• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet werkt alleen rechtsreeks via modem-groene coax kabel

R

roekoe

Hallo,

Ik maak al jaren gebruik van chello light internet en telefonie. Dit werkte tot een paar maanden geleden perfect. De laatste tijd heb ik veel problemen met internet. Ikben er achter gekomen dat wanneer ik de modem direct op de groene coax kabel aansluit internet het altijd perfect doet, maarja dan heb je geen tv en radio. Sluit ik alles aan zoals het altijd geweest is, werkt internet bijna nooit.

Ik heb alle kabels al een paar keer los gehad, inclusief die uit de witte stoeptegel en opnieuw aangesloten. Alles werkt dan even maar dan gaat het weer fout.

Ik hier al heel gelezen over splitters e.d. maar ik weet natuurlijk niet of dat de oplossing is. Iemand hier ervaring mee en/of een oplossing voor?

bedankt alvast
groet Michael
 
Je schrijft. Aangesloten op de groene coax, dus voor de telefoniemodem (witte stoeptegel), heb je geen problemen. Erna aangesloten wel.
Het probleem kan dus best in de telefoniemodem zitten en dat kun je zelf niet oplossen.
Wat zijn de signaal waarden van je internetmodem ( http://192.168.100.1 ) aangesloten voor en na die witte stoeptegel.

Heb je hierover al contact opgenomen met de helpddesk?
 
Johnny54 zei:
Je schrijft. Aangesloten op de groene coax, dus voor de telefoniemodem (witte stoeptegel), heb je geen problemen. Erna aangesloten wel.
Het probleem kan dus best in de telefoniemodem zitten en dat kun je zelf niet oplossen.
Wat zijn de signaal waarden van je internetmodem ( http://192.168.100.1 ) aangesloten voor en na die witte stoeptegel.

Heb je hierover al contact opgenomen met de helpddesk?
ja ik heb de modem direct op de "aanvoer" coax kabel aangesloten.
Ik neem aan dat de witte stoeptegel de telefonie modem is, het zou idd kunnen dat die de schuldige is, maar hoe ga je dat bewijzen. De groene aanvoer wordt nl. op een qamtex splitter aangesloten. Daarna gaat 1 kabel naar de witte stoeptegel, daarvan komen ook weer 2 kabels. 1 naar de modem en 1 naar de tv splitter.
De andere coax gaat direct naar de radio.
Ik heb de modem ook al eens direct op de splitter aangesloten en toen werkte het ook. Ik kan alleen niet zo lang testen, want de rest van het gezin wil ook wel eens tv of radio luisteren.
Het vervelende van alles is dat wanneer ik alles los haal en terug monteer radio/tv en internet weer gewoon werkt. Soms een paar dagen, soms na een uur niet meer.

Ik heb de helpdesk al 15 maal gebeld. Het antwoord is altijd dat de retourwaarden niet goed zijn. De laatste keer werd aangegeven dat dit aan de kabels kan liggen. Ik ben dit gaan testen en blijkt dat het idd bij mij ligt. Maar of het de kabels zijn of iets anders is dus de vraag en wie is hier verantwoordelijk voor?
Ik heb ook al eens gevraagd of ze nieuwe spullen bij mij neer kunnen zetten, maar was niet zo'n goed idee.
bedankt en groet, Michael
 
Begrijp ik goed dat de uitgang van de qamtex splitter één uitgang heeft voor TV, en één voor radio? Bij de meeste installaties met een ‘stoeptegel’, heeft de ‘stoeptegel’ één TV en één radio uitgang. Dan zou je die twee dus kunnen gebruiken voor de radio en TV's. Dan heb je een kabel over op de qamtex splitter, daarop zou je de modem kunnen aansluiten.

In principe moet de internetmodem goed functioneren als het na de telefoniemodem wordt aangesloten, als er echter een extra splitter voor zit (de qamtex) heb je wel extra signaal verlies wat dus de oorzaak van de storing kan zijn. Als je me via een PM je postcode + huisnummer stuurt dan kan ik het signaal bekijken.

Nieuwe spullen is doorgaans niet de oplossing voor een storing. Voor een helpdeskmedewerker is het vaak niet mogelijk de oorzaak van een storing (indien die plaats vindt bij de klant binnenshuis) te herleiden. Het feit dat er een storing is natuurlijk wel. Vandaar dan helpdeskmedewerkers niet in kunnen gaan op verzoeken zoals 'ik wil graag een nieuw modem'. Meestal is de modem niet de oorzaak, vaak ligt het aan slechte bekabeling, splitters, foutief aangesloten binnenhuisinstallatie of een zwak signaal. Indien er een storing is wordt er een afspraak gemaakt met een monteur. Een monteur kan bepalen wat de oorzaak is van een storing.
 
egg-UPC zei:
Begrijp ik goed dat de uitgang van de qamtex splitter één uitgang heeft voor TV, en één voor radio? Bij de meeste installaties met een ‘stoeptegel’, heeft de ‘stoeptegel’ één TV en één radio uitgang. Dan zou je die twee dus kunnen gebruiken voor de radio en TV's. Dan heb je een kabel over op de qamtex splitter, daarop zou je de modem kunnen aansluiten.

In principe moet de internetmodem goed functioneren als het na de telefoniemodem wordt aangesloten, als er echter een extra splitter voor zit (de qamtex) heb je wel extra signaal verlies wat dus de oorzaak van de storing kan zijn. Als je me via een PM je postcode + huisnummer stuurt dan kan ik het signaal bekijken.

Nieuwe spullen is doorgaans niet de oplossing voor een storing. Voor een helpdeskmedewerker is het vaak niet mogelijk de oorzaak van een storing (indien die plaats vindt bij de klant binnenshuis) te herleiden. Het feit dat er een storing is natuurlijk wel. Vandaar dan helpdeskmedewerkers niet in kunnen gaan op verzoeken zoals 'ik wil graag een nieuw modem'. Meestal is de modem niet de oorzaak, vaak ligt het aan slechte bekabeling, splitters, foutief aangesloten binnenhuisinstallatie of een zwak signaal. Indien er een storing is wordt er een afspraak gemaakt met een monteur. Een monteur kan bepalen wat de oorzaak is van een storing.
Bedankt voor je antwoord. Ik zal vanavond voor de zekerheid de gehele bekabeling op schrift zetten en deze hier vanavond posten. Ik begin nu n.a.v. je post een beetje te twijfelen hoe het nu precies zit. Zeker is wel dat er direct gesplits na binnenkomst van de groene coax kabel.
gr. Michael
By the way: Het retoursignaal wordt altijd uit gelezen als zwak.
Vervangen van kabels en splitters e.d. is dit voor mijn eigen rekening. Ik heb geen idee wat dit kost hoor
 
roekoe zei:
Bedankt voor je antwoord. Ik zal vanavond voor de zekerheid de gehele bekabeling op schrift zetten en deze hier vanavond posten. Ik begin nu n.a.v. je post een beetje te twijfelen hoe het nu precies zit. Zeker is wel dat er direct gesplits na binnenkomst van de groene coax kabel.
gr. Michael
By the way: Het retoursignaal wordt altijd uit gelezen als zwak.
Vervangen van kabels en splitters e.d. is dit voor mijn eigen rekening. Ik heb geen idee wat dit kost hoor

Bekabeling f na gekeken. Het is (bijna) zoals ik al eerder vermeldde:
De groene aanvoer wordt nl. op een qamtex splitter aangesloten Deze spliiter is vrij groot. Hiervandaan gaat 1 kabel naar de radio( fm poort op de qamtex splitter) de andere (tv/data poort qamtex splitter )gaat naar de witte stoeptegel, daar komt ook weer 1 kabel uit naar een 2e kleinere splitter. Deze splits zich in internet (dus naar modem)en tv.

gr. Michael
 
Dus jouw stoeptegel en internet modem zijn zoals jij beschrijft op de juiste wijze van installeren aangesloten.
Een NPT-D ( radio en tv uitgang ) dan je Telabs aangesloten en daar achter een POS-F aansluiting ( met 2 data/tv uitgangen )

Dat jou modem niet of moeilijk online komt daar kunnen een aantal oorzaken zijn. Dit kan een
storingsmonteur als beste constateren door over het signaal op te meten. Het kan zijn dat
een splitter/kabel vervangen moet worden of misschien wel je stoeptegel.

Van uit UPC kunnen ze het signaal meten tot in je modem. De storing opzich kan een monteur oplossen.
 
By the way: Het retoursignaal wordt altijd uit gelezen als zwak.
Vervangen van kabels en splitters e.d. is dit voor mijn eigen rekening. Ik heb geen idee wat dit kost hoor
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mocht er een monreur komen die het signaal meet en hij een waarde meet onder de 63dbv (meterkast) of onder de 60dbv (woonkamer) dan zijn alle kosten voor upc. deze worden dan gecrediteert. ook betaal je dan geen kosten voor de monteur die het dan bij jou komt herstellen
 
bedankt voor de nfo, ga dan toch maar eens een afspraak maken met de upc.

gr. Michael
 
roekoe zei:
bedankt voor de nfo, ga dan toch maar eens een afspraak maken met de upc.

gr. Michael

zijn ze al geweest?? zoja; wat was het probleem? Handig voor mensen die ook problemen hebben
 
Terug
Bovenaan