anoniem
Cable Expert
- Berichten
- 4.089
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Doel
Ziggo is bezig met de afronding van de ontwikkeling van een nieuw interactieve TV product, waarbij alleen een TV en een CAM wordt gebruikt.
Met dit product is mogelijk om gebruik te maken van het Interactieve TV aanbod van Ziggo, waarbij geen aparte Settop Box meer nodig is. Deze stap is een logische stap na de introductie van de eerste Ziggo CAM in 2009, dus van Digitale TV naar Interactieve Digitale TV.
De gebruikersinterface die aangeboden wordt is gelijk aan de gebruikers interface die gebruikt wordt voor Humax en Samsung en die we eerder dit jaar gelanceerd hebben ( interactieve TV2.0)
In deze laatste fase willen we vaststellen of het gebruik in combinatie met CAM en TV door jullie als eindgebruikers nog nieuwe bevindingen of andere resultaten oplevert, dan we tot dusver met onze eigen testers hebben vastgesteld.
Voorbereiding
- Zorg ervoor dat de TV toegang heeft met internet (bedraad of via wifi), controleer dit met Netwerkstatus.
- Controleer of de software versie van de TV minimaal gelijk is met de versie die wij hebben goed gekeurd.
- Als de software versie lager is dan dient de TV eerst opgewaardeerd te worden
- Zoek het CAM menu via het menu van de TV:
- Samsung: Menu kies >Zenders >Algemen Interface > CI-menu > On demand (rode knop) instelling
- Kies vervolgens ...
De VOD applicatie kan vervolgens worden gestart na dat de knop is verschenen, maar ook elk moment daarna (als de knop weer verdwijnt). Let wel de knop moet bij eerst verschijnen alvorens gebruikt kan worden.
De eerste keer dat de applicatie gestart wordt met de rode knop duurt eits langer omdat de applciatie een aantal testen uitvoert. Bij een 2e keer moet het Ziggo logo verschijnen na ~ 8 seconden en vervolgens het eerste scherm van het ITV menu.
Hierna hunt u gebruik maken van de applicatie.
Gebruik
Bij het eerste gebruik wordt er een korte introductie gegeven en zult u een pincode (t.b.v.bescherming bepaalde menu's en afscherming specifieke titels / genre / content) en een aankoopcode voor het bestellen van films moeten aanmaken.
Vervolgens kunt u door de menu /aanbod navigeren. Afhankelijk van uw abonnement is er een aanbod van titels zonder kosten naar gratis uitzending gemist aanbod (publieke omroep).
Om te testen willen we u vragen om eerst titels te gebruiken waar geen kosten aan verbonden zijn (er wordt geen bedrag getoond), om te voorkomen dat er titels besteld worden die niet kunnen worden afgespeeld.
Om snel te kunnen navigeren zijn er een aantal speciale knoppen beschikbaar. Deze worden uitgelegt rechts boven in het menu.
Let op: Om de applicatie te stoppen dient u opnieuw de [RODE KNOP] te gebruiken. De knoppen EXIT en RETURN kennen geen onderscheid en kunnen niet gebruikt worden om de applciatie te beeindigen
Testen
We horen graag uw bevindingen, met name als er dingen fout gaan. Voorbeelden zijn, het niet kunnen opstarten van de applicatie en niet kunnen starten van een video etc. Normaal gesproken moeten bij fouten ook foutcodes worden gemeld. Deze foutcodes kunnen vermeld worden bij uw bevindingen. Om enige structuur aan te brengen willen we de volgende opzet voorstellen.
- plaats de bevinding onder het betreffende merk TV
- vemeldt TV type / software versie
- vermeldt CAM merk / sw versie
- geef een korte beschrijving van het probleem
- vermeldt evt foutcode
- vermeldt evt andere vermeldingswaardigheden
Andere postings die geen betrekking hebben op specifieke problemen graag plaatsen en algemene deel.
Succes
Laatst bewerkt door een moderator: