Internet zeer traag met Arris modem en telefonie

M

Melv_

Ik heb op dit forum rondgekeken en zag dat het probleem vaker voor kwam. Alleen kon het toen opgelost worden door de https://prov.upc.nl te gebruiken.
Dit probleem staat ook gepost op: https://quickfix.chello.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1439. Misschien dat jullie wat nieuwe inzichten kunnen geven hoe ik het probleem kan oplossen. :)

Ik zal mijn probleem even samenvatten: Sinds het aansluiten van het Arris TM502B modem haal ik maar een snelheid van rond de 40-45kb/s. Ik heb hierover met de helpdesk gebeld (6x) en hier kwam inderdaad steeds uit dat het modem niet goed aangemeld werd en het oude modem er nog in stond daardoor zat ik op de telefonie te internetten (zoals ik ook hier gelezen heb).
Ik heb nu echt heel vaak mijn modem opnieuw aangemeld via https://prov.upc.nl of https://62.179.105.77 (waar alle gegevens goed ingesteld staan) maar dit mocht tot nu toe niet baten. Ik heb ook tijdelijk mijn router er tussen uitgehaald maar ook dit helpt niet. Volgens de eerste medewerker waar ik mee sprak moest de interne helpdesk van UPC het oude modem uit het systeem gooien en moest ik de nieuwe aanmelden. Dit zou de volgende dag opgelost zijn, niet dus... >:(

Nu werd ik gisteren teruggebeld door een medewerkster (na 3x de belofte dat ik teruggebeld zou worden) dat het oude modem uit het systeem was (4 dagen!!) en hebben we samen het aanmeld proces doorgelopen. Helaas hielp dit weer niets en ging ze even navraag doen. :-\
Toen ze terugkwam vertelde ze dat het een algemeen probleem is voor mensen die pas overgestapt zijn naar de telefonie dienst van UPC. En omdat het dus een algemeen probleem was zou het een zeer hoge prioriteit krijgen. Het zou die dag nog opgelost worden of die dag erna (vandaag). :'(
In iedergeval is het nu nog niet opgelost en heb ik er echt geen vertrouwen meer in. Daarom wil ik hier even vragen of er meer mensen zijn met dit probleem en het inderdaad waar is dat er veel mensen met dit probleem zitten. En of jullie misschien nog ideeen/suggesties hebben wat ik kan proberen. :-[

Melvin.
 
Als jeje aanmeld op prov.upc.nl gaat alles dan wel goed ? Krijg je geen foutmeldingen ?

Meld jeje aan met de gegevens die op je 1e chello contract staan? dat emailadres+ww ?

Nadat jeje aanmeldt staat er dan wel Voip+Chello of alleen voip of chello. Na het aanmelden werkt je telefonie dan wel?
 
Valz zei:
Als jeje aanmeld op prov.upc.nl gaat alles dan wel goed ? Krijg je geen foutmeldingen ?

Meld jeje aan met de gegevens die op je 1e chello contract staan? dat emailadres+ww ?

Nadat jeje aanmeldt staat er dan wel Voip+Chello of alleen voip of chello. Na het aanmelden werkt je telefonie dan wel?

Ja alles gaat goed na het aanmelden kan je op continue klikken en wordt de pagina afgesloten. De gegevens kloppen waarmee ik inlog ik heb het met het SID en loginnaam geprobeerd.
Na het inloggen staat er onderaan: This is an Internet plus VoIP installation. The PC must be plugged into the VoIP modem.
Telefonie werkt wel gewoon, al vanaf het begin (wel met het tijdelijke nummer omdat het nummer nog niet over is gezet)
 
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Heb toen ruim een uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen. Waarvan een deel trouwens op hun kosten, want hij belde me terug.
Mijn nieuwe modem stond niet goed in het systeem, terwijl hij op de provisioningpagina goed stond.
Ik heb toen mijn modem een uur van de stroom gehad en chello zou intussen mijn hele account verwijderen uit het systeem en opnieuw aanmaken. Na dat uur belde hij terug en hebben we de modem weer door de provisioning gehaald. Alles werkt sindsdien prima.

Op een rustig tijdstip bellen kan dan wel eens handig wezen. Ik belde op zaterdagavond.
 
Sjoerd zei:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Heb toen ruim een uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen. Waarvan een deel trouwens op hun kosten, want hij belde me terug.
Mijn nieuwe modem stond niet goed in het systeem, terwijl hij op de provisioningpagina goed stond.
Ik heb toen mijn modem een uur van de stroom gehad en chello zou intussen mijn hele account verwijderen uit het systeem en opnieuw aanmaken. Na dat uur belde hij terug en hebben we de modem weer door de provisioning gehaald. Alles werkt sindsdien prima.

Op een rustig tijdstip bellen kan dan wel eens handig wezen. Ik belde op zaterdagavond.

Klopt zo is het bij mij ook ongeveer zo gegaan
 
Ik denk dat je even contact op moet nemen met de storingsdienst.
Er speelt momenteel een probleem met chello+telefonie-accounts dat de modem voor het internetgedeelte niet geregistreerd wordt. De modem functioneert dan op een lage snelheid die in de praktijk overeenkomt met 40-45kb/s, precies wat jij dus hebt.

Kunnen ze handmatig daar voor je oplossen.
 
Het is nu dus nog steeds niet opgelost dus dat verhaal dat het binnen 1 a 2 dagen opgelost zou zijn omdat het hoge prioriteit heeft is ook niet waar.
Ik heb nu in het totaal 8 medewerkers gesproken die het allemaal niet op konden lossen. Hoe kan ik dan wel iemand aan de lijn krijgen die het wel kan verhelpen? Ik bel altijd gewoon naar 0900-1580

Alles heeft jarenlang perfect gewerkt en ik heb er nu echt spijt van dat ik die telefonie erbij heb genomen :-[
 
heb net contact gehad met afdeling klantenservice.
de persoon zou wat gegevens aanpassen en ik zou dan de modem en pc minimaal 30seconden moeten uitzetten.
ik heb dit vervolgens gedaan............zonder enige verbetering.
vervolgens belde de medewerker van upc mij zelf op met de reactie dat hij het in de gaten heeft gehouden en hij het gaat doorzetten naar een aparte afdeling. op zich wel goed dat hij zelf contact opneemt.

we wachten af.............ik houd jullie op de hoogte.
Frank
 
Ook weer even een update van mijn kant:
Net weer met de helpdesk gebeld (28 minuten). Hij heeft geprobeerd alle gegevens daar te verwijderen en ik moest een paar keer door de provisioning heen. Dit heeft weer niet geholpen en hij moest hiervoor opnieuw de interne helpdesk gaan inschakelen die er 3 werkdagen(!!!!!) over gaan doen om hopelijk alles goed te zetten. :'(

Het verhaal dat de medewerkster mij vrijdag vertelde over een algemeen probleem was volgens hem niet waar, wel had ze maar gelijk het dossier afgesloten als opgelost >:(
Als alles goed gaat krijg ik nu dus woensdag een telefoontje.
Wel opvallend dat fwout met precies hetzelfde probleem zit en dat het dus toch vaker voor komt.
 
Terug
Bovenaan