• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IP adres van UPC .. -> Flipperkast ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Phr3ak
  • Startdatum Startdatum
P

Phr3ak

En met flipperkast bedoel ik dus, dat ik echt dagelijks een nieuw IP adres krijg toegewezen, oftewel .. Als ik NU de PC uitzet, en even koffie gaat leuten, en de PC weer aan druk, dan heb ik al een nieuwe te pakken ???

Zelf gebruik ik Debian als operating system, maar aangezien ik het allemaal wel eens wilde bekijken, heb ik het afgelopen weekeinde verschillende OS'en geinstalleerd gehad -> Windows XP, 2000 server/workstation en windows 98, OpenSuSE en Mandrake Linux .. Echter, iedere keer eindigde ik met een nieuw 'vers' ip adres :o

Zelfs onder de linux variantjes, is het voortgekomen, dat zelfs tijdens dat het OS up and running was, de dhcp lease verliep en er een nieuw IP adres toegewezen werdt! ???

Qua dhcp lease heb ik me ook afgelopen weekeinde in allerlei bochten zitten te wringen, en mag me zelf nu zon beetje wel doktorandus in de dhcp leases noemen .. Ieder stuk software, wat het ei van Columbus had kunnen zijn, is wel voorbij gekomen, met de daarbij behorende instellingen .. Maar goed, je raadt het al .. Ook daarbij steeds een nieuw IP adres (werkelijk, heb ze volgens mij allemaal wel een keer gehad in de verschillende IP ranges van UPC!) ..

Dus op dit moment ben ik het spoor eigenlijk bestwel bijster, heb hier zon beetje alles uitgesloten wat maar enigszins roet in het spreekwoordelijke eten kan gooien qua netwerk en dhcp .. Dus, nog iemand sugesties ? :D
 
OneApi zei:
"Flippend" modem misschien?

Neuh, modem blijft gewoon zijn 'ding' doen .. Heb er vooralsnog geen rariteiten bij kunnen ontdekken, en ik zit overigens op het moment gewoon 1 op 1 met het modem, dus geen router o.i.d. er tussen ;)
 
Al een andere netwerkkaart geprobeerd of wel een router er tussen gezet?

Als je je ip nodig hebt misschien een dynamic dns aanschaffen?
 
nelisk zei:
Al een andere netwerkkaart geprobeerd of wel een router er tussen gezet?

Als je je ip nodig hebt misschien een dynamic dns aanschaffen?

Ander netwerk kaartje wordt lastig, dat zit onboard hier namelijk ;)

En heb er idd een router er tussen gehad, en daar had ik ook het zelfde euvel mee ;)

En wat moet ik met een dynamische dns ? Heb 15 dns namen in beheer, dus een dns aanpassign op zich is zo gedaan, dat is het probleem ook niet zo. Het is gewoon irritant, dat die adressen om de haverklap veranderen ::)
 
static dhcp geeft het ook?
Ik laat mijn router met tomato firmware het dhcp beheren, en heb al jaren hetzelfde IP.
 
Misschien een stomme opmerking, maar is het niet zo dat het modem het ip adres met upc regelt.
Dus alles wat je er achter hangt (computer/router) heeft daar dan toch niks meer mee te maken.
Of heb ik dat verkeert begrepen?
 
Phr3ak zei:
Ander netwerk kaartje wordt lastig, dat zit onboard hier namelijk ;)

En heb er idd een router er tussen gehad, en daar had ik ook het zelfde euvel mee ;)

En wat moet ik met een dynamische dns ? Heb 15 dns namen in beheer, dus een dns aanpassign op zich is zo gedaan, dat is het probleem ook niet zo. Het is gewoon irritant, dat die adressen om de haverklap veranderen ::)

Je kan er natuurlijk gewoon een pci kaartje inzetten als je geen laptop hebt. Maar als je zegt dat het ook gebeurt als je er een router tussen hebt, heeft het idd geen nut denk ik.

Ik weet wel zodra ik een ander netwerk apparaat / kaart op de modem hang, ik ook altijd weer een nieuw IP toegewezen krijg.
 
simonr zei:
Misschien een stomme opmerking, maar is het niet zo dat het modem het ip adres met upc regelt.
Dus alles wat je er achter hangt (computer/router) heeft daar dan toch niks meer mee te maken.
Of heb ik dat verkeert begrepen?

Dat Cisco modem is niet meer als een door geef luik, dus hij kopt het publieke IP adres door naar je computer, dus je computer doet de feitelijke DHCP aanvraag ;)
 
nelisk zei:
Je kan er natuurlijk gewoon een pci kaartje inzetten als je geen laptop hebt. Maar als je zegt dat het ook gebeurt als je er een router tussen hebt, heeft het idd geen nut denk ik.

Ik weet wel zodra ik een ander netwerk apparaat / kaart op de modem hang, ik ook altijd weer een nieuw IP toegewezen krijg.

Tsja, dat is het rare .. Ik vervang hier helemaal geen netwerk apparatuur, qua hardware blijft het zelfde, echter als ik met Debian een keertje reboot, dan heb ik hier 9 van de 10x zo een ander IP adres! :o

En waar dat in zit, geen flauw idee, heb al eens met de DHCP lease time gespeelt, met 0 als resultaat ;)
 
Terug
Bovenaan