• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ip conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

twigger

Forum Gebruiker
Berichten
2.154
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik zit met een vreemd probleem.
Ik heb geen verbinding meer op mijn smart tv, zowel bedraad als wifi.
Op pc wel maar als ik verbinding probeer te maken op smart tv dan zie ik in eventlog van pc foutmeldingen en heb dan ook op pc geen verbinding meer. Ik moet dan modem opnieuw starten en dan heb ik weer verbinding op pc maar niet op smart tv.
Alles staat op automatisch op smart tv, handmatig instellen helpt ook niet. Het gekke is dat ik op mobiel en tablet wel internet heb.

dit zijn de foutmeldingen:

Toepassingspop-up: Windows - Systeemfout : Er is een IP-adresconflict met een ander systeem op het netwerk gevonden.


Beschrijving:
Het systeem heeft een adresconflict gevonden voor het IP-adres 192.168.178.15, waarbij het systeem het netwerkhardwareadres 14:49:E0:6D:71:0A heeft. Hierdoor kan de werking van het netwerk op dit systeem verstoord zijn.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt.
 
update:
verbinding probleem op smart tv ligt aan samsung zelf.

Maar ik zag dat mijn ip adres in router anders is dan als ik via: uitvoeren> cmd en dan ipconfig type dan staat daar een ander ip adres, laatste cijfers zijn anders.
is dit normaal?

edit:
ik las ergens dat pc en smart tv perongeluk hetzelfde ip adres hebben.
Dat is nu niet het geval zie ik. Ik heb geen foutmeldingen meer als ik
smart tv gebruik. Maar blijft raar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan