- Berichten
- 1.859
- Internet
- KPN
- Digitale TV
- KPN
Vandaag ziek thuis, verveel me te pletter dus denk ik, iOS5 installeren op de diverse I-apparaten die wij hier hebben (iPad1, iPhone4, iTouch). Allemaal startpunt iOS4.3.5 en geen jailbrake geneuzel, officiële software en alles standaard gekozen. (ook wijze van update)
iOS5, daar wordt ik dus niet vrolijk van. Ik moest als eerst iTunes 10.5 installeren. Die herkende de apparaten allemaal als niet eerder gesynchroniseerde apparaten. Lekker begin.
Just to be safe alle apps en muziek gesynched en vervolgens daarna pas de updates gedaan. Stand in iTunes was voor update goed.
Maar daar bleef het bij het resultaat tot nu toe:
Op de iPod Touch na update alle apps opnieuw moeten installeren en alle muziek speellijsten + muziek verdwenen.
Op de Ipad alle muziek verdwenen, e-books weg, alle Apps opnieuw moeten installeren, maar de TV-series stonden er nog wel.
Op de Iphone4 alle contacts verdwenen , alle muziek pleite maar de apps bleven wel staan.
Last but not least een 2e iPod Touch, daar lukte helemaal niets op... die wordt nu onderhanden genomen en een volledige reset via iTunes uitgevoerd.
Kortom upgrading gaat zeker niet soepel en ik moet eerlijk zeggen dat googlen naar de veelvoorkomende problemen mij niet rustig stemt.
Mijn eerste gebruikerservaringen stemmen mij ook niet helemaal happy. Accuduur op de iPad en iPod behoorlijk minder. (verbuik iPad bij flink gebruik normaliter 10% in een uur, nu 20(!!) iPod vergelijkbaar.
Youtube is duidelijk langzamer dan voorheen. Nieuwe Opera browser is overduidelijk trager en kan slecht tegen mediabestanden op pagina's.
Daarentegen is het WIFI verkeer wel verbeterd. IP-leases zijn langer op zowel de iPad en iPod Touch en de verbinding is stabieler daardoor, ook lopen bepaalde apps die steevast vast liepen onder OS4.xx nu niet zo zeer vast.
Meer durf ik niet te zeggen. Er zitten 200 nieuwe functionaliteiten in wordt er gezegd, heb ze zeker allemaal nog niet gezien of bemerkt
Dit zijn bevindingen van een klein dagje iOS5, maar ik wordt er niet echt vrolijker van. Beetje jammer allemaal
iOS5, daar wordt ik dus niet vrolijk van. Ik moest als eerst iTunes 10.5 installeren. Die herkende de apparaten allemaal als niet eerder gesynchroniseerde apparaten. Lekker begin.
Just to be safe alle apps en muziek gesynched en vervolgens daarna pas de updates gedaan. Stand in iTunes was voor update goed.
Maar daar bleef het bij het resultaat tot nu toe:
Op de iPod Touch na update alle apps opnieuw moeten installeren en alle muziek speellijsten + muziek verdwenen.
Op de Ipad alle muziek verdwenen, e-books weg, alle Apps opnieuw moeten installeren, maar de TV-series stonden er nog wel.
Op de Iphone4 alle contacts verdwenen , alle muziek pleite maar de apps bleven wel staan.
Last but not least een 2e iPod Touch, daar lukte helemaal niets op... die wordt nu onderhanden genomen en een volledige reset via iTunes uitgevoerd.
Kortom upgrading gaat zeker niet soepel en ik moet eerlijk zeggen dat googlen naar de veelvoorkomende problemen mij niet rustig stemt.
Mijn eerste gebruikerservaringen stemmen mij ook niet helemaal happy. Accuduur op de iPad en iPod behoorlijk minder. (verbuik iPad bij flink gebruik normaliter 10% in een uur, nu 20(!!) iPod vergelijkbaar.
Youtube is duidelijk langzamer dan voorheen. Nieuwe Opera browser is overduidelijk trager en kan slecht tegen mediabestanden op pagina's.
Daarentegen is het WIFI verkeer wel verbeterd. IP-leases zijn langer op zowel de iPad en iPod Touch en de verbinding is stabieler daardoor, ook lopen bepaalde apps die steevast vast liepen onder OS4.xx nu niet zo zeer vast.
Meer durf ik niet te zeggen. Er zitten 200 nieuwe functionaliteiten in wordt er gezegd, heb ze zeker allemaal nog niet gezien of bemerkt
Dit zijn bevindingen van een klein dagje iOS5, maar ik wordt er niet echt vrolijker van. Beetje jammer allemaal
