• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ip Adress veranderen help!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter herman500
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

herman500

hoi beste forumleden!

Ik speel momenteel een online spelletje meer dan 8 jaar on and off natuurlijk:D, maar helaas heeft mijn oude ploeggenootje mijn ip adress verkocht in game naar mijn vijandje en wordt ik dagelijks ge ddoss atacked ofterwijl gepingd. Hoe deze persoon aan mijn ip is gekomen is door een programma dat teamspeak heet, hierop praten we onderling vaak en de host van de teamspeak kan iedereen zijn ip zien.


Ik heb naar Ziggo gebeld of het mogelijk was om mijn ip te verrandere kwam ik na 5 verschillende personen en 25 minuten in gesprek nog steeds op een antwoord nee wij kunnen het niet verranderen voor u. Kreeg wel de tip mee ip release and renew en stekker er 12 uur uitlaten voor een kans op een nieuw ip. Heb dit geprobeert, maar helaas lukt het niet.


Nu her en der te hebben gelezen en als ik het goed begrepen heb is het mogelijk om de oorspronkelijke ip van mij modem te verranderen als ik een andere router zou kopen. Als ik dit doe verrandert de huidige ip adress 84.21.32.xxx. Stel ik heb dit gedaan kunnen ze mij nog steeds pingen op het oude ip adress dat ik heb? of verrandert de ip gewoon niet?

Ziggo Cisco modem



ben even de kluts kwijt hoop van jullie wat advies te horen:(
 
Er is maar een oplossing om het IP adres te veranderen:
De Ziggo router in bridge mode laten zetten door de helpdesk en je eigen router er achter hangen. Je raakt dan wel de toegang tot wifispots kwijt.

O ja, je zadelt natuurlijk wel iemand anders op met het probleem.
 
hoi bedankt voor de reactie en ik zadel hier niet iemand anders mee op hoor, ze pingen me alleen wanneer ik online op het spel kom en verder doen ze niks, maar kan het spelletje zelf niet spelen denk niet dat er veel mensen in Nederland op tibia online komen met de zelfde naam als mijne xD

en met wifispots, bedoel je hiermee wifi die ik thuis heb dat ik die dan kwijt raak of de ziggo wifispots? En kan ik hierna nog steeds kabel internetgebruiken voor mijn pc met de vernieuwde ip?

PS: Ik heb 40 euro cashback gekregen i.v.m. dat de wifi het niet goed deed voor nu al een jaartje voor een tp link router, hoop hiermee dat mijn ip verrandert;/

:roll:
 
Met wifispots bedoel ik de toegang tot Ziggo wifispots.
En uiteraard kun je nog steeds de wifi / kabel van de TP-link gebruiken.
Maar niet meer de poorten op de Cisco, want daar werkt er nog maar 1 van en die moet verbonden worden met de TP-link.
 
hartelijk bedankt, er zijn nu meer dingen duidelijk voor mij:D
 
Met wifispots bedoel ik de toegang tot Ziggo wifispots.
En uiteraard kun je nog steeds de wifi / kabel van de TP-link gebruiken.
Maar niet meer de poorten op de Cisco, want daar werkt er nog maar 1 van en die moet verbonden worden met de TP-link.

Alternatief zou zijn:

Iplease laten vervallen (gebeurt dacht ik elke 8 dagen) als je weet wanneer dat gebeurt. Je dient het vrijwel nauwkeurig te weten, indien je lease vervalt is mijn advies je modem een aantal uren uit te zetten en vervolgens weer aan te zetten.

Wat gebeurt hier dan?

Jou ip address, waar je dus op word geddosed word tijdens je downtime (offline tijd) weg gegeven aan een andere ziggo gebruiker waardoor "jou" ip niet meer beschikbaar is endus jij een nieuwe krijgt.

Het beste is natuurlijk je modem log (incl je klant gegevens) te mailen naar [email protected]. Hen kunnen maatregelen treffen tot de daders van deze ddos aanvallen.

Succes ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan