Internet valt uit.... vraagje hierover :P

O

OnegaiNL

Omdat internet vaak uitvalt... aka 3-6 keer per dag ofzo en dus elke keer moet opnieuw starten om het internet weer te laten werken.... is er geen andere manier om dit te doen zonder opnieuw te starten? O_O dit begint een beetje irritant te worden de hele tijd opnieuw starten -_-
 
het kan zijn dat je modem een te langdurig een te hoog uitstuursignaal moet leveren, kan komen omdat je aop (abonnee overname punt = kastje op de muur) niet goed retourgeschikt is.
In dit geval bel je wel met de helpdesk, monteur komt om kastje te verwisselen.... nogmaals dit kan een optie zijn..
succes..
 
XiniX zei:
het kan zijn dat je modem een te langdurig een te hoog uitstuursignaal moet leveren, kan komen omdat je aop (abonnee overname punt = kastje op de muur) niet goed retourgeschikt is.
In dit geval bel je wel met de helpdesk, monteur komt om kastje te verwisselen....     nogmaals dit kan een optie zijn.. 
succes..


hmm tegen mij zeggen ze dat ze bezig zijn met dingen waardoor het uit kan vallen
 
geloof jij Chello?


ik ben zowiezo ongeloofwaardig, dus don't shoot me i am only a chello-player....
 
OnegaiNL zei:
hmm tegen mij zeggen ze dat ze bezig zijn met dingen waardoor het uit kan vallen
dat vermoeden heb ik ook, maar als je zin hebt kun je nog weel energie besteden aan controles. Ik voel me nu een echo worden omdat dit al zo vaak besproken is dus kijk ff met zoeken onder internet valt uit en je hebt een hele rits potentiële oplossingen.
https://ziggoforum.nl/posts/87108/
https://ziggoforum.nl/posts/85633/
https://ziggoforum.nl/topics/7543/
https://ziggoforum.nl/topics/8289/
https://ziggoforum.nl/topics/7175/
https://ziggoforum.nl/topics/8199/
https://ziggoforum.nl/topics/8116/

De finale oplossing na 3 maanden bleek bij mij een Motorola modem (na 2 Thomsons). Maar ik denk dat ze na 3 maanden prutsen aan het netwerk opeens iets goeds hebben gedaan en dat werkt nu al een maand.

Heren moderatoren, misschien is dit iets voor bij de Chello tips een kop: internet valt (regelmatig) uit.

En Xinix, het zou de eerste keer zijn dat Chello toegeeft dat de uitval door hen zelf veroorzaakt wordt!
Ja Ik Geloof Ze!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je exact wil uitzoeken en hard bewijs wil hebben van alle storingen doe dan het volgende commando in een dos-box


ping -t www.chello.nl >>c:\log.txt


en laat dat lopen zolang je het wenst...

in de file c:\log.txt komt te staan wanneer er geen verbinding is en hoe lang...  (gebruik control - C om te stoppen)


succes..
 
White Rabbit zei:
dat vermoeden heb ik ook, maar als je zin hebt kun je nog weel energie besteden aan controles. Ik voel me nu een echo worden omdat dit al zo vaak besproken is dus kijk ff met zoeken onder internet valt uit en je hebt een hele rits potentiële oplossingen.
https://ziggoforum.nl/posts/87108/
https://ziggoforum.nl/posts/85633/
https://ziggoforum.nl/topics/7543/
https://ziggoforum.nl/topics/8289/
https://ziggoforum.nl/topics/7175/
https://ziggoforum.nl/topics/8199/
https://ziggoforum.nl/topics/8116/

De finale oplossing na 3 maanden bleek bij mij een Motorola modem (na 2 Thomsons). Maar ik denk dat ze na 3 maanden prutsen aan het netwerk opeens iets goeds hebben gedaan en dat werkt nu al een maand.

Heren moderatoren, misschien is dit iets voor bij de Chello tips een kop: internet valt (regelmatig) uit.

En Xinix, het zou de eerste keer zijn dat Chello toegeeft dat de uitval door hen zelf veroorzaakt wordt!
Ja Ik Geloof Ze!

jmmer genoeg werken alle van die oplossingen niet <_<
 
Laatst bewerkt door een moderator:
had ik ook de laatste week, En de oplossing was voor mij dat, Wanneer je de IP en DNS niet automatisch laat toekennen windows maar handmatig invult(configurenen van je ethernetkaart ip/tcp protocol)
je verbinding met het I-net wel blijft bestaan dus maybe help dit bij jou ook wel?
 
Als Muiz zegt dat ze bezig zijn, dan komt het snel allemaal goed hoor... :police: ::)

is niet "kattig" bedoeld hoor Muiz....
 
Terug
Bovenaan