• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internetverbinding verliezen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JBLevel
  • Startdatum Startdatum
J

JBLevel

???

Ik heb achter mijn kabelmodem van UPC een E-tech router (type E-Tech Broadb. router + 4P DSL/Cab) geplaatst, die vervolgens is verbonden met 2 pc's.
Als ik internetconnectie wil maken dan lukt me dat pas als ik de kabelmodem gereset heb. Ook als ik al op internet zit dan moet ik na een tijdje (soms 1 uur soms korter) de kabelmodem resetten.
Als ik ga kijken bij de kabelmodem geeft deze nog wel aan dat deze online is. Het lijkt erop dat de router de connectie met de kabelmodem verliest.
Weet iemand of dit een bekend probleem is bij dit type routers of hoe dit is op te lossen?

JB

Aanvulling met ingevulde vragenlijst:

Hallo, ik heb een probleem:

Ik verlies de Internetverbinding tussen mijn E-Tech router en de kabelmodem

mijn configuratie is:

Router: E-Tech, type Broadband router +4P DSL/CAB.
Modem: Mortorolla, model weet ik niet
PC1: Windows XP, Cross-kabel, Het locaal IP is: 192.168.1.101, netwerkkaart: Realtec, weet ik niet
PC2: Windows XP, cross-kabel, Het locaal IP is: 192.168.1.102, netwerkkaart: Realtec, ??
PC3: Windows XP, Cross-kabel, Het locaal IP is: niet, netwerkkaart: niet, niet
PC4: null, null-kabel, Het locaal IP is: null, netwerkkaart: null, null
De locale ip's worden uitgedeeld door: automatisch.

Ik krijg wel IP van chello. 62.194.

Dit wil ik er nog bij vertellen:
Ik verlies steeds contact tussen mijn router en de kabelmodem

Alvast Bedankt, JBLevel.

gemaakt met FireFly's Auto Router Vraag Generator versie 1.1.
 
Ja op deze vraag wil ik wel eens antwoord zien, het probleem is bij mij bekend alleen de oplossing niet.. ;) Wat ik wel heeeeel sterk vermoed is dat chello niet zo dol is op wireless routers, of wellicht helemaal niet op routers???
 
1 ding weet ik wel dat ik geen problemen met me sitecom router. tis inderdad wel een beetje raar. Het enige wat ik kan bedenken, maar dat komt ook dat ik de instellingen van de router niet ken. Dat je misschien niet het mac adres goed in je router hebt gezet.
ik draai trouwens nu al bijna 1 jaar me sitecom router nooit problemen mee gehad... :><

greetz
 
PC1: Windows XP, Cross-kabel, Het locaal IP is: 192.168.1.101, netwerkkaart: Realtec, weet ik niet
PC2: Windows XP, cross-kabel, Het locaal IP is: 192.168.1.102, netwerkkaart: Realtec, ??
PC3: Windows XP, Cross-kabel, Het locaal IP is: niet, netwerkkaart: niet, niet

Valt je hier iets op?

mij wel, nl: er staat dat de pc's met de router verbonden zijn dmv. een Cross-cable. :P

Om naar een router te komen moet je een straight-kabel gebruiken! ;D
 
Dat kan wel zijn, maar volgens mij heb ik me vergist en is het toch een straightkabel. Hoe zou ik anders wel een uur lang kunnen internetten.
Het lijkt me meer een instelling van de router dan een hardware-matig probleem.

Jeroen
 
JBLevel zei:
Dat kan wel zijn, maar volgens mij heb ik me vergist en is het toch een straightkabel. Hoe zou ik anders wel een uur lang kunnen internetten.
Het lijkt me meer een instelling van de router dan een hardware-matig probleem.

Jeroen

idd: anders kan je geen uur internetten dus dat is het niet, maar het viel me gewoon op.
 
Terug
Bovenaan