• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IP Adres veranderen, is het nog mogelijk?

Berichten
278
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Is het mogelijk om je IP adres nog te veranderen? Ik las namelijk dat het niet meer werkt met het oude MAC truukje.

Zijn er dan nog andere opties? Het moet toch niet onmogelijk zijn om je IP te kunnen veranderen. :-\
 
HouseMD zei:
Is het mogelijk om je IP adres nog te veranderen? Ik las namelijk dat het niet meer werkt met het oude MAC truukje.

Zijn er dan nog andere opties? Het moet toch niet onmogelijk zijn om je IP te kunnen veranderen. :-\
Even je modem uitzetten voor een langere periode. Intussen "pikt" iemand jouw huidige IP adres.
 
breen1969 zei:
Misschien een simpele vraag: waarom eigenlijk veranderen?

Simpel antwoord. Ik ben gebanned op een forum, waar ze dachten dat mijn account gehacked was en dat ik virussen op mijn computer had. Dit is niet waar, ik heb geen virussen (Heb al gescanned). En mijn account was ook niet misbruikt, tevens was de informatie ook nooit uitgegeven.

Er is kans dat ze de ban eraf halen, maar het duurt minstens 10 dagen voordat er iets gaat gebeuren. Niet echt veel zin om daar op te gaan wachten.

Er is overigens via mijn huidig IP adres ook spam mail verstuurd, terwijl ik nog geeneens mail programma's gebruik op deze computer/IP. Enige wat ik gebruik is GMAIL en daar is geen enkele mail vandaan verstuurd.

Reden genoeg om maar eens ff het IP te veranderen.
 
HouseMD zei:
Simpel antwoord. Ik ben gebanned op een forum, waar ze dachten dat mijn account gehacked was en dat ik virussen op mijn computer had. Dit is niet waar, ik heb geen virussen (Heb al gescanned). En mijn account was ook niet misbruikt, tevens was de informatie ook nooit uitgegeven.

Er is kans dat ze de ban eraf halen, maar het duurt minstens 10 dagen voordat er iets gaat gebeuren. Niet echt veel zin om daar op te gaan wachten.

Er is overigens via mijn huidig IP adres ook spam mail verstuurd, terwijl ik nog geeneens mail programma's gebruik op deze computer/IP. Enige wat ik gebruik is GMAIL en daar is geen enkele mail vandaan verstuurd.

Reden genoeg om maar eens ff het IP te veranderen.

Ik begrijp het nu. Het kan ook zo zijn geweest dat je een ip adres had gekregen, waarvan er werd "gespamd". En dan zit de volgende met de shit, so to speak ;)
 
Ik heb een andere ip gekregen toen ik een nieuwe router er tussen gezet had deze had een andere mac adres dus het lijkt mij wel mogelijk
 
Hmmm, hoe lang moet het modem ongeveer offline zijn om een nieuw IP te krijgen dan?

Op het forum hebben ze mijn account ondertussen weer normaal gezet, maar het IP is nog steeds geblokkeerd. (Vraag me niet waarom ze de IP ban er niet af halen, want dat weet ik ook niet. Maar het schiet weinig op nu).

Overigens merk ik dat mijn IP inderdaad op die senderbase ook staat. Heb nu dus echt helemaal genoeg van dit adres.
 
Ik kwam er achter toen mijn router het had begeven ik heb toen mijn pc rechtstreeks aangesloten (3 a 4 dagen) en toen mijn nieuwe router kwam had ik een nieuw ip
 
Ik heb nu 8 uur lang ongeveer het modem er tussenuit gehaald, maar nog steeds geen nieuw IP.

Kan ik de helpdesk ofzo niet bellen voor een nieuw IP te vragen? Of moet ik iemand van het webcare team hier hebben?
 
Terug
Bovenaan