• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Investigation Discovery in digitaal basispakket UPC

Berichten
16.915
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Investigation Discovery in digitaal basispakket UPC

Crimezender Investigation Discovery maakt vanaf 2 april onderdeel van het digitaal basispakket van kabelbedrijf UPC uit. Het tv-kanaal is bij UPC op voorkeuzekanaal 113 te vinden.

Met de doorgifte in het UPC digitale basispakket – ook wel TV Standaard of Starter genoemd – is Investigation Discovery – afgekort ID genoemd - landelijk gezien in de helft van het aantal tv-huishoudens te bekijken. Het tv-kanaal komt niet in het ongecodeerde digitale basispakket dat UPC op 3 april introduceert beschikbaar. Investigation Discovery is volgens eigenaar Discovery Networks de grootste crimezender van Nederland. Investigation Discovery is een non-fictiezender: alle verhalen zijn waargebeurd. De zender richt zich op vrouwen tussen 25 en 54 jaar. Lees meer...

Bron: Totaal TV
 
Zolang ze niet in 16:9 kunnen uitzenden kijk ik er niet eens na, anno 2013 mag je wel verwachten dat een kanaal minimaal WS is, maarja discovery zal discovery niet zijn om alle thema zenders in mono en 4:3 de wereld inteslingeren :S

Oftewel upc kan het gratis weggeven dan nog zal ik en vele denk ik met mij niet gaan kijken.
 
Om het nog maar niet over de beeldkwaliteit te hebben...
 
Op zich een leuk kanaal, maar wat een bagger beeld- en geluidkwaliteit. En dat terwijl ze in de UK gewoon 16:9 zijn. In Italië worden (een aantal) Discovery themakanalen zelfs in HD aangeboden.

In het begin keek ik er nog wel eens naar, maar op een gegeven moment was ik klaar met de slechte kwaliteit en de grote hoeveelheid herhalingen (zonder enige structuur geprogrammeerd).
 
Ik zie wel eens meer uitzendingen in 4:3 voorbijkomen. Inderdaad niet meer van deze tijd. Zap onmiddellijk door...wat een ergenis!
 
Dat is wel heel kort door de bocht. 4:3 is niet erg. Mits het zo bedoeld is. Liever dan 4:3, dan uitgetrokken, vernaggeld beeld. Bij discovery themakanalen wordt over het algemeen breedbeeld via 4:3 letterboxed uitgezonden. Dat is zonde en komt de kwaliteit niet ten goede. Ook mgm en travel channel hebben hier een handje van. Jammer, want hierdoor kijk ik ze wel minder.
 
Als je oud spul uitzend is dat logisch maar bij meeste TV valt het niet op .Je mist alleen maar de bovenkant en onderkant een beetje .
 
TVL zei:
Ook mgm en travel channel hebben hier een handje van. Jammer, want hierdoor kijk ik ze wel minder.

Het 'vreemde' is dat MGM On Demand dan wel weer 16:9 kan zijn.
 
Terug
Bovenaan