• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ip adres veranderen in linksys wrt 610n v2.0

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rentreck
  • Startdatum Startdatum
R

rentreck

hallo
ik wil mijn ip adres veranderen in mijn router , via de status tabblad van mijn router
dat kan omdat onderaan dit blad 2 buttons staan 1 , ip adres vrijgeven en 2 , ip adres vernieuwen
ik druk dus eerst op button 1 en daarna op button 2
helaas ik krijg elke keer hetzelfde ip adres terug

dit heb ik ook geprobeerd ; dhcp staat op automatische ik heb deze op handmatig gezet en alles goed ingevuld de router herstart toen ik een uit mijn duim gezogen ip adres had ingevuld was mijn router niet meer te bereiken met mijn pc gelukkig was er nog een andere pc aan op die pc kon ik dhcp weer op automatisch zetten

mac adres klonen staat uit deze heb ik aangezet en mijn mac adres gekloond hierna ben ik weer naar mijn status tabblad gegaan en heb ik weer op button 1 en 2 geklikt maar nu kreeg ik geen ip adres (0.0.0.0.)
toen ik mac adres klonen uitzetten en weer op button 1 en 2 klikte kreeg ik weer mijn oude ip adres terug

wat doe ik verkeerd

ps het gaat dus om het ip adres wat ook te zien is bij www.watismijnip.nl
 
1 , ip adres vrijgeven en 2 , ip adres vernieuwen
Zolang de leasetijd niet verstreken is, krijg je van de UPC DHCP server gewoon weer je oude IP adres

dhcp staat op automatische ik heb deze op handmatig gezet en alles goed ingevuld de router herstart toen ik een uit mijn duim gezogen ip adres had ingevuld
Als je bij de WAN instellingen handmatig IP adres kiest, ipv automatisch IP adres krijgen, kun je niet zomaar lukraak een IP adres invullen. De servers van UPC pikken dit niet en je krijgt nooit verbinding.
De handmatige instelling kun je alleen gebruiken als je van je ISP een vast IP adres krijgt en niet dynamisch zoals bij UPC.

mac adres klonen staat uit deze heb ik aangezet en mijn mac adres gekloond hierna ben ik weer naar mijn status tabblad gegaan en heb ik weer op button 1 en 2 geklikt maar nu kreeg ik geen ip adres (0.0.0.0.)
Mac adres van een computer clonen kan en daarmee kun je inderdaad een ander publiek Ip adres (dat wat je krijgt van UPC) forceren.
Echter moet je nadat je dit hebt gedaan de modem en router uitzetten. na ± 30 sec de modem aan en dan ± 30 sec later de router weer aan.
Als alles goed gaat heb je dan weer een werkende internetverbinding, en een ander publiek IP adres.
 
Johnny54 hartelijk dank voor je antwoord

1 lease tijd was verstreken (nadat ik dit had geprobeerd niet meer , dan wordt het 1 dag)

2 dit wist ik niet dus nu weet ik dat dit niet werkt

3 dit ga ik uitproberen

nogmaals bedankt
 
toch nog een vraagje voordat ik begin
mac adres klonen dan alles 30 sec uitzetten maar maak de volgorde nog uit met aanzetten en moet ik in mijn router nog op button 1 en 2 klikken
alvast bedankt
 
Neen,dit zou niet hoeven.

Je hebt een ip adres die van upc komt en voor je internet modem is,en je router heeft ook een ip adres,alle pc's die aangesloten zijn hebben ook een ip adres.

De ip nummers voor je modem hebben een bepaalde cijfer reeks die internationaal is.Routers hebben als begin nummer 192.168.x.x waar x van nul tot een paar honderd kan gaan.Je pc neemt dan 1 van de reeksen die hier tussen in staan.
De tab knop vrijgeven en vernieuwen is puur het ip adres van de router verversen.Je hebt in de router dan ook een wan ip adres,Lan ip adres.Je krijgt veelal het zelfde ip nummer terug dat je modem al had.
Al moet ik bekennen dat ik heel soms,als ik dit deed vanwege trage snelheden,een enkele keer ik een nieuw ip adres van upc kreeg.Weet niet hoe dit komt.

Het veranderen van je router mac adres triggered het modem om zich opnieuw bij upc aan te melden,veelal zou je dan ook een nieuw ip adres van upc krijgen,al is dit geen garantie.
Het modem van het stroom + router van het stroom,de tijdsduur is wisselend,10 minuten zou voldoende moeten zijn,al wacht ik maar 10 seconden en werkt het ook.

Als je geen ip adres krijgt op het upc modem,dan is het stroom er even afhalen voldoende,dit geld dan ook voor de router.Die zal eenvoudig zijn daar de power plug makkelijk erin en eruit gehaald kan worden.De reboot van de router zal enkele tellen duren waar het upc modem iets langer nodig heeft.
 
Flow
bedankt voor je antwoord

ik snap 1 ding niet (misschien lees ik het verkeerd of slaat dit op wat er boven staat)

Als je geen ip adres krijgt op het upc modem,dan is het stroom er even afhalen voldoende,dit geld dan ook voor de router.Die zal eenvoudig zijn daar de power plug makkelijk erin en eruit gehaald kan worden.De reboot van de router zal enkele tellen duren waar het upc modem iets langer nodig heeft.

ik had n.l. al het stroom van de router en modem gehaald (zonder mac adres te veranderen)
maar er was niet veranderd

alvast bedankt
 
heren dank
het is gelukt ik heb een ander ip adres ;D
in de router mac adres gekloond toen naar het tabblad status gegaan hier stond alles op 0.0.0.0 de stekker alleen van de upc modem gehaald 30 sec gewacht stekker er weer in naar het tabblad status gegaan en er stond een nieuw ip adres
nomaals bedankt voor jullie reaktie
 
Terug
Bovenaan