ipcam vertikt het sinds kort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MANONNA

Haai. Ik zal proberen uit te leggen wat ik gedaan heb. Ik heb een ip camera van Foscam. Die draaide prima op poort 85. Geforward in de sitecom router,prima prima.
Sinds anderhalve week niet meer. Ik verander mijn wachtwoord voor gasten en vanaf dat moment is er iets anders. Naar het externe ipadres laadt ie tergend langzaam en eigenlijk bijna nooit meer. 217...doet er te lang over om te antwoorden,zegt Firefox. Normaal gesproken open ik het Ip tooltje en dan krijg ik het interne ip adres 192....en dan kom ik in de camera. Ook dit doet het niet meer.
Het stomme is,af en toe ineens wel dus. Gisteren zat ik in de trein en wilde kijken via de mobiel met een app(dag ervoor werkte het) en hij deed niets. Thuis de stekker eruit getrokken van de cam en dan doet ie het ineens wel maar dat valt ook net zo snel weer weg.
Poort veranderd van 85 naar 8005. Poort terugveranderd naar 85. Internet explorer zegt 217.. is wel online maar wordt geblokkeerd door software firewall. Daar staat echter nog ales hetzelfde dus wat kan ik dar nog doen. Uitzetten helpt nl ook niet. UpnP staat aan. Alles lijkt even te werken en daarna over.
Ziggo zegt reset modem want u heeft veel fouten. Helpt ook niet. In de handleiding staat open Ip tool en klik dan met rechts om ARP te flushen . Ook gedaan. Niets,maar daarna opent Ip tool ook niet meer zoals eerst dus verder kan ik niets. Ziggo gebeld,en hebben gezegd dat ik de modem uit de stekker moet halen want er waren wat foutmeldingen intussen. Ik merk niks verschil.

Wat heb ik intussen gedaan.
Andere pc. Het programma geinstalleerd.
Toen kreeg ik weer via de ip tool een ip adres..nu weer met 102.
Ik kon ook de netwerk instellingen zien en ik heb nu dus uitgevinkt (wat aan stond) retrieve ip from dhcp.
De gateway enz overgenomen,ipcam vaste ip. Poort weggehaald uit de router maar upnp staat aan
Ja en met mijn mobiel kan ik het beeld dus weer zien..met mijn eigen pc in mijn netwerk dus niet..dan krijg ik weer die melding dat het te lang duurt,de pagina mogelijk overbelast is enzzz.
Waarom is dat toch. Dat was dus eerst niet. Testen moet idd met een andere verbinding maar dan deed ie het achteraf thuis ook gewoon.
Nu doet ie het dus alweer anderhalve dag niet. Hulp aub
icon_frown.gif
 
Nou dat omvat het precies.
Soms doet ie het een uurtje.
Dan weer een dag of twee niet.
Aan het eind van de middag ineens.
Dan weer een halve dag niet en een halve dag wel.
Zomaar.
Vanzelf.
Kan ook niet vanaf deze pc interne ip bekijken.
Nu op poort 80 gezet maar nog wel bedraad en zo werkt ie maarja.
Daar is ie niet voor aangeschaft.
 
@manonna,

Na lezing van je verhaal komen een paar ideeën bij me op. Misschien heb je er wat aan:
- omdat de camera vanaf internet bereikbaar moet zijn, heb je in de router poort 85 geforward. De router moet de camera natuurlijk altijd hetzelfde ip-adres geven. Doe je dat niet dan kan de camera opeens onbereikbaar worden als de DHCP-server van de router een ander ip-adres aan de camera heeft toebedeeld. Heb je dat goed ingesteld?
- Uit je laatste mailtje maak ik op dat de camera bedraad altijd wel te bereiken is. Wireless niet? In dat geval lijkt me het probleem te zitten in de draadloze verbinding.
In je laatste mailtje staat ook dat hij bedraad op poort 80 wel werkt. De camera zat toch op poort 85?

Hopelijk brengt het je op ideeën en heb je er wat aan.
 
Voorheen had ik de ip cam idd een vast ip gegeven en geprobeerd op 85 en 8005. Dat werkte. Ik liet ook anderen testen en ze zagen allemaal beeld.
Tot het een uur later (of vijf minuten later weer uitviel)
Nu heb ik de cam met draad eens met DHCP aan laten staan.
Nu heeft ie idd een ander ip maar hij geeft beeld.
Laat maar eens draaien.
Het vervelende is,als ie dus weer eens uitvalt zou ik met het ip progje op de pc gewoon rechtstreeks in de cam moeten komen. Hij geeft dan de ip waar ie op dat moment op zit,of dat nu een vaste is of niet,en kan hem bedienen.
Maar dat vakje blijft dus most of the time leeg.
En dan kan ik nergens de ipcam meer bedienen.
Normaal gesproken kon ik ook mijn WAN in de adresbalk typen,maar daar reageert ie niet meer op.
De server te traag,wachttijd verstreken..geen verbinding enz..
Op een andere site schreef iemand in een of ander topic dat je op 192.168.0.100 de beginpagina van je server moet zien en pas als dat werkt kun je poorten forwarden. Nu vraag ik me af wat ie met de startpagina van de server bedoelt. Hoe ziet dat er uit dan. Tot vanmiddag kwam ik nl in de printer!
De heeft nu een ander ip. ...100 is leeg.
Ik heb het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen.
 
Ik vind het moeilijk om je te adviseren. Snap soms niet goed wat je schrijft en heb ook het gevoel dat je aan verschillende 'knoppen' tegelijk draait zonder dat je precies weet wat je doet. :wink: Ik begrip bijvoorbeeld niet wat je bedoelt met "Nu heb ik de cam met draad eens met DHCP aan laten staan" Wat bedoel je nou precies: is de cam met draad aangesloten op de router of op je pc? Verder: wat bedoel je met "met DHCP"?

Uit je laatste bericht maak ik op dat je inderdaad een ip-probleem hebt. Het beste is om je router zo in te stellen dat ie een vast ip-adres geeft aan je camera. Vervolgens kun je in de router poort 85 forwarden naar het (inmiddels) vaste ip-adres van de camera.
Als je dat zo hebt ingesteld dan moet binnen je LAN te bereiken zijn met het interne ip-adres met poortnummer. Dus iets van 192.168.1.150:85. Extern kun je de camera dan bereiken via je externe ip-adres op internet inclusief het poortnummer.
 
Ja precies zoals je het zegt heb ik het al gedaan. En dat werkte.
gewoon zoals het hoort.
Maar sinds vorige week niet meer.
Ik kan niet meer mijn WAN intypen want dan zegt ie dat de wachttijd verstreken is,niet bereikbaar..bla.


Het eerste bedoelde ik mee dat ik nu even kijk wat er gebeurt als ik in de router dus juist DCHP aanheb. Hij staat nu met draad in de router,met dhcp en dat draait.
Voorheen had ik dhcp uit en de cam een vast ip maar dat helpt ook niets.
Ik weet nu bijvoorbeeld al dat ik straks met de cam naar de schuur ga,hem aansluit,dan doet ie het.
En kijk ik morgen ochtend dan doet ie het weer niet.
En dat gaat zo door.
 
Waar stelde je het vaste ip-adres in? Op de router of op de camera? Doe je dat op de camera dan bestaat het gevaar dat de router hetzelfde adres uitdeelt aan een andere apparaat.

Werk je vanuit de schuur met een draadloze verbinding? Daar kan het probleem ook liggen: in huis met draad doet het wel en in de schuur niet.
 
Op de zeer zeldzame momenten dat ik dus met het iptooltje ineens in de ip cam kon komen kon ik daar het vaste ip instellen.
Zo was het me verteld.
In de router stelde ik dan dat ip in en de poort waar ie op ging enz.
Wat je zegt klinkt wel aannemelijk..dan moet ik in de router dus ook dat vaste ip aanwijzen.
Hoe doe ik dat dan?
DHCP uitzetten toch?
En hoe verklaar je dan dat ik ook niet op mijn externe ip adres kan komen via de browser.
Ik zeg nu wel schuur,maar het is eigenlijk een garage en die zit aan het huis vast.
Het bereik is er goed genoeg gelukkig.
De schuur had idd te ver weg geweest.
:thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan