Internet valt steeds weg, waar ligt dit aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

Niomio

Hallo,

We hebben nu vandaag 2 week chello light. We hebben er echter nog geen dag 100% plezier van gehad, want het valt steeds weg! Op willekeurige momenten kan het zomaar wegvallen, alhoewel ik het rond 5 uur 's middags en 's avonds verdacht vaak vind voorkomen...

Nu hebben wij er ook een router tussen gezet. Een E-tech dsl/cable router. Op aanwijzing van de installateur van chello hebben wij dit voor de installatie van de chello software gedaan. Wanneer het internet wegvalt knipperen de lampjes Link/Act en FD/Col op de router. Ook het oranje lampje op het (motorola) modem van chello knippert dan (om de sec. ongeveer).

Wanneer we de router resetten en zo'n 1,5 minuut wachten wil de verbinding meestal wel weer op gang komen, maar dat is ook maar afwachten vaak... Soms lukt het pas na de 5e keer resetten...

We vermoeden dat het aan de router ligt, maar kan iemand ons hier duidelijkheid over geven? En wanneer we de router er tussenweg willen halen, wat moeten we dan doen? Want als we nu het kabeltje rechtstreeks van het chello modem naar de laptop (dat is de enige computer waar we op dit moment mee internetten) brengen, hebben we geen internet. We hebben geprobeerd de chello cd nog eens te draaien en dan zonder de router te installeren, maar toen kregen we een foutmelding met het verzoek met de helpdesk te bellen...

Wij weten het niet meer... Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor de hulp.

Nio en Mio
 
Als je hier wat verder kijkt zie je dat er mensen last van hebben. IP release/renew of router resetten is dan de oplossing.
Het is niet duidelijk waarom dit gebeurt en ik heb dus nu geen oplossing. Het lijkt erop dat het veroorzaakt wordt door iets vanaf de Chello zijde. Dus niet iets in je router of pc.

Dat je nu geen verbinding krijgt, maar wel een melding dat je contact op moet nemen met Chello, als je de pc rechtstreeks aansluit is normaal.
Omdat jullie eerst de router hebben geplaatst en daarna pas de pc hebben geinstalleerd, heeft het kabelmodem het mac adres van je router geregistreerd en niet dat van je pc netwerkkaart.
Ik heb dat zelf ook en geeft geen problemen.

Wil je om te testen toch je pc rechtstreeks aansluiten, dan zijn er 2 mogelijkheden:
1 - Je sluit je pc aan op het modem en belt de helpdesk en verteld dat je een nieuwe pc hebt aangesloten. De helpdesk reset nu het modem en je krijgt verbinding.
Let op, als je dan later de router er weer tussen wilt zetten moet je het macadres van je pc in de router klonen of weer bellen dat je een nieuwe pc hebt aangesloten.
2 - Je kunt in je pc de netwerkkaart het macadres geven van de router. Dit doe je onder netwerken, dan kies je de netwerkkaart en geavanceerd. Hier staat die optie.
Eea heet anders afhankelijk van je os (besturingssysteem).
 
Zit hier met chello plus :><maar af en toe heb ik daar ook last van
Gewoon de router resetten en hij doet het weer en vaak een nieuw ip
daar wordt je af en toe ook gek van ???
 
Wij zitten nog in onze eerste maand en kunnen dus nog opzeggen. Raden jullie ons dit aan of is dit slechts een tijdelijk probleem?
Dan hebben we nog een vraag aan alle mensen die hier ook last van hebben: Nemen jullie dit voor lief of wordt hier inmiddels al iets aan gedaan door UPC??

Nio en Mio
 
light een router mag ook niet he

Maar de installateur heeft hiermee geholpen?En zelfs nog voor het aanmelden van de modem?
 
@ NioMio

Ik kan en wil niets aan- of afraden, dit is een beslissing die iedereen voor zich zelf neemt.
Maar lees hier eens wat meer over UPC en informeer ook eens naar alternatieven (ADSL).

"Is het tijdelijk?", dat weet niemand!
"Nemen jullie dit voor lief of wordt hier inmiddels al iets aan gedaan door UPC??"
Je moet het wel voor lief nemen zolang je contract loopt., want klagen bij Chello haalt toch niet echt uit.
Het enigste wat je kunt doen is uitzoeken of de fout niet bij je zelf zit, daar kan de helpdesk mee helpen.
Dan moet er wel eerst de router tussenuit want anders helpen ze je niet of de router krijgt de schuld en is het einde gesprek.
Blijkt het bij Chello te zitten dan zul je dit niet snel te horen krijgen en zeker niet van Chello zelf en ook niet of en wanneer UPC/Chello er dan iets aan gaat doen.
 
Johnny54 zei:
@ NioMio

Ik kan en wil niets aan- of afraden, dit is een beslissing die iedereen voor zich zelf neemt.
Maar lees hier eens wat meer over UPC en informeer ook eens naar alternatieven (ADSL).

"Is het tijdelijk?", dat weet niemand!
"Nemen jullie dit voor lief of wordt hier inmiddels al iets aan gedaan door UPC??"
Je moet het wel voor lief nemen zolang je contract loopt., want klagen bij Chello haalt toch niet echt uit.
Het enigste wat je kunt doen is uitzoeken of de fout niet bij je zelf zit, daar kan de helpdesk mee helpen.
Dan moet er wel eerst de router tussenuit want anders helpen ze je niet of de router krijgt de schuld en is het einde gesprek.
Blijkt het bij Chello te zitten dan zul je dit niet snel te horen krijgen en zeker niet van Chello zelf en ook niet of en wanneer UPC/Chello er dan iets aan gaat doen.

Balletje....
 
??? ??? ??? Balletje ??? ??? ???

Alleen balletje schrijven als reply heeft weinig nut. Snap wel wat je bedoeld en moet ook zeggen dat het vol tegenstrijdigheden zit dat stukje van Johnny54.
Ik zou zeggen geef advies of niet maar ga niet zeggen dat je het niet doet maar 2 regels verder het wel geeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan