• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet valt zo nu en dan (erg raar) weg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter V1rU5
  • Startdatum Startdatum
V

V1rU5

Hallo iedereen,

Sinds dat UPC en Ziggo samen zijn gegaan heb ik last van een raar probleem met mijn internet.
Om de zoveel tijd dan valt mijn internet voor een aantal seconden tot minuten uit.
Alleen nu het rare, als dit gebeurt kan ik gewoon doorpraten op skype/teamspeak en gewoon doorspelen met Counter-Strike en League of Legends. (Ping blijft gewoon hetzelfde)

Ik heb internet van UPC (Ziggo nu) en tussen mijn computer en de kast in mijn straat heb ik een router (Linksys nogwat) en een UPC modem. Ik zit op dit moment al een aardige tijd direct op de modem aangesloten en 'k heb tot nog toe geen problemen gehad met mijn internet.

Ik nam aan dat het probleem mijn router was, however als ik op mijn desktop boven die op m'n router staat aangesloten een traceroute doe (als het internet weer raar doet) dan kan hij de router gewoon vinden maar de modem weer niet, misschien de kabel tussen router en modem? Nouja die dus ook niet, ik heb meerdere kabels geprobeerd en het probleem bleef. Op dit moment ben ik met m'n modem verbonden met één van die kabels, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Nu denk ik dus dat er een soort conflict optreedt tussen modem en router, alleen heb ik hier weinig tot geen verstand van. Dus ik hoop dat iemand hier mij kan helpen!

Mvg,
Lars

EDIT: Als dit bericht niet in het goede forum staat, mijn fout. Ik had een beetje haastig een forum geselecteerd.
 
Vul even de gegevens in je forum profiel in. Dus ook merk en types van modem, router etc. Dat maakt het voor ons makkelijker om te helpen.

Een uitleg hoe je e.e.a. hebt aangesloten en ingesteld is ook wel makkelijk.
Voorbeeld:
modem => router => pc 2, pc 3
=> pc 1
Modem in bridge, of router mode?

Als je vermoed dat het aan de Linksys router ligt dan die een keertje uitzetten en na ± 15 seconden weer aan.
Als dat niet helpt resetten naar de fabrieksinstellingen (resetknop achterop meer als 15 sec indrukken) en opnieuw instellen. Als dat niet helpt kun je die router flashen met de laatste nieuwe firmware, ook als die er al opstaat.
 
Ik heb hetzelfde probleem. Ziggo gebeld , er zou ruis in mijn internetverbinding zijn. er zou een monteur ingepland worden.
Krijg daarna een mail dat er een monteur ingepland is.
Maar gelijk de mededeling dat als de monteur iets bij mij constateerd, de rekening voor mij is etc.

Het ligt zeker niet bij mij, dus gelijk de afspraak geannuleerd. Maar eens kijken bij een andere aanbieder.
 
Ja, je word gewaarschuwd dat wanneer het probleem in jouw spullen zit de monteur niet gratis is.
Ben blij dat ze dat van te voren melden en niet achteraf.
Zit het in de spullen en/of signaal van Ziggo is het voor jou uiteraard wel kosteloos.
 
Hier in de straat valt overal internet af en toe weg na de overstap naar Ziggo. Hier was voorheen upc. Heb er nog niet voor gebeld, zal wel weer een smoes komen dat in de straat bij iedereen de bekabeling slecht is.
 
ik heb dit al 2 weken lang en ik ben het meer dan zat. :(
toen het nog upc was nooit een probleem nu al twee weken lang steeds uitval van internet.
dit lijkt mij toch wel een kwestie van niet goed voorbereid op overname.
Ik ga nu op zoek naar een andere provider.
 
Hier bij mij ook, tot c.a. 14.00 is het prima en dan gaat het langzaam naar 1.5 mb om c.a. 22.00
af en toe dan krijg ik te zien van geen verbinding met server, maar goed, heb me laatste nieuwe contract al gecanceld van wege dit en kijk het nog even aan en anders neem ik vdsl2, ook webcare reageert niet meer wat ik wel erg jammer vindt, boven bij de repeater is het dan weer wel te doen dus wat dit nu is weet ik niet, via een laptop naar de ssid gekeken in de avond en ik ben daar als enigste op kanaal3.
 
het draaide jarenlang zonder veel problemen en dan ineens sinds weken ben ik mn connectie geregeld kwijt.
heb de helpdesk gebeld en de muts verteld me doodleuk dat het aan mn bekabeling ligt want kabels kunnen slijten over de jaren.....en dat toevallig sinds ziggo is overgenomen ehhh nee dat gaat er bij mij niet in
televisie blokkerig en on demand niet te bereiken.....
ik ben er echt een beetje klaar mee
 
bingbong zei:
het draaide jarenlang zonder veel problemen en dan ineens sinds weken ben ik mn connectie geregeld kwijt.
heb de helpdesk gebeld en de muts verteld me doodleuk dat het aan mn bekabeling ligt want kabels kunnen slijten over de jaren.....en dat toevallig sinds ziggo is overgenomen ehhh nee dat gaat er bij mij niet in
televisie blokkerig en on demand niet te bereiken.....
ik ben er echt een beetje klaar mee
Sinds de overname worden er andere frequenties en modulatie technieken gebruikt, dus het is heel erg logisch...
 
mf123_1 zei:
modulatie technieken gebruikt, dus het is heel erg logisch...

De modulatietechnieken in UPC-gebied zijn grotendeels gelijk gebleven hoor.
Bij Ziggo zijn wel grote wijzigingen geweest ook al zegt 'men' dat Ziggo al volledig 256QAM gebruikte... not.
 
Terug
Bovenaan