• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet valt regelmatig uit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Keesin
  • Startdatum Startdatum
K

Keesin

Ik heb chello extreme met de router sitecom dc-202 v5.
Probleem is, internet valt regelmatig uit, terwijl ik gister de laatste firmware gedownload heb.
Nu download ik wel veel via azureus (ken dat het probleem ook zijn?)
Want zodra ik me router reset, werkt internet weer.
Begin er een beetje schijtziek van te worden eigenlijk ::)
 
Het is bekent dat torrent programma's (vooral Azureus) veel verbindingen maken en sommige routers daar minder goed tegen kunnen.
Hier zijn al veel berichten over. Gebruik eens de zoekfunctie om informatie te vinden over dit probleem en pas de instellingen in je programma aan en kijk wat het resultaat is.
 
Internet valt hier sinds gisteren 'continue' uit, om de uur gaat hij uit. En geen router zit er tussen, ik heb de kabels getest en ze zijn niet kapot.
 
Ja bij mij ook....en dat echt vaak gewoon is sinds de laatste paar weken...
allle kabels zijn gewoon goed... >:(
 
Beste mensen hier binnen heb ik last van signaalonderbreking van twee minuten zowel voor de Arris modem als Mediabox en dit gemiddeld 5 keer per dag als de buitentemperatuur rond de 26 of boven komen te liggen.Hier binnen is er al een Upc (binnen monteur) geweest en alles is goed qua bekabeling.Ook de meetwaarden zijn goed!.Als de temperaturen onder de 26 graden ligt totaal geen probleem.Mijn vraag is zijn er meer mensen in de regio Ede 6711 die ook dit probleem hebben?.Ik vermoed zelf dat er buiten iets niet lekker werkt als het te heet wordt dat kan van versterkers,f connectors tot interne netwerk problemen lopen.Aankomende donderdag komt er een (buiten) monteur van Upc.Verder zal ik is informeren of er hier nog meer mensen last hebben in de laagbouw flat.Waar ikzelf heel benieuwd naar ben is het een invidueel probleem of blok/ regiostoring.Na her en der navraag in de flat gedaan te hebben iedereen heeft er last van zelfs het analoge televisiesignaal.Hoop dat iemand van Upc(interne of externe monteur voor buiten) meekijkt naar deze topic.

Regio Ede 6711.
 
Modem lamp na reset, blijft bij Online knipperen. En gaat niet verder naar Link....
Ook blijft het soms bij Upstream knipperen.

Ook heb ik de laatste paar dagen gemerkt dat internet heel eventjes uitvalt en weer terug komt na een minuut en veel packet loss.

Aan wat kan het liggen?
 
Ik heb de laatste week ook een zeer trage internetverbinding met extreme. Gisterenavond kwam ik niet boven de 2,69 kb/s uit, maw, suirfen wasongemogelijk. Ik gebeld met UPC, modem is goed, signaal is goed, alles goed. Dus ik kijken in xp normaal, veilige mode, windows vista idem dito. Erg slooooom. Voor vorige weer erg snel internet op beide besturingssystemen. Dus het ligt dan imo niet aan mijn pc en of software, want hij heeft gewoon gewerkt op 2,4 mb/s :)

Wat me wel opvalt is op het moment dat ik een modem reset doe het opstarten van de lampjes aanzienlijk trager gaat dan normaal. soms duurt het wel 5 minuten voor ik contact heb. Dit is toch niet goed? Is er eenmaal verbinding dan gaat het internet zeer traag. UPC gaf aan dat zij niets kunnen doen?

Meer mensen dit probleem nu? Betaal veel geld maar laatste maand echt bagger, heb wel 15 euro terug gehad ivm paar dagen GEEN internet :) Maar ja, ik kom met grootte moeite net op deze site, toch wel irri hoor.
 
Hier valt ook regelmatig internet weg (rotterdam), meestal tussen 17.30 en 18.30. recieve lampje of online (laaste groene lampje motorala 5100) blijft knipperen, heb in modem gekeken (via ie), singaaldip. Bij navraag bij chello bleek ook singaal schommelingen te zien, maandag komt ( hopelijk , na 3 x niet eerder verschenen te zijn) een monteur :( , we wachten maar af :D

Edit: Zie dat er ook een andere topic is waar dit bericht kan geplaatst worden, als dit bericht niet in de juiste topic is geplaats, mijn excuus :-[, zag het pas na plaatsing van dit bericht

EDIT:[/i} tussen de door mij genoemde tijden valt het signaal van 35 db ( geen probleem :6 :D) naar 32 db (probleem :9 >:( --> geen internet) (/color)
 
sinds vanmiddag valt internet er steeds af... de modem gaat dan opnieuw scannen maar blijft maar opnieuw proberen. helpdesk kan ik dan ook niet bellen aangezien de telefoon het dan ook niet meer doet.. hebben meer mensen hier last van sinds vanmiddag? omgeving Flevoland..
 
Je kunt proberen te kijken of je slecht signaal binnenkrijgt
* RX Level <-12 dBmV of SNR < 31 dB (of 29 dB)
of dat je modem maximaal staat te zenden (TX level > 57)

Als een van deze dingen het geval is, heb je inderdaad een probleem. Ook kan er ruis in het retoursignaal zitten, de enige die dat kan controleren is UPC zelf. Hiervoor zul je toch even moeten bellen / mailen met de vraag of ze je modem kunnen uitlezen en eventueel vragen of ze je terugbellen.
 
Terug
Bovenaan