Internetsnelheid te laag en onregelmatig.

freek612

Forum Gebruiker
Berichten
9
Sinds 14 dagen is mijn snelheid tussen de 10 en 200 down en 30 up Mijn abon. is 300/30 en dat haalde ik ook.
De grafiek is erg getand. Alleen edge draait . Gisteren nieuwe modem Arris geplaatst maar geen verschil.
Wie heeft een tip
 
Of het inkomende signaal is niet goed of de kabel naar je computer is niet goed. Probeer eerst een andere utp kabel. Helpt dat niet, dan ligt het waarschijnlijk aan het inkomende signaal en moet je de servicedesk bellen voor een monteur.
 
ER zijn al 2 monteurs geweest en een nieuw modem; volgende week week.
Andere kable geeft geen veschil
 
Tja, en wat zeiden die monteurs dan en wat hebben ze gedaan? Was alles goed volgens hen en lag het alleen aan het modem? (wat dus duidelijk niet het geval is).

Al een andere computer geprobeerd? Zou ook nog aan je computer kunnen liggen natuurlijk.

Rechtsklik eens op je taakbalk op je internetverbinding --> Netwerk en Internetinstellingen openen --> en dan naar beneden scrollen en op "Netwerk opnieuw instellen" klikken
 
Laatst bewerkt:
Heb je het over een Windows computer? Het is namelijk kort na Windows update begonnen.
Kijk even bij de update geschiedenis of er misschien ook een driver update voor je netwerkkaart is geweest.
Indien ja, dan die even verwijderen en de computer herstarten. Windows installeert de driver dan opnieuw en ben je hopelijk van het probleem af.
 
En mocht er geen driver update zijn, verwijder je Netwerk adapter dan eens. Rechtsklik Start --> Apparaatbeheer --> Netwerk adapters --> rechtsklik je adapter en kies verwijderen en daarna computer herstarten.

Welke adapter je hebt kun je zien bij: rechtsklik je internetverbinding --> Netwerk en Internetinstellingen openen --> Adapter opties wijzigen
 
Laatst bewerkt:
netwerk adapter werk goed en is update volgens windows.
Zegt de vreemde grafiek ook iets?
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-10-19 131841.jpg
    Schermafbeelding 2021-10-19 131841.jpg
    26,4 KB · Weergaven: 117
Ik heb zoiets wel eerder gezien maar er is geen eenduidige oorzaak aan te hangen, kan eventueel een vollopende cache zijn.
Probeer eens wat wat Dynabite beschrijft.
Verwijder ook eens de tijdelijke internetbestanden.
Is processor en geheugen gebruik soms hoog? Beide te zien via Taakbeheer.
Gebruik je een antivirus programma (welke) heeft die soms rond die tijd een update gehad?
 
Terug
Bovenaan