• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

internet valt steeds weg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter verotje1984
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

verotje1984

hallo,

er klopt volgens mij iets niet eerst had ik problemen met het draadloos netwerk, dat ik geen verbinding kon maken. nu heb ik een nieuwe wireless 300n adapter gekocht van sweex, maar de verbinding blijft nog steeds weg vallen.

het gaat om een pc.
met het modem van Ziggo ( ubee modelnr EVM3200)
en een router van d-link ( d-link 615)
en dan de wireless 300n adapter ( sweex LW 323)

ik weet echt niet waar het aanligt. het is erg vervelend dat internet steeds weg valt.
ik heb al eens de stroom van het modem en router afgehaalt en een paar min gewacht, maar dan doet hij het even en daarna doet hij het niet meer..

er is ookal een paar keer iemand van ziggo hier langs geweest, maar dan doet internet het even weer, en daarna niet meer..
kan iemand me hierbij helpen.
 
Het eerste wat je moet bekijken is of het aan Ziggo ligt, of je interne netwerk. Kijke vanaf je eigen PC of je je d-link kan pingen. IP adres is waarschijnlijk iets van 192.168.0.1 ofzo.

Als dat werkt, dan moet je kijken of je in de interface van de d-link kan kijken of er een verbinding is. Kijken of je aan de WAN kant een IP adres gekregen heb. Is dit niet zo, kijk dan naar de status lampjes op je ziggo modem. Die moet online aangeven. Is dit niet het geval, reset dan het modem en kijk of je een ip adres krijg aan de wan kant de d-link (kan enkele minuten duren), waarschijnlijk kan je die lease met de hand ook vernieuwen.

Heb je geen idee wat ik nu allemaal gezegd heb? Dan zou ik ff gaan googlen en kijken wat het allemaal een beetje inhoud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan