IP-adres vernieuwen?

  • Onderwerp starter judithjesse
  • Startdatum
J

judithjesse

Na een oproep op de Kassa-site ook maar een post hier, want ik kom nog steeds niet verder.

Het modem krijgt een prima signaal door; alle lampjes branden. De kabel van modem naar pc is ook in orde, het icoontje van twee pc's rechtsonder in mijn monitorscherm geeft twee knipperende 'lichtjes' weer. Het lijkt me dus dat het signaal wel binnenkomt...

Vorige week hebben we (omdat we dachten dat het aan de netwerkkaart lag) een nieuwe netwerkkaart geinstalleerd. Maar het internet kan ik nog steeds niet op en de chello-cd-rom komt niet verder dan dat ik mijn modem opnieuw aan en uit moet zetten en de computer weer moet opstarten, maar dat hebben we al oneindig veel gedaan.

Als ik mijn netwerkverbinding bekijk, geeft de status aan: 'netwerkadres verkrijgen' en meldt het probleem: 'probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: 'het IP-adres vernieuwen'. We hebben wel een fysiek (MAC?-) adres gevonden, maar het IP-adres staat op 0.0.0.0. Ook bij standaard-gateway staat niks. De TCP/IP-instelling staat op 'automatisch'.

Iemand tipte ons dat het we het MAC-adres bij Chello moesten registreren, maar hierbij kunnen we niet eens op de provisioning pagina komen...

En nu weet ik het dus niet meer... Bij UPC zeggen ze dat ze langs kunnen komen, maar als het signaal het op de laptop van de monteur wel doet (en die kans ik heel groot) en er dus niks met de modem aan de hand is, we 50 euro kunnen betalen. En dan moeten we zelf maar zorgen dat we een computer hebben die het doet (want daar komen ze dan niet aan...)
 
Het modem is volgens mij in principe niks anders als een 1 poorts router en moet als je geen extern adres krijgt (10. nog wat of een 24. nog wat of iets dergelijks) een intern adres toewijzen (192.168.x.x). Het lijkt mij dus dat het modem kapot is en vervangen moet worden, maar ik ben geen helpdesk dus ik weet het allemaal niet zeker....

groetjes,
Erik
 
judithjesse zei:
Na een oproep op de Kassa-site ook maar een post hier, want ik kom nog steeds niet verder.

Het modem krijgt een prima signaal door; alle lampjes branden. De kabel van modem naar pc is ook in orde, het icoontje van twee pc's rechtsonder in mijn monitorscherm geeft twee knipperende 'lichtjes' weer. Het lijkt me dus dat het signaal wel binnenkomt...

Vorige week hebben we (omdat we dachten dat het aan de netwerkkaart lag) een nieuwe netwerkkaart geinstalleerd. Maar het internet kan ik nog steeds niet op en de chello-cd-rom komt niet verder dan dat ik mijn modem opnieuw aan en uit moet zetten en de computer weer moet opstarten, maar dat hebben we al oneindig veel gedaan.

Als ik mijn netwerkverbinding bekijk, geeft de status aan: 'netwerkadres verkrijgen' en meldt het probleem: 'probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: 'het IP-adres vernieuwen'. We hebben wel een fysiek (MAC?-) adres gevonden, maar het IP-adres staat op 0.0.0.0. Ook bij standaard-gateway staat niks. De TCP/IP-instelling staat op 'automatisch'.

Iemand tipte ons dat het we het MAC-adres bij Chello moesten registreren, maar hierbij kunnen we niet eens op de provisioning pagina komen...

En nu weet ik het dus niet meer... Bij UPC zeggen ze dat ze langs kunnen komen, maar als het signaal het op de laptop van de monteur wel doet (en die kans ik heel groot) en er dus niks met de modem aan de hand is, we 50 euro kunnen betalen. En dan moeten we zelf maar zorgen dat we een computer hebben die het doet (want daar komen ze dan niet aan...)

Zo te horen lijkt het kabelmodem online te zijn. Is dat de eerste keer dat je dit modem en je eigen apparatuur (PC of router) gaat gebruiken ? Zo ja, dan moet je je inderdaad eerst registreren. Maar dan zal je netwerkkaart wel eerst een IP adres moeten verkrijgen.

