V
V1rU5
Hallo iedereen,
Sinds dat UPC en Ziggo samen zijn gegaan heb ik last van een raar probleem met mijn internet.
Om de zoveel tijd dan valt mijn internet voor een aantal seconden tot minuten uit.
Alleen nu het rare, als dit gebeurt kan ik gewoon doorpraten op skype/teamspeak en gewoon doorspelen met Counter-Strike en League of Legends. (Ping blijft gewoon hetzelfde)
Ik heb internet van UPC (Ziggo nu) en tussen mijn computer en de kast in mijn straat heb ik een router (Linksys nogwat) en een UPC modem. Ik zit op dit moment al een aardige tijd direct op de modem aangesloten en 'k heb tot nog toe geen problemen gehad met mijn internet.
Ik nam aan dat het probleem mijn router was, however als ik op mijn desktop boven die op m'n router staat aangesloten een traceroute doe (als het internet weer raar doet) dan kan hij de router gewoon vinden maar de modem weer niet, misschien de kabel tussen router en modem? Nouja die dus ook niet, ik heb meerdere kabels geprobeerd en het probleem bleef. Op dit moment ben ik met m'n modem verbonden met één van die kabels, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Nu denk ik dus dat er een soort conflict optreedt tussen modem en router, alleen heb ik hier weinig tot geen verstand van. Dus ik hoop dat iemand hier mij kan helpen!
Mvg,
Lars
EDIT: Als dit bericht niet in het goede forum staat, mijn fout. Ik had een beetje haastig een forum geselecteerd.
Sinds dat UPC en Ziggo samen zijn gegaan heb ik last van een raar probleem met mijn internet.
Om de zoveel tijd dan valt mijn internet voor een aantal seconden tot minuten uit.
Alleen nu het rare, als dit gebeurt kan ik gewoon doorpraten op skype/teamspeak en gewoon doorspelen met Counter-Strike en League of Legends. (Ping blijft gewoon hetzelfde)
Ik heb internet van UPC (Ziggo nu) en tussen mijn computer en de kast in mijn straat heb ik een router (Linksys nogwat) en een UPC modem. Ik zit op dit moment al een aardige tijd direct op de modem aangesloten en 'k heb tot nog toe geen problemen gehad met mijn internet.
Ik nam aan dat het probleem mijn router was, however als ik op mijn desktop boven die op m'n router staat aangesloten een traceroute doe (als het internet weer raar doet) dan kan hij de router gewoon vinden maar de modem weer niet, misschien de kabel tussen router en modem? Nouja die dus ook niet, ik heb meerdere kabels geprobeerd en het probleem bleef. Op dit moment ben ik met m'n modem verbonden met één van die kabels, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Nu denk ik dus dat er een soort conflict optreedt tussen modem en router, alleen heb ik hier weinig tot geen verstand van. Dus ik hoop dat iemand hier mij kan helpen!
Mvg,
Lars
EDIT: Als dit bericht niet in het goede forum staat, mijn fout. Ik had een beetje haastig een forum geselecteerd.
