Leonardo zei:
Begrijp ik het goed dat als ik deze dienst afneem ik Norton antivirus en firewall kan verwijderen. Uiteraard na het operationeel worden van die dienst.
Ik hoop dat dit beter verloopt dan met een poging in het verleden want het lijkt mij wel wat.
Dat klopt, je kunt dan het Multikabel Internet Security (= F-Secure) programma installeren. Er zijn 2 versies van, de normale heeft Antivirus, Firewall en Antispyware aan boord. De plusversie heeft als extra nog anti-spam en "Ouderlijk Toezicht". In de "ZO" die binnenkort op je deurmat valt (Als je geen NEE/NEE sticker hebt tenminste

) kun je er meer over lezen en ook in de komende nieuwsbrieven. De prijzen zijn best aantrekkelijk, in ieder geval goedkoper dan dat je zelf dit pakket zou aanschaffen. Je betaalt een klein bedrag per maand en blijft dus wel steeds bij met de nieuwste updates.
Tot 31 januari 2007 is het gebruik gratis en kun je het uitproberen. Vanaf februari zou je moeten betalen als je het wilt blijven gebruiken.
Het is dus totaal iets anders dan het programma uit het verleden
(ik heb het op dit moment draaien nadat ik Norton eraf gehaald heb en het werkt goed en mijn computer is een stukje sneller geworden omdat Norton behoorlijk wat resources afsnoept van je PC)
Hoewel de introductie dus officieel pas binnenkort is, kun je op de servicesite nu alvast aanmelden en krijg je dan een downloadlink waarna je de boel kunt installeren.
(eerst even Norton eraf halen voordat je een nieuw pakket installeert, koppel dan wel even je netwerk-kabel los als je geen router gebruikt als je de firewall eraf gooit zodat je computer niet gehacked wordt in de tussentijd

)