• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

iPad Ziggo App stopt er elke paar minuten mee

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ria77

Forum Gebruiker
Berichten
198
Hoi, Ik weet niet onder welke peiler dit hoort, maar ik heb een probleem met de ontvangst van TV via de Ziggo app op mijn iPad. Elke twee minuten stopt de zender er mee en dan valt hij terug naar "Mijn selectie". Je moet dan opnieuw op de thumbnail van de zender tikken en dan doet hij het weer een paar minuutjes. Dit herhaalt zich in principe eindeloos, totdat je het opgeeft en de iPad maar weer weglegt. Het maakt niet uit waar de iPad zich bevindt, ook al zet ik hem om twee meter afstand van het modem. Dus voor het doel waarvoor de iPad eigenlijk bedoeld was (programma blijven volgen vanuit badkamer en keuken) kan ik hem niet meer inzetten. Kan dat nieuwe hotspotsnetwerk er misschien mee te maken hebben?
 
RE: Ipad TV

Hoi, Ik weet niet onder welke peiler dit hoort, maar ik heb een probleem met de ontvangst van TV via de Ziggo app op mijn iPad. Elke twee minuten stopt de zender er mee en dan valt hij terug naar "Mijn selectie". Je moet dan opnieuw op de thumbnail van de zender tikken en dan doet hij het weer een paar minuutjes. Dit herhaalt zich in principe eindeloos, totdat je het opgeeft en de iPad maar weer weglegt. Het maakt niet uit waar de iPad zich bevindt, ook al zet ik hem om twee meter afstand van het modem. Dus voor het doel waarvoor de iPad eigenlijk bedoeld was (programma blijven volgen vanuit badkamer en keuken) kan ik hem niet meer inzetten. Kan dat nieuwe hotspotsnetwerk er misschien mee te maken hebben?

Yep, heb er ook zeeeeeeeeeeer regelmatig last van !
Ik denk dat ik een keer of tien achter elkaar dat heb, en dan in ene is het weer wel goed, en kun je weer gewoon normaal kijken.
Meestal begint het met een soort storing, beeld begint dan wat raar te doen, en vervolgens knalt ie eruit.
Uiteraard is dit behoorlijk frustrerend ( zeker met een film of voetbalwedstrijd), en waar het nou aan ligt..... geen idee.
In ieder geval weet ik dat het NIET aan een jailbreak bv kan liggen, aangezien ik bij mij thuis deze storing ook meemaak op een ipad zonder jailbreak!
 
Hier ook geen jail break hoor. Ik weet niet precies wanneer het begonnen is, ik denk twee of drie dagen geleden. Voordien viel de zender ook af en toe weg, maar dat was een keer per uur ofzo. Dat was nog wel te doen.
 
Na het uitschakelen van de WiFiSpot *lijkt* het probleem verholpen. Vreemd dat mijn computer de signaalsterkte "Uitstekend" vond, maar dat de Ziggo app hierover kennelijk van mening verschilde. Misschien een bug in de app. Misschien dat hij langer moet bufferen of in ieder geval het beeld even moet stilzetten en wachten, voordat hij tot de conclusie komt dat hij beter kan terugschakelen naar de "Mijn selectie" screen.
 
Het probleem is er niet meer sinds het uitschakelen van de WiFi spot, maar nu is mijn internet heel langzaam geworden. Ik meet bij Cnet Speedtest 3260 Kbps downloadsnelheid, wat slechts 1/20 (5%) is wat ik volgens mijn Alles-in-1 Plus Pakket (60 Mbps down) zou moeten krijgen. Ik denk dat ik binnenkort eens ga proberen te downgraden naar het Basispakket; zelfs dan is mijn snelheid nog maar een fractie van de beloofde snelheid.
 
Het probleem is er niet meer sinds het uitschakelen van de WiFi spot, maar nu is mijn internet heel langzaam geworden. Ik meet bij Cnet Speedtest 3260 Kbps downloadsnelheid, wat slechts 1/20 (5%) is wat ik volgens mijn Alles-in-1 Plus Pakket (60 Mbps down) zou moeten krijgen. Ik denk dat ik binnenkort eens ga proberen te downgraden naar het Basispakket; zelfs dan is mijn snelheid nog maar een fractie van de beloofde snelheid.
Wat bedoel je met Wifispot? En wat voor wifirouter gebruik je? Die van Ziggo?
Ik heb geen ervaring met dat ding, maar mijn ervaring is dat investeren in een fatsoenlijk wifirouter echt loont in stabiliteit en snelheid. Genoeg van die flaky dingen gehad, niks dan ellende. En dat ligt echt niet aan je internetsnelheid. Doe maar eens een speedtest bij speedtest.ziggo.nl op een computer met een bedrade verbinding.
 
Niet echt reclame is dat inderdaad - waardeloze kwaliteit van de Ziggo iPad app:

Photo_2013_05_18_22_28_11_1.PNG
 
Het probleem lijkt inderdaad bij Cnet te liggen want met testsites in Nederland krijgt ik wel acceptabele resultaten. Ik nam automatisch aan dat Cnet in Nederland een testserver had staan.

Wat betreft die Ziggo App begrijp ik niet dat ze die app niet laten updaten door een ander IT-bureautje. Voor een paar duizend euro ga je toch geen miljoenen klanten treiteren? Of anders schrijf je een prijsvraag uit; dan kost het je alleen de prijs en dan heeft de beginnende programmeur iets heel moois op zijn CV. Zo werkt Mozilla ook.

Ik begrijp die trouw aan een slecht presterende developer niet; dat is echt misplaatst. Koop hem desnoods uit. Ziggo krijgt een slechte naam door die app want het is een belangrijk visitekaartje.
 
Wat betreft die Ziggo App begrijp ik niet dat ze die app niet laten updaten door een ander IT-bureautje. Voor een paar duizend euro ga je toch geen miljoenen klanten treiteren? Of anders schrijf je een prijsvraag uit; dan kost het je alleen de prijs en dan heeft de beginnende programmeur iets heel moois op zijn CV. Zo werkt Mozilla ook.

Ik begrijp die trouw aan een slecht presterende developer niet; dat is echt misplaatst. Koop hem desnoods uit. Ziggo krijgt een slechte naam door die app want het is een belangrijk visitekaartje.

Ik denk dat het niets met de developer te maken heeft, want ik heb hier met de app op mijn ipad geen problemen. Zeker niet de problemen die jij beschrijft.
Misschien is er een probleem met de data-servers in jouw regio of iets dergelijks. Dan zou iedereen daar in jouw buurt last van moeten hebben op hetzelfde moment.

Weet je overigens zeker dat jouw ipad aangemeld is op jouw eigen WiFi netwerk als je TV kijkt en dat hij niet overschakelt op een WiFiSpot uit jouw buurt en daardoor het kijken afbreekt ?
 
Ik denk dat het niets met de developer te maken heeft, want ik heb hier met de app op mijn ipad geen problemen. Zeker niet de problemen die jij beschrijft.
Misschien is er een probleem met de data-servers in jouw regio of iets dergelijks. Dan zou iedereen daar in jouw buurt last van moeten hebben op hetzelfde moment.
Is dat op een of andere manier te testen met de iPad?
Weet je overigens zeker dat jouw ipad aangemeld is op jouw eigen WiFi netwerk als je TV kijkt en dat hij niet overschakelt op een WiFiSpot uit jouw buurt en daardoor het kijken afbreekt ?
Films kijken die op interne webserver staan gaat probleemloos en iPad is alleen op eigen WiFi aangemeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan