• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet van Ziggo is hier Bagger

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Wageningen
  • Startdatum Startdatum
W

Wageningen

Ik heb al geruime tijd problemen met mijn internet verbinding.
Ook nadat ik ben overgestapt naar een Connectbox met 300 Mbit/s 30Mbit/s.
Zeer zelden haal ik die snelheid.
het ligt er heel vaak uit,
Computer geeft aan dat er verbinding is, maar er gaat geen data in of uit
Pagina's zijn niet te bereiken, krijg meldingen als Time out.
Ik heb een widget van Buienradar op mijn scherm, en daar kan ik al zien of er verbinding is.
De buienradar gaat dan op zwart.
Streamen met kodi of downloaden is bijna niet mogelijk, gaat even goed, maar al snel stilstaand beeld of download stopt.

Netflix op tv blijft het beeld hangen.

Speedtest geeft verschillende snelheden aan,
Van pagina kan niet laden varrierend tot 300 Mbit/s 30Mbit/s aan.
dit probleem heb ik al van voor de connectbox

2 x monteur langs geweest.

De 1e monteur had wat slechte componenten in de buiten kast gevonden.
Probleem leek opgelost, maar nee hoor, volgende dag weer hetzefde.

2e monteur heeft de wandcontactdoos vervangen.
Tevens even met mijn laptop bezig geweest.
Ik moest hem hier 10 euro contant betalen, omdat dit niet onder de service viel.
Maar de volgende dag weer hetzelfde.
Bellen heeft ook geen zin meer.
De ene keer kunnen ze wel op afstand in mijn modem en de andere keer weer niet.
En nooit zien ze iets vreemds.
Ik wordt er doodmoe van.

Wie heeft er tips.
AUB niet te moeilijk want snap er zelf niet echt veel van.

6707DN

11/29/2016 8:11 AM GMT 213.127.62.32 105.06 Mb/s 27.23 Mb/s 15 ms Utrecht < 50 mi Share
11/29/2016 8:09 AM GMT 213.127.62.32 169.46 Mb/s 27.45 Mb/s 15 ms Utrecht < 50 mi Share
11/29/2016 8:08 AM GMT 213.127.62.32 200.42 Mb/s 27.26 Mb/s 15 ms Utrecht < 50 mi Share
11/29/2016 7:59 AM GMT 213.127.62.32 142.70 Mb/s 26.68 Mb/s 15 ms Utrecht < 50 mi Share
11/29/2016 7:58 AM GMT 213.127.62.32 100.64 Mb/s 26.55 Mb/s 15 ms Utrecht < 50 mi Share
11/29/2016 7:56 AM GMT 213.127.62.32 89.61 Mb/s 24.28 Mb/s 19 ms Utrecht < 50 mi Share
11/29/2016 6:58 AM GMT 89.200.3.117 13.21 Mb/s 1.04 Mb/s 60 ms Voorthuizen ~ 50 mi Share
11/29/2016 6:57 AM GMT 89.200.3.117 9.44 Mb/s 1.23 Mb/s 70 ms Voorthuizen ~ 50 mi Share
11/29/2016 6:30 AM GMT 213.127.62.32 67.42 Mb/s 27.05 Mb/s 16 ms Arnhem ~ 50 mi Share
11/29/2016 6:29 AM GMT 213.127.62.32 64.81 Mb/s 27.48 Mb/s 17 ms Arnhem ~ 50 mi Share
11/29/2016 6:28 AM GMT 213.127.62.32 51.45 Mb/s 27.48 Mb/s 14 ms Arnhem ~ 50 mi Share
11/29/2016 6:27 AM GMT 213.127.62.32 55.28 Mb/s 27.74 Mb/s 16 ms Arnhem ~ 50 mi Share
 
En die snelheidstests wel bedraad gedaan?
Geen andere apparatuur ertussen?
Wat zijn de signaalwaardes in de Connect Box?
 
Gebruik je ook andere apparatuur als alleen een laptop met Windows 10?
Heb je daarmee dezelfde problemen?

Indien je op meerdere apparaten dezelfde problemen hebt met huidige en vorige modem kan het inderdaad heel goed in het Ziggo netwerk zitten. Ziggo moet dan uitzoeken of er een storing en/of capaciteitsproblemen zijn en uiteraard oplossen.

Indien alleen die laptop, zijn de problemen dan toevallig begonnen na de Verjaardag Update? Indien ja check alle netwerkinstellingen en update het stuurprogramma voor de netwerkkaart en Wi-Fi.
 
De waardes zijn op dit moment wel goed.
Maar dat is maar voor even
 

Bijlagen

  • Naamloos-1.jpg
    Naamloos-1.jpg
    140,7 KB · Weergaven: 105
Weet je 100% zeker dat het niet aan je in huis installatie ligt?.
Kabel die de woning binnenkomt was te kort.
Dit door een monteur aan elkaar gemaakt.

En die snelheidstests wel bedraad gedaan? Ja
Geen andere apparatuur ertussen? Geprobeerd
Wat zijn de signaalwaardes in de Connect Box? Geen idee waar die staan

Gebruik je ook andere apparatuur als alleen een laptop met Windows 10?
Heb je daarmee dezelfde problemen?
Alleen Iphone 6 en Samsung S6.
Die raken steeds de wifi verbinding kwijt
 
Wageningen zei:
Ik moest hem hier 10 euro contant betalen, omdat dit niet onder de service viel.
Die heeft hij zeker lekker in zijn eigen zak gestoken?
Het lijkt me toch niet normaal dat je een monteur contant moet betalen?
 
Zo ziet de aansluiting van mijn WCD eruit.
Volgens de Ziggo monteurs is die aansluiting goed.
Die groene kabel komt van buiten.
Dat zwarte is gewoon plakband.
Heb al een paar keer aangegeven dat dit volgens mij storingen verzaakt

En die 10 euro ging inderdaad in eigen zak.
En ik zit nog steeds met de problemen

20161129_191438.jpg

20161129_191449.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat waren je verwachtingen van de monteur? Ik neem aam dat ie metingen heeft verricht en die waren vast normaal.
 
Klopt
Maar als je er niet veel verstand van hebt, geloof je dat
 
Terug
Bovenaan