• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IP cam Foscam FI9831W e-mail test faalt

  • Onderwerp starter Francisc0
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Francisc0

IP cam Foscam FI9831W e-mail test faalt (solved)

Hallo en bedankt dat u leest.

Helaas, ik moest echt het forum er bij halen en hoop dat iemand dit weet. 3 dagen lang probeer ik met behulp van mensen die deze cam hebben (21W) het geven van mensen uit Youtube access tot mijn cam, die ik niet ken, technische dienst van Foscam en Ziggo helpdesk.

Niemand die mij tot nu toe kan helpen en de één zegt je moet Ziggo bellen en helpdesk zegt je moet Foscam bellen. In de browserplugin voor deze IP cam moet je een smtp server opgeven, je kan kiezen uit None, TLS en STARTTLS met één van de bekende poorten.
cannot locate host smtp.ziggo.nl: Name or service not known
of de fout: Can't find smtp log file. Send mail timeout
onder DHCP gaf de cam sneller melding maar wel errors ook, iets van Authentification fail en onder een andere optie iets van Handshake fail

Ik heb 4 e-mail adressen uitgeprobeerd met al deze opties én gemikst én elke keer opnieuw als ik een verandering had gedaan. Het enige wat de helpdesk vandaag kon uitbrengen was: probeer het met uPNP uit en dat helpt ook niet. De handleiding zegt in ieder geval dat ik uPNP wel aan moet doen. Ik denk bijna zeker te weten dat het iets is met dat ..... modem van Ubee EVW3200. Het laat me maar -niet- door. Als de cam op DHCP staat krijg ik een iets andere melding maar dat is ook het enige, blijft falen.

De cam heeft natuurlijk een vast IP. Ik heb al ontelbare poorten opengegooid die niet eens hoefden en ook dat werkt niet. Ik heb zelfs DMZ aangegooid voor de cam en ik heb uit frustratie iemand van Youtube tijdelijk toegang gegeven om ernaar te kijken die diverse Foscam en andere reviews had gedaan.

Ik heb nu beeld via de Foscam app op mijn telefoon want dat was ook weer extra stress dat helemaal nergens voor nodig was maar het appje kan dus geen rare tekens aan in het password en werkt inmiddels. Het DDNS van foscam werkt dus maar die mailtest... ik ben echt wanhopig!

(heb zelf even wat willekeurige alinea's toegevoegd omdat mijn firefox antiscript de site nog blokkeerde en daardoor werd de tekst één groot geheel)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ad

Maak maar even nieuw berichtje aan anders is het helemaal zo'n lap tekst.

Ik wil het liefst via Gmail bericht krijgen want die is als enige gekoppeld aan mijn Android telefoon.

Hier zijn iig de gegevens die ik heb geprobeerd via Ziggo mail (let op: ik heb alle mogelijke poorten en protocollen ook geprobeerd. Deze setting geef ik op omdat ik het vermoeden heb dat het zo zou moeten lukken maar dat is dus niet het geval)

smtp.ziggo.nl
port:25
authentification:yes
[email protected]
wachtwoord van ziggomail
zender: [email protected]
ontvanger: [email protected]

tevens ook alle variaties gehad onder gmail een maat van me heeft het werkend onder TLS 465 maar die heeft een losse Cisco router en een los Ziggo modem en dat moest gebridged worden.

smtp.gmail.com
TLS 465, STARTTLS 465, None 465
TLS 25, STARTTLS 25, None 25
TLS 587, STARTTLS 587, None 587
(en dit constant voor elk ander adres met de time-out elke keer wachten tot de test geslaagd is, zwaar frustrerend)
auth:yes
smtp username: [email protected]
smtp password: paswoord voor dit account
zender email: zelfde [email protected]
eerste ontvanger email: zelfde [email protected]
 
ad

+firewall in router/modem staat uit
-uPNP aan en uit geprobeerd zowel vanuit de router als Foscam browser plugin
-dmz geprobeerd
+poorten 443 en poort van de IP cam staan geforward op het IP van de cam
+cam heeft vast IP en poort toegewezen door mij
+cam werkt over WiFi van router/modem
+cam werkt over door apparaat opgegeven DDNS
+Foscam app werkt op Android
+geen antivirus staat aan
+malware staat uit
+antispyware is uit
+heb cam nieuwste firmware gegeven
+firefox browser plugin is uptodate
+Windows 7 64b
-geen beeld in Foscam client - ziet wel camera
windows firewall is aan (heb maar uit wanhopigheid aantal programma's in firewall volledig access gegeven naar binnen en buiten)
_____
misschien ergens een optie in msconfig aan/uit zetten?


Als je een oplossing hebt met VPN tunnels en dat soort dingen wat ik nooit heb gedaan doe het dan a.u.b. echt nieuwkomer stapje voor stapje wat ik dan moet doen. Liefst zoek ik gewoon een directe oplossing dat ik kan zeggen tegen de helpdesk zet dit of dat aan wat ze misschien niet hebben gedaan of dat ik een setting in mijn router/modem kan wijzigen zoals vele anderen het hebben werken. Ik snap echt niet waarom het zo moeilijk moet bij mij :'\

(kan niet direct plaatjes uploaden dus moet iets zoeken waar ik kan uploaden zonder dat mijn plaatjes publiek worden)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, erg leuk zo in je eentje chatten. Ik heb het OPGELOST!! Moest google security voor apps verlagen en mijn password terugbrengen naar minder dan 17 karakters.
 
Het voordeel van een IP camera is dat deze een email kan verstuurd als er iemand met zijn toeter in beeld hangt. Het nadeel is dat Ziggo dit kan zien als spammen (bij veel emails) en je vervolgens voor één week van Internet afsluit!

Dus bij de volgende storing zijn er twee opties. :grin:
 
Als je de smtp server van ziggo op poort 25 zou gebruiken mag je juist geen inlog gegevens gebruiken. smtp via poort 25 gebruikt dat niet. Zonder inlog gegevens en beveiligingsinstellingen had je de smtp server van ziggo kunnen gebruiken.

Maar je kunt beter via gmail versturen denk ik, dan wordt je account ook niet geblokkeerd als je cam op hol slaat en emails blijft sturen als de kat steeds door het beeld loopt bijvoorbeeld. Daar zijn voorbeelden van, van mensen die honderden mails per uur gingen sturen en daarna als vermoedelijk spammer geblokkeerd werden. :wink:
 
Bovendien snap ik niet hoe men op het idee komt om poort 25 te gebruiken. Als er problemen zijn, lijkt me dat je het eerst bij Ziggo zelf lijkt. En bij hun mailinstellingen komt geen poort 25 meer voor.

Een paar jaar geleden was die instelling er nog wel en hij werkt nog steeds, mits goed geconfigureerd. Maar als Ziggo nu een andere SMTP poort adviseert,zou ik de Ziggo handleiding volgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Werkt inderdaad het beste met een gratis Gmailadres:
smtp.gmail.com
Poort 465
TLS


Sinds enige tijd heeft Gmail inderdaad een security optie die ongecontroleerde toegang tot smtp moet voorkomen. Je krijgt dan een mailtje dat iemand op jouw account mail wil verzenden en dat dat geblokkeerd is. Als u dit bent, kunt u de security instellingen aanpassen cq uitschakelen. Lees: Toegang voor apps met lagere beveiliging inschakelen.
https://support.google.com/accounts/answer/6010255
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan