• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet valt uit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Flashed
  • Startdatum Startdatum
F

Flashed

Beste Forumgangers,

Weken lang zit ik al met een internet connectie die weg valt.
Er zijn al diverse monteurs langs geweest.

Er is een lijn meting uitgevoerd. Modem 3x vervangen en alle kabels gecontroleerd.
De waardes van de downstreams en upstreams zijn goed.

Soms wil het zijn dat de modem maar 1 up en 1 downstream heeft.

Het probleem nu is dat het internet gewoon om de 5 minuten weg valt en dan opeens weer werkt en dan weer wegvalt.

Ik weet gewoon niet meer waar ik naar moet kijken om het probleem op te lossen.
Ik heb het bedraad en draadloos getest direct op de modem helaas heeft dit ook niet mogen baten.

Als ik eenmaal internet voor die paar minuten heb komt de snelheid niet boven de 35mbit terwijl ik een 120mbit abonnement heb.

Als ik de windows troubleshooter er op los laat krijg ik de melding dat hij de default gateway niet kan vinden.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben aangezien ik zo gewoon niet kan internetten.
 
Al meerdere keren een nieuw modem, lijnmeting, rechtstreeks getest op modem (bedraad en draadloos).
Je gebruikt een router dus ik neem aan dat je meerdere apparaten hebt met internet toegang en die allemaal dezelfde problemen hebben?
Tja dan ben ik bang dat hier niemand een oplossing weet en het toch iets is aan de kant van UPC.
 
welk modem heb je?
witte thomson of zwarte cisco?
 
kerby zei:
welk modem heb je?
witte thomson of zwarte cisco?

Ik weet het niet zeker hoor, maar als we de profielinformatie moeten geloven, de volgende:

5-2-2013 10-57-34.png


Ja, ik weet: niet iedereen vult het profiel correct in -> eigen verantwoordelijkheid :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of, wat heel vaak voor kan komen, men vult het helemaal correct in en kijkt daar vervolgens nooit meer naar, ook niet bij welke wijziging dan ook.
 
Zoals in mijn profiel staat vermeld de Cisco 3925. Helaas nog steeds geen oplossing. Zou het verschil kunnen maken om de modem router met wifi te wisselen naar een zonder wifi en dan zelf een router te plaatsen? Dit lost waarschijnlijk niet de uitvallende connectie op maar ik krijg het idee dat de modem in conflict raakt en daardoor weg valt. Er is gewoon geen stabiele connectie. Uit aan uit aan
 
wat je zou kunnen proberen......
-verbind je pc met draad aan je modem
-zet je modem uit
-zet je modem aan
-als je tweede lampje begint te knipperen ga je naar http://192.168.1.1/ChannelsSelection.asp
-kijk bij "Frequency Start Value", die kan nog wel eens helemaal verkeerd staan en wordt niet altijd gecontroleerd. zet hem op 306750000 en druk eronder op "restart your cable modem"
-in sommige gevallen werkt 338750000 lekkerder.
 
Heb je zoals @Johnny54 aangaf:

Johnny54 zei:
.... meerdere apparaten hebt met internet toegang en die allemaal dezelfde problemen hebben? ....

Probeer anders eens Windows in veilige modus.
 
Wat voor apparatuur heb je aan je modem hangen? Alleen een computer, of misschien ook een tweede router?
 
Terug
Bovenaan