netwerk" en alles opnieuw ingevoerd? (iPhone)
 
Heb je eventueel een beveiliging op basis van MAC-adressen in de HB ingesteld?
 
Nee, gewoon de UPC standaard instellingen.
 
En heb je als test al even het SSID 2.4GHz aangepast in iets simpels? Ik bedoel, gewoon even simpele tekens die niet makkelijk verkeerd te lezen zijn?

28-4-2013 21-15-41.png


Daarnaast ook het wachtwoord wat gesimplificeerd?

28-4-2013 21-16-55.png


Overigens... met deze instellingen kan ik gewoon met de iPhone 4, iPhone 5 en iPad 3 (allen iOS 6) contact maken met de Horizonbox middels WiFi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had precies hetzelfde probleem. Al m'n draadloze devices konden op een bepaald moment niet meer verbinden met het 2,4 accesspoint van de HB. Alle "nieuwe" weer wel. Daar zijn drie monteurs voor langs geweest, de laatste heeft de HB omgeruild. Nooit duidelijk geworden wat er aan de hand was...
 
Terug
Bovenaan