• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

iOS5 update, daar wordt ik niet vrolijk van

Berichten
1.859
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Vandaag ziek thuis, verveel me te pletter dus denk ik, iOS5 installeren op de diverse I-apparaten die wij hier hebben (iPad1, iPhone4, iTouch). Allemaal startpunt iOS4.3.5 en geen jailbrake geneuzel, officiële software en alles standaard gekozen. (ook wijze van update)

iOS5, daar wordt ik dus niet vrolijk van. Ik moest als eerst iTunes 10.5 installeren. Die herkende de apparaten allemaal als niet eerder gesynchroniseerde apparaten. Lekker begin.
Just to be safe alle apps en muziek gesynched en vervolgens daarna pas de updates gedaan. Stand in iTunes was voor update goed.

Maar daar bleef het bij het resultaat tot nu toe:
Op de iPod Touch na update alle apps opnieuw moeten installeren en alle muziek speellijsten + muziek verdwenen.
Op de Ipad alle muziek verdwenen, e-books weg, alle Apps opnieuw moeten installeren, maar de TV-series stonden er nog wel.
Op de Iphone4 alle contacts verdwenen , alle muziek pleite maar de apps bleven wel staan.
Last but not least een 2e iPod Touch, daar lukte helemaal niets op... die wordt nu onderhanden genomen en een volledige reset via iTunes uitgevoerd.

Kortom upgrading gaat zeker niet soepel en ik moet eerlijk zeggen dat googlen naar de veelvoorkomende problemen mij niet rustig stemt.

Mijn eerste gebruikerservaringen stemmen mij ook niet helemaal happy. Accuduur op de iPad en iPod behoorlijk minder. (verbuik iPad bij flink gebruik normaliter 10% in een uur, nu 20(!!) iPod vergelijkbaar.
Youtube is duidelijk langzamer dan voorheen. Nieuwe Opera browser is overduidelijk trager en kan slecht tegen mediabestanden op pagina's.
Daarentegen is het WIFI verkeer wel verbeterd. IP-leases zijn langer op zowel de iPad en iPod Touch en de verbinding is stabieler daardoor, ook lopen bepaalde apps die steevast vast liepen onder OS4.xx nu niet zo zeer vast.
Meer durf ik niet te zeggen. Er zitten 200 nieuwe functionaliteiten in wordt er gezegd, heb ze zeker allemaal nog niet gezien of bemerkt

Dit zijn bevindingen van een klein dagje iOS5, maar ik wordt er niet echt vrolijker van. Beetje jammer allemaal
 
Je bent niet de enige met problemen:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1460611/0
 
Triple_NL zei:
Daarentegen is het WIFI verkeer wel verbeterd.

Bij de iPhone4 van mij en die van mijn vriendin is het juist in beide gevallen sterk verminderd.
Vaak de verbinding kwijt en het duurt behoorlijk lang (enkele minuten) voor er weer WiFi-verbinding is. Plaats van de router en zitpositie's (zithoek, terras, slaapkamer) is niet veranderd.
 
Creative Solution zei:
Bij de iPhone4 van mij en die van mijn vriendin is het juist in beide gevallen sterk verminderd.
Vaak de verbinding kwijt en het duurt behoorlijk lang (enkele minuten) voor er weer WiFi-verbinding is. Plaats van de router en zitpositie's (zithoek, terras, slaapkamer) is niet veranderd.

ja moet ook constateren dat mij de iPhone4 Wifi verkeer er niet beter op geworden is.. op de overige iDevices is het verbeterd..... raar waar weer...
 
De update van mijn iPad ging wel vreemd maar alles staat er gewoon nog op.
Merk niets van verminderde accuduur? Merk nergens een verschil eigenlijk.

De iPhone 3Gs van mijn vrouw had het er ook moeilijk mee.
Update liep vast en dat soort dingen, na een uurtje alles gepiept alleen haar agenda is nu dubbel?

Maar vreemder is de iPhone 4 van mijn zoon, die is "ontwikkelaar" van AppS en had allang iOS5 in beta versieerop staan. Hij kan geen update doen? Weet mog niet precies waarom niet maar dat komt dit weekeinde wel.
 
Robert Koopman zei:
Maar vreemder is de iPhone 4 van mijn zoon, die is "ontwikkelaar" van AppS en had allang iOS5 in beta versieerop staan. Hij kan geen update doen? Weet mog niet precies waarom niet maar dat komt dit weekeinde wel.

Als hij gewoon netjes alle beta's, inclusief de laatste, heeft geïnstalleerd, dan is de laatste de GM (Gold Master). Deze GM is 100% gelijk aan de officiële release van iOS5 voor het grote publiek en zal daarom van een update voorzien worden.
 
Ik wacht ook altijd een maandje bij een release,zodat ik de in en outs van het nieuwe systeem via fora
heb bekeken.
maar ja, heb je nu niks aan wel herken ik je problemen en de oplossingen heb ik gevonden op: ja zou ik niet meer doen,macfreak forum ;)
 
Ik mek hier dat de prestatie van safari in iOS 5 aanmerkelijk sneller is en beter tabbladen systeem
van verminderde accuduur geen sprake, WIFI hetzelfde gebleven.
Van het mirror systeem met alles naar je Apple tv wordt ik echt vrolijk!
 
Tabbladen in Safari is even wennen maar werkt goed.
Berichten versturen naar andere iPhone en iPad gebruikers werkt ook snel.

Ik ben er wel tevreden mee.
 
Mijn Iphone 4 verliest af en toe, op onverklaarbare wijze, zomaar 20% batterij in een paar minuten tijd zonder dat er ook maaar iets mee wordt gedaan. Daarna is alles weer normaal. In de praktijk komt het dus voor dat ik bijvoorbeeld de ene nacht 20 tot 25% batterij verlies en de volgende nacht 3%. Terwijl er geen enkel verschil in gebruik is op zo'n moment. Mijn IPad 2 heeft dit niet. Dit alles na beide geupdate te hebben naar IOS 5.
 
Terug
Bovenaan