J
judithjesse
Na een oproep op de Kassa-site ook maar een post hier, want ik kom nog steeds niet verder.
Het modem krijgt een prima signaal door; alle lampjes branden. De kabel van modem naar pc is ook in orde, het icoontje van twee pc's rechtsonder in mijn monitorscherm geeft twee knipperende 'lichtjes' weer. Het lijkt me dus dat het signaal wel binnenkomt...
Vorige week hebben we (omdat we dachten dat het aan de netwerkkaart lag) een nieuwe netwerkkaart geinstalleerd. Maar het internet kan ik nog steeds niet op en de chello-cd-rom komt niet verder dan dat ik mijn modem opnieuw aan en uit moet zetten en de computer weer moet opstarten, maar dat hebben we al oneindig veel gedaan.
Als ik mijn netwerkverbinding bekijk, geeft de status aan: 'netwerkadres verkrijgen' en meldt het probleem: 'probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: 'het IP-adres vernieuwen'. We hebben wel een fysiek (MAC?-) adres gevonden, maar het IP-adres staat op 0.0.0.0. Ook bij standaard-gateway staat niks. De TCP/IP-instelling staat op 'automatisch'.
Iemand tipte ons dat het we het MAC-adres bij Chello moesten registreren, maar hierbij kunnen we niet eens op de provisioning pagina komen...
En nu weet ik het dus niet meer... Bij UPC zeggen ze dat ze langs kunnen komen, maar als het signaal het op de laptop van de monteur wel doet (en die kans ik heel groot) en er dus niks met de modem aan de hand is, we 50 euro kunnen betalen. En dan moeten we zelf maar zorgen dat we een computer hebben die het doet (want daar komen ze dan niet aan...)
Het modem krijgt een prima signaal door; alle lampjes branden. De kabel van modem naar pc is ook in orde, het icoontje van twee pc's rechtsonder in mijn monitorscherm geeft twee knipperende 'lichtjes' weer. Het lijkt me dus dat het signaal wel binnenkomt...
Vorige week hebben we (omdat we dachten dat het aan de netwerkkaart lag) een nieuwe netwerkkaart geinstalleerd. Maar het internet kan ik nog steeds niet op en de chello-cd-rom komt niet verder dan dat ik mijn modem opnieuw aan en uit moet zetten en de computer weer moet opstarten, maar dat hebben we al oneindig veel gedaan.
Als ik mijn netwerkverbinding bekijk, geeft de status aan: 'netwerkadres verkrijgen' en meldt het probleem: 'probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: 'het IP-adres vernieuwen'. We hebben wel een fysiek (MAC?-) adres gevonden, maar het IP-adres staat op 0.0.0.0. Ook bij standaard-gateway staat niks. De TCP/IP-instelling staat op 'automatisch'.
Iemand tipte ons dat het we het MAC-adres bij Chello moesten registreren, maar hierbij kunnen we niet eens op de provisioning pagina komen...
En nu weet ik het dus niet meer... Bij UPC zeggen ze dat ze langs kunnen komen, maar als het signaal het op de laptop van de monteur wel doet (en die kans ik heel groot) en er dus niks met de modem aan de hand is, we 50 euro kunnen betalen. En dan moeten we zelf maar zorgen dat we een computer hebben die het doet (want daar komen ze dan niet aan...)