Internetverbinding valt regelmatig weg

  • Onderwerp starter martinddv
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

martinddv

Sinds enige tijd heb ik Alles-in-1 Plus van Ziggo. Over het algemeen ben ik hier heel tevreden mee, alleen heeft internet sinds kort kuren. Eens in de zoveel tijd (ongeveer eenmaal per uur) valt heel kort (enkele seconden) de verbinding weg.

Het probleem moet volgens mij zitten in de modem/router of in de fysieke verbinding. Internet valt namelijk niet alleen uit op mijn PC (bedraad), maar ook op mijn mobiel. De verbinding komt steeds vanzelf weer terug, maar erg storend is het wel.

Is er iemand die dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft? De meest voor de hand liggende (modem resetten) heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar dit loste het probleem niet (structureel) op.
 
Hier hetzelfde.... Na de snelheid verhoging...

 
Hmm... Hier speelde het probleem ook al voor de snelheidsverhoging. Uit je eerste afbeelding maak ik op dat je nog wel verbinding hebt, maar heel traag (downstream). Bij mij valt de verbinding volgens mij helemaal weg. Mijn telefoon schakelt over op 3G en internetradio stopt ermee...

In de log van de modem/router kan ik overigens niet zien of er daadwerkelijk opnieuw verbinding wordt gemaakt of dat er inderdaad sprake is van enorme traagheid. Mocht het probleem weer optreden, dan zal ik daarom maar eens de lampjes va de Cisco in de gaten houden....
 
Hmm... Hier speelde het probleem ook al voor de snelheidsverhoging. Uit je eerste afbeelding maak ik op dat je nog wel verbinding hebt, maar heel traag (downstream). Bij mij valt de verbinding volgens mij helemaal weg. Mijn telefoon schakelt over op 3G en internetradio stopt ermee...

In de log van de modem/router kan ik overigens niet zien of er daadwerkelijk opnieuw verbinding wordt gemaakt of dat er inderdaad sprake is van enorme traagheid. Mocht het probleem weer optreden, dan zal ik daarom maar eens de lampjes va de Cisco in de gaten houden....

Heb je de helpdesk al eens gebeld ?
Zij kunnen in je modem in elk geval zien of het modem dan soms elk uur opnieuw opstart, of dat je signaal slecht is.

Heb je er nog een router of ander netwerk apparaat tussen zitten (switch of zo) ??

Probeer ook eens om alle apparaten in je huis-netwerk uit te zetten en alleen 1 computer (die virus/trojan vrij is) aan te sluiten via een kabel en kijk of de verbinding dan net zo instabiel is. Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat een netwerkprinter af en toe 'op hol' sloeg en het interne netwerk vol pompte met data.

Samenvattend:
Probeer vast te stellen of het je signaal of modem is of dat het probleem op je interne huis-netwerk zit.
 
Sinds enkele dagen, waarschijnlijk na de snelheidsverhoging, valt bij mij regelmatig de modem uit. Er brand dan alleen het powerlampje en het lampje ernaast brand rood. Ik heb een Ubee modem zonder WiFi. Als ik dan de stekker eruit trek en weer in het stopcontact steek, doet ie het weer een poosje, om enige tijd later weer hetzelfde probleem te geven...
 
supertrage verbinding

Bij mij hetzelfde; sinds maandag alles-in-1 plus. Vanaf het begin problemen met het modem. Woensdag al een nieuw modem door Ziggo geïnstalleerd (Ubee i.p.v. Cisco) en toen leek alles prima. Vanochtend computer opgestart: verbinding bijna 60 Mb; kwartier later nauwelijks verbinding (37kb!!); alle lampjes op het modem die moeten branden, brandden! Modem van de stroom gehaald en 1 minuut later weer aangesloten en zie, alles werkt weer.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb de wifi in het modem uit laten schakelen, omdat die een te zwak signaal geeft t.b.v. de laptop en er (ook door Ziggo) een 3 maanden oude Conceptronics als wifi router tussen laten zetten. Verder zit in het Ubee modem 'ingeprikt': een telefoonlijn (nog niet actief, omdat KPN lang op zich laat wachten) en een IP aansluiting voor mijn huisalarm. Deze aansluiting schijnt maar 10Mb aan te kunnen. Meer hoeft natuurlijk ook niet, want het alarm hoeft alleen maar bij calamiteiten zijn werk te doen door een kort bericht naar de alarmcentrale te sturen.

Iemand enig idee waarom er zo'n supertrage verbinding kon ontstaan?
 
Heb je de helpdesk al eens gebeld ?
Zij kunnen in je modem in elk geval zien of het modem dan soms elk uur opnieuw opstart, of dat je signaal slecht is.

Nog niet gebeld. In eerste instantie gekeken of Tess een antwoord had. Vervolgens het advies van de site opgevolgd om eerst een op forums te kijken. Maar als ze bij de helpdesk meer kunnen zien dan ik, dan is het wel een belletje waard.

Probeer ook eens om alle apparaten in je huis-netwerk uit te zetten en alleen 1 computer (die virus/trojan vrij is) aan te sluiten via een kabel en kijk of de verbinding dan net zo instabiel is. Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat een netwerkprinter af en toe 'op hol' sloeg en het interne netwerk vol pompte met data.
Dit lijkt me geen waarschijnlijke optie. Ik heb nu namelijk slechts een pc aangesloten via draad en daarnaast een telefoon (Samsung Galaxy S Plus) en TV (ook Samsung) via Wifi. Maar ik zal een testen met een netwerk-sniffer (Wireshark). Als er dan tijdens de probleem-momenten toch extreem veel netwerkverkeer is, dan zou dat inderdaad een oorzaak kunnen zijn.
 
Ik heb ook dit probleem.

Hier valt de verbinding elke minuut wel een keer weg in zijn geheel. Als de verbinding het doet is de snelheid (soms) prima, bijv 4.4Mbit/s download, maar dus met heel veel horten en stoten.

Voor mijn werk HEEL erg irritant.

Ik zou graag een antwoord horen van de Ziggo techinsche dienst, ik las dat die op deze fora actief zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan