• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet valt snachts weg gateway niet te benaderen Cisco EPC3000

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jaydee
  • Startdatum Startdatum
J

jaydee

Ik heb al jaren UPC internet en eigenlijk nooit problemen op een enkele storing af en toe na.

Echter sinds een dag of drie heb ik een vervelend probleem. Snachts valt de verbinding met het Internet weg. Ik kan dan mijn public toegewezen IP nog pingen maar de gateway niet meer. De oplossing is om dan me UPC Cisco EPC3000 modem stroomloos te maken en daarna weer op te starten.

Daarna werkt internet weer met dezelfde ip adressering en settings. Echter nu dus al 3 nachten op rij dat dit gebeurd. Mijn UPC modem zit een beetje lastig weggewerkt dus het is vrij irritant om telkens dat ding te resetten....

Is dit iets bij UPC of is mijn cisco modem gewoon gaar ???

PS postcode 6931 Westervoort / Ledjes van de cisco geven gewoon online aan als verbinding niet werkt
 
draait al jaren zo zonder problemen maar ineens 3 dagen last van. Koeling geen idee is gewoon standaard UPC modem stond niet bij dat deze in een ijskast moet staan.

Ik vind het vreemd dat een simpele reset het probleem verhelpt en dat als de verbinding weg is de lampjes van de cisco gewoon aangeven dat ik verbinding heb.

Het gebeurd ook snachts en niet overdags.
 
knud66 zei:
Voeding van modem gaar is een betere omschrijving.
Waar baseer je dat op?

Als het alleen 's nachts gebeurt denk ik eerder dat het veroorzaakt word door werkzaamheden van UPC aan het netwerk.
 
Het antwoord van mij is gebaseerd op de ervaring met de modems wellicht.
Meerdere malen tegengekomen dat voeding verwisseld wordt met voeding van routers en andere apparatuur welke in dezelfde omgeving gebruikt word. Niet ondenkbaar als het moeilijk bereikbaar is.
Verder meerdere malen adapters vervangen en daarna vlekkeloze modems weer terug.
Netwerk-werkzaamheden kan ik mijn voorstellen echter er word echt niet alleen snachts aan netwerk gewerkt en zeker snel achter elkaar. Zou dan eerder nog een stopcontact gaan verdenken dan het netwerk van upc.

Suc6
 
even voor mijn beeldvorming

Als dit een voeding probleem zou zijn dan zou de router toch stroomloos komen lijkt me. Voeding stuk is geen stroom meer lijkt me..... een reset lost t op voeding eruit voeding erin direct na elkaar

De ledjes van de cisco branden gewoon nog allemaal.

Mijn vermoeden ligt bij UPC....

Ter aanvulling ..... mijn router krijgt ook geen dhcp lease meer als de verbinding weggevallen is.
 
@knud66
Ik twijfel niet aan jouw ervaring met modems en voedingen.

Het feit dat de problemen alleen 's nachts plaats vinden maakt voeding en stopcontact als oorzaak wat minder waarschijnlijk, echter niet onmogelijk.
 
Voor beeldvorming: De voedingsadapter is gemaakt voor een bepaald vermogen bij een bepaalde spanning. Door ouderdom wil het nog wel eens voorkomen dat de spanning afneemt waardoor het gevraagde vermogen omhoog gaat.

Hierdoor kan de digitale techniek in het modem van slag raken en dus storing gaan geven.

Inderdaad als er maar 1 stekkertje los gemaakt word kan het theoretisch niet dat er een verwisseling heeft plaatsgevonden. Het is alleen helaas zo dat vaak de stekkertjes er per ongeluk uit vallen door andere omstandigheden die zich in dezelfde ruimte kunnen afspelen en hierdoor het dus echt mogelijk wordt dat stekkertjes verwisseld worden zonder dat men het door heeft dat deze veranderd zijn.

Suc6
 
ik heb geen stekkers verwisseld. De originele cisco adapter zit er in en die heb ik pas weer aangeraakt nadat de verbinding wegviel .... zoals vandaag ook weer, soctends modem gereset en tot nu geen enkel probleem gehad.

Ik durf te wedden dat morgenvroeg hetzelfde euvel weer optreed.
 
Als het morgenochtend weer optreed wil je dan ook eens kijken naar de led 'link'? Geeft deze ook nog communicatie aan?

Ben benieuwd naar de resultaten...
 
Terug
Bovenaan