• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IP adres eigen website geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

GWH

Hallo allemaal,

mijn naam is Dirk en ik ben sinds vorig jaar (zakelijke) klant bij Ziggo. Tot nu toe eigenlijk best tevreden, maar sinds vorige week zaterdag is het IP adres van mijn eigen website (188.165.248.183) geblokkeerd. Ik kan de site niet meer openen en heb ook geen toegang meer tot de mailserver.

Wat heb ik al gedaan:

- Ziggo klantenservice gemaild (2x) - geen reactie
- Ziggo klantenservice gebeld - hebben geen idee
- Firewall en antivirus software gecontroleerd - alles ok

Ik heb een Cisco EPC3925 modem. Een modem reset helpt niet - ook niet een reset van 12 uur.

Mobiel via 3G van KPN en ook via XS4All is mijn site gewoon te openen en te gebruiken. Het probleem doet zich alleen binnenshuis voor, op alle computers (3), die allemaal met verschillende antivirus software / firewalls uitgerust zijn. Hieruit concludeer ik dat het probleem bij Ziggo zit.

Als iemand hier een idee heeft wat het probleem en de oplossing ervan kunnen zijn, graag! Het begint nu echt tijd en geld te kosten :(

Groeten,
Dirk
 
Is het IP adres niet geblokkeerd bij de provider waar je de website van host?
 
Dat Apache zie ik ook. Er staat niet veel op die webserver, maar dat was het probleem niet. Dat IP is dus niet geblokkeerd. Van buiten kon TS er ook gewoon bij.

Het probleem is blijkbaar alleen van binnen uit. Niet alle routers ondersteunen de optie om een extern IP nummer ook naar intern door te verbinden. Dus, òf de Cisco heeft een recente update gehad waardoor deze optie er uit gehaald is, òf het is niet Ziggo's fout en er is iets anders mis op het interne netwerk.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Dat Apache zie ik ook. Er staat niet veel op die webserver, maar dat was het probleem niet. Dat IP is dus niet geblokkeerd. Van buiten kon TS er ook gewoon bij.

Het probleem is blijkbaar alleen van binnen uit. Niet alle routers ondersteunen de optie om een extern IP nummer ook naar intern door te verbinden. Dus, òf de Cisco heeft een recente update gehad waardoor deze optie er uit gehaald is, òf het is niet Ziggo's fout en er is iets anders mis op het interne netwerk.

Is er een mogelijkheid om te zien of de CISCO recent een update heeft gehad?

Even voor de duidelijkheid: kan het IP adres van buiten mijn netwerk wél bereiken, daardoor mijn conclusie dat het in mijn modem (= Ziggo) of bij Ziggo zelf zit.

Groeten,
Dirk
 
Is het IP adres niet geblokkeerd bij de provider waar je de website van host?

Zou kunnen, dit moet ik morgen eens navragen. In eerste instantie gaven die aan dat er bij hen geen probleem is, maar ik kan nu ook andere websites die bij hen gehost zijn niet bereiken.
 
Kun je dat IP adres ook niet pingen ?
Ook niet als je in veilige modus met netwerk verbindingen start ?
 
Nee, krijg geen verbinding, ook niet in veilige modus.
 
Tijd voor webcare ...
Dit soort berichten komen wel vaker, maar uiteindelijk bleek er dan een blokkade op een range ziggo IP's te liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan