• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet valt steeds uit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ky2009
  • Startdatum Startdatum
K

ky2009

Hallo!

Sinds een paar dagen heb ik een vervelend probleempje met mijn internet, die valt namelijk steeds uit.
Ik heb op advies van de helpdesk de stroom van mijn modem en router eruit gehaald en na 20 seconden er weer in gedaan.

Internet doet het dan weer....... voor 15 min, maar dan valt die weer uit.

Het probleem ligt niet aan mn router want ik blijf connectie maken met mn router. Het enige wat dan nog ontbreekt is mn internet, dus ik denk dat het aan mn modem ligt.

Iemand anders hier ervaring mee?

Ik heb trouwens chello light (UPC LIGHT?)

Alvast bedankt!
 
Vul s.v.p. je profiel even in, zodat een ieder kan zien wat voor installatie ( modem, router etc.) je hebt.


Lees de modemwaardes s.v.p. even uit door met je browser te gaan naar: http://192.168.100.1

Maak daar een screenshot van of neem de waardes even over en post ze hier. Zonder die waardes valt er echt niks zinnigs te zeggen omtrent je probleem.
 
Het lijkt in het postcodegebied 306* voor te komen, zie ook https://ziggoforum.nl/topics/35663/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
TsunamiDream zei:
Het lijkt in het postcodegebied 306* voor te komen, zie ook https://ziggoforum.nl/topics/35663/

PC 6921 ligt daar nou niet direkt vlak in de buurt natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In PC gebied was afgelopen week een donderslag en hebben alle diensten van UPC eruit gelegen.
Vanaf toen heb ik steeds ook dat Internet eruit kan liggen.
 
Acquire Downstream Channel - Done
============================
Obtain Upstream Parameters - Done
============================
Upstream Ranging - Done
============================
Establish IP Connectivity using DHCP - Done
============================
Establish Time Of Day - Done
============================
Transfer Operational Parameters through TFTP - Done
============================
Register Connection - Done
============================
Cable Modem Status - Operational
============================
Initialize Baseline Privacy - Done
 
ky2009 zei:
Acquire Downstream Channel - Done
============================
Obtain Upstream Parameters - Done
============================
Upstream Ranging - Done
============================
Establish IP Connectivity using DHCP - Done
============================
Establish Time Of Day - Done
============================
Transfer Operational Parameters through TFTP - Done
============================
Register Connection - Done
============================
Cable Modem Status - Operational
============================
Initialize Baseline Privacy - Done

Dat is niet wat ik bedoelde. Het gaat om de de up- en downstream powerwaardes en de SNR waarde. Graag die waardes nog even hier posten dus. Dat moet je Motorola modem geen probleem zijn, want dat modem is gewoon altijd bereikbaar (dit i.t.t de meeste Fiber Power modems).

BTW: bedankt voor het invullen van je forumprofiel.
 
Downstream Value
Frequency 346750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -5 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 36000000 Hz Ranged
Power Level 51 dBmV
 
ky2009 zei:
Downstream Value
Frequency 346750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -5 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 36000000 Hz Ranged
Power Level 51 dBmV

OK, dat is inderdaad wat ik bedoelde. De waardes zijn niet super, maar (ruim) binnen de specs, dus daar zal het niet direct aan liggen. De upstream powerwaarde van 51 dBmV is weliswaar prima, maar het zou kunnen dat die waarde nogal fluctueert. Als die waarde namelijk > 55 dBmV uitkomt, dan klapt je modem eruit en is de verbinding dus weg. Hou die waarde dus de komende dagen even scherp in de gaten, kijk daar dus een aantal malen per dag even naar en meld hier terug als je daar rare schommelingen ziet.
 
jtech zei:
OK, dat is inderdaad wat ik bedoelde. De waardes zijn niet super, maar (ruim) binnen de specs, dus daar zal het niet direct aan liggen. De upstream powerwaarde van 51 dBmV is weliswaar prima, maar het zou kunnen dat die waarde nogal fluctueert. Als die waarde namelijk > 55 dBmV uitkomt, dan klapt je modem eruit en is de verbinding dus weg. Hou die waarde dus de komende dagen even scherp in de gaten, kijk daar dus een aantal malen per dag even naar en meld hier terug als je daar rare schommelingen ziet.

ok dat zal ik dan wel even doen, mn internet was net weer uitgevallen trouwens...

en dit stond in mn logs: No Ranging Response received - T3 time-out
 
Terug
Bovenaan