• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ip-cam niet extern benaderbaar...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter joosthaanraadts
  • Startdatum Startdatum
J

joosthaanraadts

Beste allemaal,

Willen jullie aub even meedenken?

Config:
Cisco EPC3925
IP-cam met fixed intern ip

Probleem:
Intern op netwerk krijg ik de beelden van cam (Y-cam) zonder problemen te zien.
Extern niet. De Y-cam gebruikt de portrange 8150-8350 en deze heb ik op de router via portforwarding verwezen naar het interne ip-adres van de cam.

Als ik via bv pfportchecker de poorten controleer, geeft deze check ook aan, dat de port niet open staat, maar het vinkje in de router config staat echt aan.

De cam ondersteunt ook upnp en geeft dan ook een "succes", maar ook via deze methode hetzelfde effect met de portchecker (en ook met de camera-app).

Ergens gaat er dus iets niet goed, maar ik ben het even kwijt, dus meedenken is fijn. :)
 
In je router wel gekozen -na instellen forwards- voor "opslaan"?
(Klinkt voor de hand liggend, maar je zult de eerste niet zijn, en ook niet de laatste)
Er is -afhankelijk van het router-type- per forwardregel soms ook een vinkje voor enabled/disabled. Daar ben ik ook al eens ingetrapt.

Bij mijn simpele Edimax IP-cam kan ik maar één webport instellen. Die heb ik in mijn router (geen EP3925) geforward naar het LAN ip van de camera.
Via https://WAN-IP:poortnummer kan ik dan inloggen, en live kijken.
(Gebruik ik vrijwel nooit: De smartphone android app 'IP Cam Viewer Lite' vind ik handiger).

Helpt dit een beetje?
 
hey bedankt voor het meedenken!
helaas helpt het niet :)

netjes op save settings gedrukt en het vinkje staat aan

ik gebruik in mijn geval een ios-app, maar die moet ook via buiten naar binnen, als ik niet thuis ben. (van binnen werkt het al wel)

heb inmiddels ipv de hele range ook het exacte portnumber geprobeerd, maar helaas...
 
Als je het test op je iphone schakel je dan ook wifi uit op je iphone zodat je via 3g je camara benaderd en niet via je draadloze verbinding?
 
dat had ik nog niet gedaan, maar helaas...

verbaast mij overigens niet, want met pfportchecker geeft hij ook aan, dat de port niet open staat (wat volgens de router dus wel zo is)...

en ter aanvulling: andere ports die ook ingesteld staan voor forwarding geven in pfportchecker wel een positief resultaat...
 
Helaas niet de opossing maar wel een belangrijk punt als je iets test via je iPhone. Als wifi aanstaat zal hij altijd verbinden via je interne netwerk als je in bereik bent van je router/modem. Zet je wifi uit dan gaat de verbinding via een extern ipadres van je mobile telefoon provider.
 
yep , i know, zo kwam ik ook bij pfportchecker uit, die test het ook buitenom...

inmiddels mogelijk iets dichterbij:

op y-cam instellingen aangepast naar:
UPNP: Enable
Gateway HTTP/RTSP port forwarding: Disable
Gateway RTP port forwarding: Disable

nu geeft pfportchecker aan, dat de port open staat (maar het werkt nog niet)
 
het werkt, maar vreemd is het te noemen... :)


UPNP: Enable
Gateway HTTP/RTSP port forwarding: Enable
Gateway RTP port forwarding: Enable

weer allemaal op enable en opeens zag ik invulschermen die eerder niet te zien waren, waarin je ports kon opgeven...blijkbara heeft hij dus steeds een leeg veld via upnp naar de cisco gestuurd...

buggy, maar we hebben beeld...dank voor het meedenken!
 
Even out of the box denken. Is de camera qua firmware up to date? En soms moet je op de één of andere manier je cookies en temp. internet files verwijderen om het ineens te laten werken (op het apparaat waar je het op test).

Ik heb zelf een NAS draaien en ben avond en avond bezig geweest om de FTP, streaming media etc. aan de praat te krijgen. For get it, niet willen werken... volgende dag ik kijk op mij tv, iphone, ipad en bam alles werkt rarara.
Shoot me in the christmas tree
 
Geen poortbereik gebruiken, maar een vaste poort instellen in de camera en router. Na het wijzigen van instellingen camera en router uitzetten en na een minuutje weer starten.
Al de DMZ geprobeerd? Dan wordt er niets gefilterd door firewall e.d. Niet veilig, maar dan weet je wel of de camera überhaupt te benaderen is.
Vanaf extern inloggen inderdaad via https://123.456.789.000:9999 waarbij 9999 het ingestelde poortnummer is. Moet gewoon werken, ik heb 3 IP-camera's en een NAS draaien via een Cisco (nu 3212, maar werkte ook via de 3925), allemaal prima benaderbaar.
Anders even hulp vragen aan iemand hier via Teamviewer om de instellingen te controleren
 
Terug
Bovenaan