• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internetuitval op (min of meer) regelmatige tijdstippen.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mengjun
  • Startdatum Startdatum
M

Mengjun

De laatste paar dagen heb ik last van een internetverbinding dat op vaste tijdstippen lijkt uit te vallen, nl. dagelijks om 3 tot 4 uur 's middags, en van 11 tot 12 uur 's nachts. Bijgevoegd wat signaalwaarden (die volgens mij niet echt goed zijn) en logs.

Signaalwaarden:
Downstream
Freq/Power: 322.750 MHz -3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 36.000 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM8

In de logs valt mij het volgende (repeterende) stuk op:
No Ranging Response received - T3 time-out
(DHCP FAILED - Discover sent, no offer received)
UCD invalid or channel unusable
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing

Weet iemand hier wat er aan de hand kan zijn?
 
Ik zie aan de upstream waarde dat die te hoog is en voor uitval kan zorgen wat dus ook je probleem is

check je bekabeling eens en kijk of daar iets ongewoons in zit


Probeer hem ook eens direct aan te sluiten zonder tussenkomst van eventuele splitters en versterkers
 
Hmm, ik kan de modem niet direct op het wandcontact aansluiten, omdat ik de bijbehorende kabel niet meer kan vinden =/

Mijn bekabeling lijkt verder ok.

EDIT: Hmm, ik heb de kabels even opnieuw aangesloten, en ik heb nu 54 dBmV. Nog steeds aan de hoge kant, maar nu hoef ik me niet echt zorgen te maken over uitval, toch?
 
54 dBmV is nog steeds erg hoor.Als er een netwerkdip is bij UPC zal je modem
nog steeds uitvallen gezien er geen ´ruimte ´ de dip op te vangen.
Het max wat jou modem kan uitzenden is 55.2 dBmV en je zit daar maar 1,2 dBmV vanaf.
Meest idiaal zou zijn tussen de 46 en 50 dBmV upstream.
 
Ja, dat merkte ik net >_<

EDIT:

Hmm, volgens mij is dit toeval, maar elke keer (in mijn geval al 3 keer) dat ik alles tussen het modem en het wandcontact los haal (incl. splitter) en weer opnieuw aansluit, lijkt het signaal beter te worden.
 
Mengjun zei:
Hmm, volgens mij is dit toeval, maar elke keer (in mijn geval al 3 keer) dat ik alles tussen het modem en het wandcontact los haal (incl. splitter) en weer opnieuw aansluit, lijkt het signaal beter te worden.

Mogelijk dat 1 of meerdere aansluitingen ge-oxideerd zijn, dan kan dat inderdaad gebeuren.
 
lijkt wel of steeds meer mensen internet uitval hebben valt wel op meeste mensen uit gelderland
 
heb zelf al 1/2 jaar die problemen me broer ook en vrienden ook inapeldoorn allemaal zelfde problemen
 
Ik zie dat er meer mensen in Gelderland hetzelfde probleem hebben zoals mij. En de buren naast ons.

Ik weet niet van de tijdstippen in de middag. Maar ik kan het wel bevestigen voor de tijden in de avond.

Ik zou zeggen dat het gebeurt tussen 21:00 en 0:00.

En zoals de topic starter zegt, ik begon het na minstens 5 keer dat het voorgekomen is dat het gewoon op een standaard en regelmatige basis is dat internet eruit gaat.
 
Terug
Bovenaan