Er is dus blijkbaar iets dat communicatie tussen jouw apparatuur en ons netwerk blokkeert. Vaak is dit beveiligingssoftware. Heb je beveiligingssoftware geinstalleerd ? (iets van een firewall) Zo ja, schakel die eens tijdelijk uit, en vernieuw het IP adres eens. (via hetzelfde scherm als waar je de foutmelding hebt gelezen, die je hierboven beschrijft)

Mocht dat niet helpen, dan zijn er nog vele mogelijke oorzaken. Ik wil wel even controleren of aan onze kant alles goed is. Dus mocht bovenstaande geen oplossing bieden, stuur me dan even je klantnummer per PM
 
Even een offtopic vraag:

Ernie, klopte eigenlijk wat ik zei of was het gewoon kul? Volgens mij heb ik dit namelijk ook al gehad en kreeg ik deze uitleg van de monteur.
 
Er zijn 2 oplossingen:

-1- stuur even je klantnummer per PM naar Ernie-UPC.

-2- bel met de helpdesk en die kan het geregisteerde MAC-adres uit het systeem halen,
dan kan je wel als het goed is je nieuwe MAC-adres registreren.

oplossing 1 is gratis en oplossing 2 kost geld ;)

Er zijn diverse topic's hier over (provisioning).
 
Ik ken het probleem.
Maar het ligt helaas niet aan de HARDWARE, maar aan de instellingen. :'(

Verder kan ik uit je verhaal niet opmaken of je een router (apparaat dat internet splitst) tussen je modem (van Chello) en je PC hebt zitten. Is dit het geval, haal die dan weg.

Je hebt een nieuwe internetkaart gekocht. Helaas herkend Chello deze niet dus moet je deze opnieuw aanmelden. Wat je even moet doen is de chello modem (meterkast) uitzetten en opnieuw aanzetten.

Start je PC opnieuw op en start Internet Explorer op. Als het goed is heb je géén Internet en komt er een scherm van Chello in beeld. Zo niet ga dan naar https://prov.upc.nl
Doorloop de schermen en antwoord overal JA.

Zet de modem van Chello en je PC 30 sec uit en dan weer aan.

Als het goed is, is je Internetkaart weer geregistreerd en heb je internet.

Als je een router ertussen wilt zetten, dan kunnen wij je hiermee op dit forum ook mee helpen

Succes.
 
Royalty zei:
Even een offtopic vraag:

Ernie, klopte eigenlijk wat ik zei of was het gewoon kul? Volgens mij heb ik dit namelijk ook al gehad en kreeg ik deze uitleg van de monteur.

Ja, klopt wel aardig :)
 
Ik heb dit ook eens gehad met de SB4200E.Alles deed het prima,maar kreeg geen geldig ip adres.
Na alle stappen met de helpdesk doorgelopen te hebben,was de conclusie dat het modem dhcp niet goed meer ondersteunde waardoor het ipadres niet gegeven werd.Een nieuw modem deed het binnen de minuut.

De helpdesk kan je modem macadres uit het systeem flushen,na een restart word je opnieuw aangemeld en krijg je de provisioning pagina.
Als jij gewoon internet had op je pc,en je hebt niets veranderd,dan ligt het niet aan beveiligings software en dergelijke.Je zal namelijk altijd een ip nummer krijgen op je modem als die goed werkt.
Maar je zou eens kunnen proberen met een andere pc er op aan te sluiten,of een laptop van een kennis.Krijg je dan wel de provisioning pagina dan ligt het wel aan je pc.
Ik zou niet bang zijn om een monteur langs te laten komen,maar weet wel zeker dat het niet aan je pc ligt.
 
Beste antwoorders,

We hebben er door een computerkenner naar laten kijken en het probleem bleek het volgende: Onze DHCP-client stond wel op automatisch, maar bleek niet opgestart te worden. Voor mensen met soortgelijk probleem:
Ga met je cursus op 'deze computer' staan en klik op je rechter-muisknop. Kies nu voor 'beheren'. In het menu kies je nu voor 'service en toepassingen' en daarna weer voor 'services'. Je krijgt nu een hele lijst, maar kijk even of je DHCP Client zowel op automatisch als gestart staat. Bij ons was dat laatste dus niet het geval. Hij geeft dan 'error 1068'. Wij konden bij 'afhankelijkheden' iets deleten, waardoor hij dus wel gestart werd. En nu hebben we de installatie kunnen voltooien en doet het internet het (hopelijk zonder nog meer kuren....)
 
Fijn dat het is opgelost en dank je wel voor het delen van de oplossing met ons. :6
 
Terug
Bovenaan