P
Phr3ak
En met flipperkast bedoel ik dus, dat ik echt dagelijks een nieuw IP adres krijg toegewezen, oftewel .. Als ik NU de PC uitzet, en even koffie gaat leuten, en de PC weer aan druk, dan heb ik al een nieuwe te pakken 
Zelf gebruik ik Debian als operating system, maar aangezien ik het allemaal wel eens wilde bekijken, heb ik het afgelopen weekeinde verschillende OS'en geinstalleerd gehad -> Windows XP, 2000 server/workstation en windows 98, OpenSuSE en Mandrake Linux .. Echter, iedere keer eindigde ik met een nieuw 'vers' ip adres
Zelfs onder de linux variantjes, is het voortgekomen, dat zelfs tijdens dat het OS up and running was, de dhcp lease verliep en er een nieuw IP adres toegewezen werdt!
Qua dhcp lease heb ik me ook afgelopen weekeinde in allerlei bochten zitten te wringen, en mag me zelf nu zon beetje wel doktorandus in de dhcp leases noemen .. Ieder stuk software, wat het ei van Columbus had kunnen zijn, is wel voorbij gekomen, met de daarbij behorende instellingen .. Maar goed, je raadt het al .. Ook daarbij steeds een nieuw IP adres (werkelijk, heb ze volgens mij allemaal wel een keer gehad in de verschillende IP ranges van UPC!) ..
Dus op dit moment ben ik het spoor eigenlijk bestwel bijster, heb hier zon beetje alles uitgesloten wat maar enigszins roet in het spreekwoordelijke eten kan gooien qua netwerk en dhcp .. Dus, nog iemand sugesties ?

Zelf gebruik ik Debian als operating system, maar aangezien ik het allemaal wel eens wilde bekijken, heb ik het afgelopen weekeinde verschillende OS'en geinstalleerd gehad -> Windows XP, 2000 server/workstation en windows 98, OpenSuSE en Mandrake Linux .. Echter, iedere keer eindigde ik met een nieuw 'vers' ip adres

Zelfs onder de linux variantjes, is het voortgekomen, dat zelfs tijdens dat het OS up and running was, de dhcp lease verliep en er een nieuw IP adres toegewezen werdt!

Qua dhcp lease heb ik me ook afgelopen weekeinde in allerlei bochten zitten te wringen, en mag me zelf nu zon beetje wel doktorandus in de dhcp leases noemen .. Ieder stuk software, wat het ei van Columbus had kunnen zijn, is wel voorbij gekomen, met de daarbij behorende instellingen .. Maar goed, je raadt het al .. Ook daarbij steeds een nieuw IP adres (werkelijk, heb ze volgens mij allemaal wel een keer gehad in de verschillende IP ranges van UPC!) ..
Dus op dit moment ben ik het spoor eigenlijk bestwel bijster, heb hier zon beetje alles uitgesloten wat maar enigszins roet in het spreekwoordelijke eten kan gooien qua netwerk en dhcp .. Dus, nog iemand sugesties ?


