• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internetsnelheid derde van snelheid Alles-in-1-plus

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Scorpion2k
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Scorpion2k

Goedendag,

Ik hielp een vriend van mij vandaag om een abonnement uit te zoeken bij Ziggo en zo kwam ik er achter dat bij Alles-in-1-plus een 60mbit internetconnectie zit.

Dit abonnement heb ik zelf al erg lang, maar haal nooit meer dan 22 mbit down en 3.8mbit upload. Blijkbaar zit ik op 1/3 van de snelheid die ik zou moeten kunnen ontvangen.

Mijn thuis situatie is als volgt:
Ik heb een Motorola SBV5121E modem anderhalve meter van de aansluiting van het huis.
Een halve meter UTP naar mijn router (Cisco E2000) en vervolgens 5 meter UTP naar mijn PC. De netwerksnelheden liggen veel hoger dus met de bedrading mankeert niks.

Hebben jullie een suggestie? Ik heb de speedtest van Ziggo verschillende keren uitgevoerd en haal telkens 22 a 23 mbit met een upload van 3.8. Dit haal ik ook op speedtest.net en speedtest.nl. Deze snelheid is al een jaar stabiel.

Kan ik iets aanpassen waardoor ik de maximale snelheid kan halen die bij het abonnement hoort? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
 
Tip: Ziggo bellen dat je nog een oud type modem hebt. Deze had al omgeruild moeten zijn voor een Eurodocsis3.
Deze Motorola's gaan niet sneller dan 22mbit.
 
Ik zal morgen eens contact opnemen met Ziggo. Zojuist ook nog verder op internet gekeken en het is mij duidelijk, het ligt aan de modem.

Bedankt voor de snelle reacties!
 
Zojuist Ziggo gebeld. Meteen is een aanvraag gedaan voor een wifi modem (incl. bevestiging via de mail) in 10 minuten tijd. Prima service.

Bedankt voor de hulp, binnenkort gaat mijn leven 3x zo snel ;).
 
Gisteren de modem ontvangen. Vandaag aangesloten en even ingesteld via de telefoonlijn. Net even een speedtest gedaan en ik haal nu 58mbit down en 5.8mbit up.

Ben ontzettend tevreden en complimenten aan Ziggo voor het snelle handelen.
 
Gisteren de modem ontvangen. Vandaag aangesloten en even ingesteld via de telefoonlijn. Net even een speedtest gedaan en ik haal nu 58mbit down en 5.8mbit up.

Ben ontzettend tevreden en complimenten aan Ziggo voor het snelle handelen.
Het was netter geweest als ze hem indertijd direct hadden opgestuurd, maar het is nu in ieder geval opgelost! :):thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan