Internet vliegt er meerdere malen per dag uit...

J

jildert

Hallo iedereen 8)
Mijn internet vliegt er dagelijk wel 4 a 5 keer uit en als ik dan het modem reset dan doet het
internet het ook gelijk weer. Maar dit is behoorlijk irritant. Dit probleem is zowel met linksys als
zonder linksys router. En wisselt van week tot week de ene keer is het erger als de andere
keer. Iemand misschien ook dezelfde problemen?

Ik las ook wat in andere treads over die SNR want die schommelt ook de hele tijd een beetje
tussen de 27/32 in. Heb de modem stats niet van als het internet offline is, maar zoals hier onder
ziet het er uit als het internet het wel doet:

Cable Signal Details
Forward Path:
Signal Acquired at 634.750 MHz
SNR: 31.0 dB <== (springt de hele tijd tussen 27/32 om)
Received Signal Strength: 0.7 dBmV
Micro-Reflections: 41 dBc
Modulation: 64 QAM

Return Path:
Connection: Acquired
Frequency: 37.8 MHz
Power Level: 55.0 dBmV
Channel ID: 1
Modulation: 16 QAM
 
Doe je toevallig ook wat met Torrents? Torrents en een Thomson modem gaat vaak niet goed. Ik heb hetzelgde probleem gehad, Helpdesk gebeld, ff aangedrongen dat dit probleem op vele forums was na te lezen. Deze helpdesk medewerker werkte prima mee en heeft een monteur gestuurd die het modem (na enige aarzeling) heeft vervangen door een ander merk modem.
Ik heb daarna nooit geen problemen meer gehad. ;)
 
Het is inderdaad een bekent probleem. Komt waarschijnlijk door de vele connectie's die bv. torrents maken dat kan de modem niet aan. Staat al genoeg van op het forum. Ik had geluk dat ik nog een 5100E had liggen van mijn eigen abbo. 8)
 
jildert zei:
Okay bedank ben de hele dag met torrents bezig..
0900-1580, leg uit dat je je modem een paar keer per dag moet resetten om weer een werkende verbinding te krijgen. Vertel hierbij dat je een Thomson TCM390 hebt, en dat dit een bekend probleem is. Dan wordt er een monteursafspraak gemaakt om dit na te kijken en hoogstwaarschijnlijk te swappen. Dit kan namelijk nog een oorzaak hebben: verkeerde voeding; dan krijg je dus gewoon een nieuwe voeding.
 
Ik ga me echt afvragen waarom chello gewoon stug door blijft gaan met het leveren van die Thomson...
Of doen ze dat niet meer?
Heel erg raar dat als ze dat nog steeds doen terwijl er waarschijnlijk 5+ klachten per dag daarover binnenkomen :o
 
Wij krijgen alleen nog de Arris modems uitgereikt, Het kan zijn dat de monteur nog een ander type heeft liggen. Deze moet die eerste gebruiken. Maar UPC wil standaard naar de arris modem gaan om de beide diensten te leveren ipv telkens te swappen zoals men moet als je een thomson/motorola hebt.

Maar als een monteur komt, gewoon melden met het modem, swappen duurt namelijk niet lang. Ben jij blij en de monteur ook natuurlijk.....
 
:6 Thx luitjes, Heb nu ook een Arris en na 1 dag lijkt alles stabiel wil natuurlijk nooit te
vroeg juichen :D Maar 1 dag zonder resetten is al een hele tijd geleden :D
 
jildert zei:
:6 Thx luitjes, Heb nu ook een Arris en na 1 dag lijkt alles stabiel wil natuurlijk nooit te
vroeg juichen :D Maar 1 dag zonder resetten is al een hele tijd geleden :D
Dat is dus gewoon ff eng om mee temaken. ;) Was voor mij precies het zelfde toen ik die thompson vervangde door me 5100. En omdat het zolang goed ging zat ik echt bijna aftellen wanneer het mis ging, gelukkig bleef gewoon alles lekker draaien.... :angel:
 
Terug
Bovenaan