• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internetverbinding vrijwel altijd trager dan beloofd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Fradet
  • Startdatum Startdatum
F

Fradet

Miljoenen internetgebruikers in Nederland kijgen niet de snelheid die hun aanbieder belooft. In 95 procent van de gevallen zijn de prestaties ondermaats. Dat blijkt uit onderzoek van de website Breedbandwinkel.nl onder ruim 50.000 internetgebruikers. Zeker 60 procent krijgt zelfs minder dan de helft van de beloofde snelheid.
Directeur Peter van Wezel van Breedbandwinkel vindt het een grof schandaal dat bijna iedereen zo wordt benadeeld. 'Consumenten krijgen in extreme gevallen nog geen 15 procent van waar ze voor betalen. Belachelijk natuurlijk!'

De Consumentenbond herkent het probleem. De bond krijgt regelmatig klachten over tegenvallende internetsnelheid. Eurocommissaris voor Digitale Zaken Neelie Kroes gaat een onderzoek doen naar de snelheid van internet.

Ziggo minst slecht
In andere landen zou het nog slechter gesteld zijn met de behaalde snelheden dan in Nederland, zo schrijft het Algemeen Dagblad. Aanbieder Ziggo, met internet via de kabel de minst slechte in het onderzoek, spreekt de cijfers tegen.

'Bij ons komt uit het kastje in de muur precies de snelheid die wij beloven. Veel verlies treedt daarna op, bijvoorbeeld omdat veel mensen wifi gebruiken', aldus Erik van Doeselaar, woordvoerder van Ziggo. Van Wezel onderschrijft dit, maar wijst ook naar de gekozen techniek en bekabeling.

Veel snelheid zou hierdoor al buiten de consument om verloren gaan. Vooral adsl en vdsl, welke veelal gebruikmaken van koperen kabels om de afstand tussen centrale en consument te overbruggen, hebben hier last van. Bij glasvezel- en kabelinternet maakt de afstand niet uit.

Bron:https://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article/detail/3448965/2013/05/29/Internetverbinding-vrijwel-altijd-trager-dan-beloofd.dhtml
 
Mijn ervaring is dat het inderdaad vaak het probleem zit in de wifi verbinding/bekabeling bij mensen die snelheidsproblemen ondervinden(54mbit routertje met 100mbit internet verbinding bijv).
 
Idd denk dat vaak wifi de beperkte factor is, maar we blijven mensen he dus automatisch word dan met het vingertje naar aanbieder gewezen.
 
heb nog nooit de juiste snelheid gehaald het is soms net het weer kan vriezen of dooien dus klopt wel wat er staat.
 
Ik ben juist erg tevreden over de snelheid, al vele maanden. Met mijn 120/10 abonnement: stabiel 110/10 a 115/10 mbit, ook op drukkere tijden. Wel met modem EPC3212, en eigen router Netgear WNDR3700. Dat gedonder met de TWG870 had ik helemaal gehad. De berichten over de TC7200 klinken ook niet hoopvol.

Wellicht meten velen hun snelheid terwijl de kinders films aan het downloaden zijn. En inderdaad: onbegrip over WiFi als bottleneck zorgt ook voor klachten.
 
Ik ben ook tevreden over de snelheid.
En de TC7200 werkt (sinds de software update naar STD6.01.12) ook goed.
Heb een 200/20 abo en haal bijna altijd wel 190/20 met speedtest.
Met uTorrent zelf als een 22.2 MB/s down en 2.2 MB/s up (tegelijkertijd) gezien.

Snelheid moet je altijd bekabeld meten vind ik persoonlijk. Wifi is (bijna) altijd trager.
 
Nou hier niet dus. Voorheen met 120/10 de volledige snelheid dag in dag uit. Nu met 150/10 is het niet meer stabiel. Speedtest geeft aan 140/10 en nieuwsgroepen maar 133. Blijk dus volgens UPC aan de centrale die vervangen moet worden.
 
Ik heb ook strak 140mbps van de 150, maar daar en tegen haal ik wel altijd tussen de 135 en 140mbps. Dan ben ik dik tevreden hoor, die laatste 10 komt vanzelf wel als ze het oplossen.
 
Wat ik nog steeds vreemd vind dat er snelheden worden aan geboden die dicht bij elkaar zitten.
Je hebt bijv. 50 en 60 Mb, 100 en 120Mb. Hiermee wordt toch aangegeven dat er een nauwkeurige snelheid kan worden geleverd.
Waarom kom ik nooit een paar Mb's boven die 50 maar altijd er onder.
 
Hier gewoon weer ouderwets een kabeltje tussen de pc en media player gegooid, snelheid oke streaming media oke.

Alles kan draadloos maar ik had teveel snelheids verlies vooral met de media speler, dus nu werkt alles zonder problemen.

Dus ik heb maar weer gekozen voor een paar extra kabeltjes.
 
Terug
Bovenaan