• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IP Ban

  • Onderwerp starter Onderwerp starter uhmazing
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
U

uhmazing

Hallo,

op een spel dat ik al 8 jaar speel, heb ik laatst een IP ban gekregen. Natuurlijk heeft dit zijn redenen, maar ik zou het graag toch weer spelen willen. Op dit moment speel ik het met VPN, waarvoor ik ongeveer elke dag een VPN account aan moet maken op de site hide.me. Dit is ook een van de redenen waarom ik graag mijn IP zou willen veranderen.
Ik heb gelezen dat Ziggo het IP adres niet zomaar verandert, en zelf kan ik dit ook niet veranderen, aangezien er geen optie voor is op de Cisco EPC3925 modemrouter.
De enige manier (zover ik gelezen heb), is om de modemrouter te vervangen. Klopt dit?
Zo ja, zou Ziggo deze kunnen vervangen?

Ook heb ik gelezen dat als ik nog een router aansluit op de modemrouter, dat het IP adres ook zou veranderen?

Als beide van bovenstaande opties kloppen, welke optie zou dan de beste zijn?

Met vriendelijke groet,

uhmazing
 
Als je de Cisco in bridge mode laat zetten door de helpdesk en er een eigen router achter hangt krijg je een ander IP adres.
Ziggo gaat je router niet vervangen voor een ander IP adres.
 
Het IP adres wat je als klant krijgt hangt af van het "MAC-adres" van de eerste netwerk interface die verbonden is met het ziggo-netwerk.

Als je een kabelmodem gebruikt zonder router-functie, dus zonder WiFi dan is die eerste netwerk interface je eigen router of computer als je zonder router werkt.
Heb je een kabelmodem met WiFi ingebouwd, dan zit daar al een router in en wordt dus het ip-adres bepaald door het MAC adres van je kabelmodem zelf.

Je kunt de routerfunctie van je kabelmodem uit laten schakelen door Ziggo, dan moet je dus zelf een router kopen en je krijgt dan een ander ip-adres.

Bij de meeste routers kun je het MAC adres wijzigen door het te 'clonen' van een computer die aangesloten is. Op die manier wijzig je ook het publieke ip-adres. Bij een ban hoeft het ip-adres natuurlijk niet de enige manier te zijn waarop de toegang geblokkeerd wordt. Als een heel subnet geblokkeerd wordt bijvoorbeeld, wat je wel eens ziet bij fout (of te streng) geconfigureerde firewalls heeft wisseling van ip geen effect als je een nieuw ip adres krijgt in dezelfde range. In dat geval zul je echt bij de veroorzaker van zo'n blokkade moeten aankloppen.

@mesa57 en anderen:
Ik heb zelf geen Wifi modem dus kan het zelf niet checken, maar er hebben in het verleden opmerkingen op het forum gestaan dat de Cisco of Ubee WiFi-modems wel een optie voor mac-cloning zouden hebben. Klopt dit of is dit alleen bij een bepaald merk of type of firmware versie zo ?
 
@Cees : ik kan dat niet checken, want de epc3925 die ik heb staan, staat in bridge mode.
 
…maar er hebben in het verleden opmerkingen op het forum gestaan dat de Cisco of Ubee WiFi-modems wel een optie voor mac-cloning zouden hebben.

De Ubee had vroeger de optie om een ander mac adres in te vullen. Ik heb het nooit durven proberen of dit effectief het mac adres aan de wan-kant veranderde uit angst dat ik na het weer terug zetten mijn eigen IP niet terug zou krijgen.

Maar die optie is er sinds de 9.9.6004 firmware uit de Ubee verwijderd. Die firmware update is dus een paar week geleden bij mij gebeurd.
 
Je kunt de routerfunctie van je kabelmodem uit laten schakelen door Ziggo, dan moet je dus zelf een router kopen en je krijgt dan een ander ip-adres.

Is dit dus hetzelfde als wat mesa57 zegt? De modemrouter in bridge mode laten zetten?

@Cees : ik kan dat niet checken, want de epc3925 die ik heb staan, staat in bridge mode.

Dus als ik mijn modemrouter in bridge mode laat zetten en er een eigen modem achter hang, krijg ik een ander IP?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan