• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Introductie

Status
Niet open voor verdere reacties.

anoniem

Cable Expert
Berichten
4.089
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo

Doel

Ziggo is bezig met de afronding van de ontwikkeling van een nieuw interactieve TV product, waarbij alleen een TV en een CAM wordt gebruikt.
Met dit product is mogelijk om gebruik te maken van het Interactieve TV aanbod van Ziggo, waarbij geen aparte Settop Box meer nodig is. Deze stap is een logische stap na de introductie van de eerste Ziggo CAM in 2009, dus van Digitale TV naar Interactieve Digitale TV.

De gebruikersinterface die aangeboden wordt is gelijk aan de gebruikers interface die gebruikt wordt voor Humax en Samsung en die we eerder dit jaar gelanceerd hebben ( interactieve TV2.0)

In deze laatste fase willen we vaststellen of het gebruik in combinatie met CAM en TV door jullie als eindgebruikers nog nieuwe bevindingen of andere resultaten oplevert, dan we tot dusver met onze eigen testers hebben vastgesteld.


Voorbereiding


  1. Zorg ervoor dat de TV toegang heeft met internet (bedraad of via wifi), controleer dit met Netwerkstatus.
  2. Controleer of de software versie van de TV minimaal gelijk is met de versie die wij hebben goed gekeurd.
  3. Als de software versie lager is dan dient de TV eerst opgewaardeerd te worden
  4. Zoek het CAM menu via het menu van de TV:
    1. Samsung: Menu kies >Zenders >Algemen Interface > CI-menu > On demand (rode knop) instelling
    2. Kies vervolgens ...
Circa 60 seconden na opstarten van de TV en het verschijnen van het beeld zal er een overlay verschijnen (Druk op ..voor Ziggo On Demand). Het aantal keer dat deze overlay verschijnt kan worden ingesteld via het CAM menu (nooit 1,2,5 altijd)

De VOD applicatie kan vervolgens worden gestart na dat de knop is verschenen, maar ook elk moment daarna (als de knop weer verdwijnt). Let wel de knop moet bij eerst verschijnen alvorens gebruikt kan worden.

De eerste keer dat de applicatie gestart wordt met de rode knop duurt eits langer omdat de applciatie een aantal testen uitvoert. Bij een 2e keer moet het Ziggo logo verschijnen na ~ 8 seconden en vervolgens het eerste scherm van het ITV menu.

Hierna hunt u gebruik maken van de applicatie.



Gebruik

Bij het eerste gebruik wordt er een korte introductie gegeven en zult u een pincode (t.b.v.bescherming bepaalde menu's en afscherming specifieke titels / genre / content) en een aankoopcode voor het bestellen van films moeten aanmaken.

Vervolgens kunt u door de menu /aanbod navigeren. Afhankelijk van uw abonnement is er een aanbod van titels zonder kosten naar gratis uitzending gemist aanbod (publieke omroep).

Om te testen willen we u vragen om eerst titels te gebruiken waar geen kosten aan verbonden zijn (er wordt geen bedrag getoond), om te voorkomen dat er titels besteld worden die niet kunnen worden afgespeeld.

Om snel te kunnen navigeren zijn er een aantal speciale knoppen beschikbaar. Deze worden uitgelegt rechts boven in het menu.

Let op: Om de applicatie te stoppen dient u opnieuw de [RODE KNOP] te gebruiken. De knoppen EXIT en RETURN kennen geen onderscheid en kunnen niet gebruikt worden om de applciatie te beeindigen


Testen


We horen graag uw bevindingen, met name als er dingen fout gaan. Voorbeelden zijn, het niet kunnen opstarten van de applicatie en niet kunnen starten van een video etc. Normaal gesproken moeten bij fouten ook foutcodes worden gemeld. Deze foutcodes kunnen vermeld worden bij uw bevindingen. Om enige structuur aan te brengen willen we de volgende opzet voorstellen.

- plaats de bevinding onder het betreffende merk TV
- vemeldt TV type / software versie
- vermeldt CAM merk / sw versie
- geef een korte beschrijving van het probleem
- vermeldt evt foutcode
- vermeldt evt andere vermeldingswaardigheden


Andere postings die geen betrekking hebben op specifieke problemen graag plaatsen en algemene deel.

Succes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  1. Samsung: Menu kies >Zenders >Algemene Interface > CI-menu > On demand (rode knop) instelling
  2. Kies vervolgens ...

Kun je uitleggen wat de verschillende opties betekenen die gaan over 'hoe vaak de rode knop zichtbaar is na standby van de TV'. Ik kan kiezen uit : nooit, 1, 2, 3 en altijd (dacht ik). Wat is het verschil tussen 1,2 enzovoorts ?
 
Kun je uitleggen wat de verschillende opties betekenen die gaan over 'hoe vaak de rode knop zichtbaar is na standby van de TV'. Ik kan kiezen uit : nooit, 1, 2, 3 en altijd (dacht ik). Wat is het verschil tussen 1,2 enzovoorts ?

Je kunt via het CAM menu instellen hoe vaak de knop (overlay) verschijnt. Dus wil je altijd een knop kort na het zappen zien dan kies je [altijd]. Je kunt dit ook beperken tot 1/2/5 of zelfs nooit. Het gevaar met nooit is dat je eigenlijk niet kunt zien of de engine opstart. Zelf vind ik de overlay wat groot, wellicht dat we dit nog gaan veranderen als jullie dat ook vinden :-)

De eerste keer dat de overlay in het beeld verschijnt duurt ~ 60 seconden, om zeker te dien dat de TV de IP stack heeft geinitialiseerd. De CAM krijgt geen informatie van de TV over b.v. link-status en wacht daarvoor gewoon 60 sec. Dit is veilige wachttijd (proefondervindelijk vastgesteld.

Bij een volgende keer zappen verschijnt de overlay na enkele seconden (afhankelijk van je voorjkeur instelling) en verdwijnt eveneens ook weer na een aantal seconden.
 
De grote van de overlay, en daarmee de nadrukkelijke aanwezigheid, is inderdaad de reden dat ik hem nu op nooit heb ingesteld.
Dus ik zou zeker een kleinere op prijs stellen.
 
De overlay mag wel iets kleiner maar is niet storend daar je het maar een keer in beeld krijgt.

Als je de instelling gebruikt ( 1 maal na elke tv standby ) krijg je ook maar een keer het balkje ( Druk rode knopje voor ziggo on demand ) te starten.

Zet je de tv niet uit / standby en je drukt dan het rode knopje krijg je een kleiner balkje met ( Bezig met laden ).

Gr.Arno
 
We hebben jullie terugkoppeling t.a.v. de grootte van de overlay intern voorgelegd voor een aanpassing.
 
Probleemloos

Mag sinds gisteravond meekijken en kan alleen maar zeggen dat het allemaal goed werkt.

Was al heel tevreden gebruiker van Ziggo-producten en dat is er nog beter op geworden.

Gebruik de SMiT-cam 1.3+ in een Samsung-T.V. van de F-serie ('13).

Werkt echt probleemloos. Zelfs prettiger als met gebruik van een Cisco of Samsung(-STB).

Vooral in combinatie met de Ziggo-Android-app is alles te vinden (overzicht is beknopter dan bij de Cisco; zo lijkt het: alles is dan met "zoeken" toch te vinden).

Integratie in TV is ook prima. Menu blijft actief bij opzoeken in Gids of "Op TV".

Kan mij voorstellen dat sommige Samsung-gebruikers niet bedacht zijn op apps, die ook gebruik maken van de rode knop, waarna het ITV-menu niet meteen te benaderen is (zelf heb ik dat uit staan; automatisch starten van Samsung-apps).

Blijf er nog wat mee "spelen" en laat nog wel weten als er wat opvalt.

Edit:

Na bijna twee weken (en een nieuwe update; wist niet dat die er zo snel waren (heb blijkbaar eerder een update gemist) werkt het systeem nog prima: geen problemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dank je voor je reactie
 
samsung 40f8000

Werkt goed
alleen het menu vind ik wel wat traag
maar de laad snelheid van film/series is wel goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan