• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet valt er random uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Termi

Ik heb al zoveel jaar chello, en meestal werkt het gewoon perfect :). Maar de laatste tijd heb ik veel problemen dat op random mommenten (meestal in de middag/avond) mijn verbinding er gewoon mee kapt. Als ik me modem dan reset is alles weer oke. Ik heb chello classic en ben verbonden "via" Arnhem.

De modem is een Terayon (4 Lampies versie)
Er staat een SMC 7004VBR v.2 router tussen, deze router is wel gewoon toegangelijk tijdens het uitvallen van chello. Er staat dan geen IP adres meer (0.0.0.0) wordt het dan. DNS heb ik ingesteld, maar dit maakte niet zo veel uit.

Ik zit in de Iprange (62.163.x.x), laatst zat ik weer in (213.46.x.x), en daarvoor vrij lange tijd in (62.163.x.x). Maar als ik een nacht lang de site www.chello.nl pingt, blijkt 30 % van de pakketjes al tussen de router en de gateway te verdwijnen. Internet bij chello verdwijnt er ook zo'n 10 %. ???

Helpdesk van chello heb ik ook al gebeld, maar die wijzen me lekker van het kastje naar de muur.
Iemand enig idee wat er hier aan de hand is.
 
Er zijn de laatste weken (maanden) al heel veel meldingen over geweest.
Tot nu toe hebben wij geen idee waar het aan ligt.
 
Termi zei:
Ik heb al zoveel jaar chello, en meestal werkt het gewoon perfect :). Maar de laatste tijd heb ik veel problemen dat op random mommenten (meestal in de middag/avond) mijn verbinding er gewoon mee kapt. Als ik me modem dan reset is alles weer oke. Ik heb chello classic en ben verbonden "via" Arnhem.

De modem is een Terayon (4 Lampies versie)
Er staat een SMC 7004VBR v.2 router tussen, deze router is wel gewoon toegangelijk tijdens het uitvallen van chello. Er staat dan geen IP adres meer (0.0.0.0) wordt het dan. DNS heb ik ingesteld, maar dit maakte niet zo veel uit.

Ik zit in de Iprange (62.163.x.x), laatst zat ik weer in (213.46.x.x), en daarvoor vrij lange tijd in (62.163.x.x). Maar als ik een nacht lang de site www.chello.nl pingt, blijkt 30 % van de pakketjes al tussen de router en de gateway te verdwijnen. Internet bij chello verdwijnt er ook zo'n 10 %.  ???

Helpdesk van chello heb ik ook al gebeld, maar die wijzen me lekker van het kastje naar de muur.
Iemand enig idee wat er hier aan de hand is.

Een paar vragen:
* Heb je deze Terayon:
https://www.imedia.com/tools/free_form_content/view.html?phase=show&id=989273434&tool_id=38&cat_id=9.1.1.2
Of deze:
https://www.imedia.com/tools/free_form_content/view.html?phase=show&id=1017287520&tool_id=38&cat_id=9.1.1.3

* Monitor je verbinding met Pingplotter (www.pingplotter.com) over een langere periode en laat de plaatjes hier eens zien.

gr, Henno
 
Henno zei:
Een paar vragen:
* Heb je deze Terayon:
https://www.imedia.com/tools/free_form_content/view.html?phase=show&id=989273434&tool_id=38&cat_id=9.1.1.2
Of deze:
https://www.imedia.com/tools/free_form_content/view.html?phase=show&id=1017287520&tool_id=38&cat_id=9.1.1.3

* Monitor je verbinding met Pingplotter (www.pingplotter.com) over een langere periode en laat de plaatjes hier eens zien.

gr, Henno

Ik zei nog zo met 4 lampjes  :o.

Ik zal eff gaan pingplotten :P.
 
Ik heb hier ook steeds meer last van >:(

Ik heb een com21 modem.... zit op ip range 213.93...... Rotterdam

Het duurt dan misschien een minuutje of 2 en dan werkt het allemaal weer, het is wel zeer irritant

Ik zal die IP ping test ook is proberen..... hoe kan je zien of het fout of juist goed is?

Bij voorbaat dank.
 
Rholt zei:
Ik heb hier ook steeds meer last van  >:(

Ik heb een com21 modem.... zit op ip range 213.93...... Rotterdam

Het duurt dan misschien een minuutje of 2 en dan werkt het allemaal weer, het is wel zeer irritant

Ik zal die IP ping test ook is proberen..... hoe kan je zien of het fout of juist goed is?

Bij voorbaat dank.

Mooie rooie strepen als je packet-loss hebt... zie b.v.:
https://www.pingplotter.com/nessoftgraph.gif

gr, Henno
 
Ik heb een com21, regio rotterdam, en ik heb het ook weleens, ik ga dan gewoon naar netwerkverbindingen, klik bij mun netwerkkaart op uitschakelen, en gelijk daarnaa weer op inschakelen, en dan is het weer opgelost..
 
Ik zit ook een de bovenstaande IP range (ook op de Arnhem server) en bij mij valt internet ook steeds vaker weg.

Als je dan gaat onderzoeken blijkt dat je ineens geen IP meer krijgt, maar als je de modem en router dan reset is de verbinding er weer.

Volgens de helpdesk moet ik mijn schijf formateren, maar dat zeiden ze ook toen hun DNS servers plat lagen en internet het dus niet deed. ::)

Ik vind het erg irritant om 3x per dag de modem te moeten resetten om op internet te kunnen, en ik hoop dat het snel word opgelost.
 
ping.JPG
Dat zijn me ping resultaten, vind het nog al wat packetloss :(.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan