• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

AppelDonut

Beste forum,

Ik heb sinds laatst steeds frequenter last van uitvallend internet met mijn Cisco EPC3925. Wanneer dit gebeurt, verschijnt er een kruisje bij RF signaal upstream waar eerder een vinkje stond. Meestal houdt dit aan totdat ik mijn router restart of de stroom eraf haal, maar het kan ook soms verholpen worden door enige momenten te wachten. Het wegvallen van de verbinding is zowel WiFi als LAN.

De dingen die ik tot nog toe heb geprobeerd:
- WPS gedisabled
- SPI en IPv6 Firewall disabled

Mijn DOCSIS signal (zag andere mensen ook posten):
Channel 1:
Channel ID: 53
Downstream Frequency: 210000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 13.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.2 dB
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 11 codewords
Uncorrectable FEC: 24 codewords

Channel 2:
Channel ID: 49
Downstream Frequency: 178000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 13.6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.4 dB
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 11 codewords
Uncorrectable FEC: 24 codewords

Channel 3:
Channel ID: 50
Downstream Frequency: 186000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 13.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.9 dB
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 16 codewords
Uncorrectable FEC: 24 codewords

Channel 4:
Channel ID: 51
Downstream Frequency: 194000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 13.0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.7 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 14 codewords
Uncorrectable FEC: 24 codewords

Channel 5:
Channel ID: 52
Downstream Frequency: 202000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 12.6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.3 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 19 codewords
Uncorrectable FEC: 19 codewords

Channel 6:
Channel ID: 54
Downstream Frequency: 218000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 13.4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.3 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 23 codewords
Uncorrectable FEC: 24 codewords

Channel 7:
Channel ID: 55
Downstream Frequency: 226000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 12.9 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.3 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 41 codewords
Uncorrectable FEC: 13 codewords

Channel 8:
Channel ID: 56
Downstream Frequency: 234000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 12.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.9 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 16 codewords
Uncorrectable FEC: 22 codewords

Upstream Channels
Channel1:
Channel ID: 51
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 38.0 dBmV

Channel2:
Channel ID: 49
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 39.7 dBmV

Channel3:
Channel ID: 50
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 38.2 dBmV

Channel4:
Channel ID: 52
Upstream Frequency: 23000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 38.2 dBmV

Wanneer jullie een oplossing weten of denken te weten, gelieve mij hiervan te informeren, alvast bedankt daarvoor.

Met vriendelijke groet,
Max.
 
Zie je als je verbinding uitvalt ook wat veranderen in de lampjes van de cisco ? En dat kruisje bij RF upstream begrijp ik niet wat dat is.
 
Kruisje bij upstream in je Cisco is niet ok, modem is dan niet online. Zou de helpdesk bellen en dit aangeven.

Downstream power is wel erg hoog.
 
@mesa: Wanneer het internet eruitligt, gaan de lampjes van DS, US en Online uit/knipperen deze.

@leges: Wat is de downstream en upstream signaal en power? Gewoon zodat ik deze wat beter begrijp.
 
De downstream en upstream power geven aan op welke signaalsterkte het modem werkt. Als ze erg hoog (upstream tot max. 15 dbmv) zijn dan wordt het signaal verstoord. Hoog kan veroorzaakt worden door het modem achter een versterker aan te sluiten.

Dat de lampjes knipperen betekend dat het modem signaal inderdaad weg is en het modem aan het resetten is. Daardoor heb je dan geen internet.
 
Enig idee waardoor mijn router zou resetten?
 
Dat kan van alles zijn : storingen op het signaal van buitenaf, storingen door slechte bekabeling, stekkers of verkeerde aansluiting, defect modem, beschadigde grondkabels, rammelende aansluiting in de straatkast, noem maar op zo gek kun je het niet verzinnen.

Ergo : storingsmonteur laten komen nadat je de eigen installatie 100% gecheckt hebt
 
Sorry voor de late update, maar ik heb gefaald om deze berichten te kopieren.

Ik heb besloten het nog even af te wachten, maar het valt mij nu op dat elke keer wanneer het internet uitvalt, bij DOCSIS Log deze berichten binnenkomen:
Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
(De MAC-adressen heb ik weggehaald, ik denk niet dat deze van toepassing zijn bij het oplossen en misschien bevatten deze persoonlijke info)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan