Internet valt zeer regelmatig weg regio 5231

Status
Niet open voor verdere reacties.

t.spekenbrink

Forum Gebruiker
Berichten
10
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds een maand ongeveer heb ik problemen met het wegvallen van Internet.
Dit gebeurt spontaan en willekeurig op ieder tijdstip van de dag. Dit wegvallen varieert van een aantal seconden tot een aantal minuten waarna de verbinding spontaan weer opkomt. Zeer irritant aangezien internet radio hierdoor ook wegvalt en weer moet gaan bufferen wanneer de verbinding tot stand is gekomen. Zijn er meer Ziggo klanten in deze regio (5231) die hier ook last van hebben ?
 
Ja, same here, 5221. Blijkt een storing in een van de centrales te zijn. Hebben er 3 monteurs op gezet. Zou in de komende 2 weken opgelost moeten worden. Bij jou internet ook traag (65 mbit ipv 80)?
 
Storing Den Bosch regio 5231 en 5221.

Bedankt voor de reactie. Sinds gisterenavond tot vanochtend lag internet er helemaal uit. Diverse malen modem en router gereset zonder resultaat. Hoogst gemeten downloadsnelheid bij mij is 48Mbit, dus lang geen 80Mbit. Nou vind ik dat persoonlijk hoog genoeg, ik heb liever een stabiele verbinding die gewoon dag in dag uit werkt. Is heel vervelend dat de internetradio er steeds uitklapt. Maar nu we de oorzaak weten zullen we dus moeten afwachten. Succes en sterkte ermee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
48 mbit is bij mij ook gemiddeld de snelheid. Hoogst gemeten met news servers 65 mbit.

Probleem is zo te zie het zelfde. Denk zelfs dat een groot gedeelte van db hiermee te kampen heeft. dropouts zijn idd het meest irritant. Internetbankieren is ook op de gok zullen we maar zeggen.

Als ik iets van ziggo hoor, post ik het hier.

gr Marius
 
Wegvallen van Internet regio Den Bosch.

Na vandaag geruime tijd verstoken te zijn geweest van Internet heb ik de Klantenservice van Ziggo maar gebeld. Er zijn geen problemen in de regio Den Bosch bekend, zo wordt mij verteld. Ook van een probleem in een centrale is niets bekend. Wat er in mijn geval mis is gegaan, is het leveren van een nieuw modem. Het blijkt dat mijn huidige Arris Docsis 3 modem de snelheid van 80 Mbit/s niet aan kan. Laat staan straks nog hogere snelheden. De Ziggo klanten met een AiO pakket zijn inmiddels voorzien van een nieuw modem. Waarom dit in mijn geval niet is gebeurd, kon de medewerker van de Klantenservice mij niet vertellen. Binnen 2 tot 5 werkdagen wordt mij een Ubee modem toegestuurd wat het probleem moet verhelpen. Inmiddels op een Ubee forum de reacties gelezen over dit nieuwe modem. Ik krijg er geen warm gevoel van. We gaan het meemaken. Wordt vervolgd op dit forum.
 
Lekker, word dus gewoon in de zeik genomen. De problemen die je beschrijft zijn nagenoeg hetzelfde, zelfde snelheid, tevens arris, wonen op korte afstand van elkaar. Bij mij ligt het aan de centrale, bij jou aan het modem.

Is het dan zo dat alle arris docsis 3 modems niet in orde zijn? Ga dan ook maar een nieuw modem regelen, want dit schiet niet op. Disconnects zijn steeds frequenter..
 
Internet valt regelmatig weg regio 5231 Den Bosch.

Hetgeen ik beschreven heb in mijn vorige reactie is wat de medewerker van de Ziggo klantenservice mij vertelde. Overigens de ervaringen van klanten met een Ubee modem zijn ook niet echt positief te noemen. Kijk maar eens op het forum. In ieder geval stuur ik het Arris modem voorlopig niet terug. Ik wacht het even af en zal mijn ervaring op het forum melden. Overigens valt het mij op dat er weinig reacties zijn van andere klanten. Zijn zeker weinig AiO klanten, want daar speelt het probleem voornamelijk.
 
Ik denk dat een probleem in de centrale systemen de waarheid dichter benaderd dan een probleem met de modems an sich. Als je het forum doorleest zijn er namelijk ook genoeg voorbeeld waarbij de verschillende modems probleemloos werken.
 
Internet valt regelmatig weg regio 5231

Dit is hetgeen de klantenservice mij mededeelt. Het zal moeten blijken of de nieuwe modem het probleem verhelpt. Van klachten in een centrale is bij Ziggo niets bekend. Ik heb hier expliciet naar gevraagd.

mvg
Tom.
 
Wat ik niet begrijp:
Klant A (ik) belt met de helpdesk (die me prettig te woord staat, actie onderneemt en een 2e lijns laat terugbellen, die mij mailt, waarna ook nog een telefoontje dat men ermee bezig is en dat het 2 weken gaat duren; keurig dus), met als conclusie: het is een centrale probleem.

Klant B (t.spekenbrink) belt met dezelfde klachten, vraag specifiek naar storingen oid en krijgt als antwoord dat er geen problemen bekend zijn in de centrale; het ligt aan het modem en wat raar dat deze nog niet is omgeruild.

Conclusie: één van ons heeft een kletsverhaal te horen gekregen & de communicatie bij ziggo is.. niet zo heel erg best.

Punt is wel dat ik nu nog 2 weken kan wachten op herstel in de/een centrale, maar al het dan een modemprobleem is, kan ik daarna daarmee weer aan de slag, na die 2 weken. Maar goed, ik hoor graag of het ubeemodem het probleem oplost, dan kan ik daarmee wel of niet aan de slag.
Wederom bedankt voor de info!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan