• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet valt enkele keren per dag uit.

Berichten
113
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo allemaal

Mijn internet valt enkele keren per dag voor zo'n 15 seconden uit. De verbinding word daarna meteen weer hersteld. Wat me opvalt is dat ik op het moment dat het internet uitvalt ook niet meer kan inloggen in mijn Cisco EPC3212 modem. Zodra de verbinding zich automatische heeft hersteld kan ik meteen weer inloggen. Ik heb zelf een Linksys E4200 router achter de modem hangen en daar kan ik wel op inloggen zodra er geen verbinding is. De lampjes op de modem blijven allemaal branden indien het internet uitvalt.

Dit zijn de waardes na het terugkomen van internet :

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 1.5 dBmV 38.8 dB
Channel 2: 2.0 dBmV 38.9 dB
Channel 3: 1.1 dBmV 38.9 dB
Channel 4: 1.0 dBmV 38.6 dB
Channel 5: 0.6 dBmV 38.6 dB
Channel 6: 1.4 dBmV 39.0 dB
Channel 7: 2.0 dBmV 39.4 dB
Channel 8: 2.0 dBmV 37.9 dB


--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 52.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
 
Sinds ik per 1 nov ben overgestapt van 30Mb naar het 4 in 1 pakket met 50Mb met behoud van mijn Cisco 3212, heb ik hetzelfde probleem. Wegvallen internet verbinding, "dooie" tel lijn. Modem uit, router uit, ff wachtuh en ja, na opnieuw opstarten draait alles weer.Dit gaat zo al een hele week, gemiddeld 1 a 2 keer in de 2 dagen.
Voor de snelheid had ik die overstap niet hoeven te doen. Met die 30 Mb haalde ik op de tijdstippen dat UPC genoeg capaciteit had meestal 28 a 29 Mb, nu haal ik gemiddeld 37- 38Mb ( met een enkele uitschieter naar 48,5 Mb als iedereen slaapt of op vakantie is :D. Altijd draadloos.
Maar ja, ik heb nu HD TV met een mediabox die aan de valium ligt, zo "snel" reageert dat ding. Maar gelukkig heeft UPC wel genoeg capaciteit om de rekening te incasseren.
Het lijkt wel of UPC dit weet, want nu heb ik ineens 47,8 Mb. Vreemd.
Nu om 17.32 is het ineens weer
1588247166.png

Knijpen of capaciteits-tekort?
 
ik had dit zelfde probleem, en de problemen zijn begonnen nadat mijn modem vervangen is door een Cisco3212. upc gebeld en die hebben een monteur gestuurd. Deze vertelde mij dat er DOCSIS 3 problemen waren, maar dat UPC en Cisco ( netwerk apparatuur in de wijk en zo is allemaal van cisco) weten niet precies waar het vandaan komt. en dat stap 1 was het vervangen van het modem, en nadat mijn modem vervangen is weer door een Cisco 3212 heb ik geen problemen meer.
 
Ik heb hier precies hetzelfde. Dit speelt al vanaf augustus 2011 en het is nog steeds niet opgelost. Er is in augustus 5x een monteur geweest. Ik heb een modem swap gehad. Ik had hier al zelf vervangen: de router, de kabel van de router naar de switch en de switch. De laatste monteur was een netwerkmonteur van UPC. Hij heeft het aansluitpunt in de meterkast vervangen en een aantal dingen vervangen in de straatkast en de wijkkast. Hierdoor was het modemsignaal wel veel beter geworden. Problemen waren echter nog niet opgelost.
Inmiddels ruim 3 maanden verder heb ik nog steeds last last van een regelmatig uitvallende internetverbinding varierend van een tiental seconden tot een paar minuten. De telefoon doet het dan ook niet. Ik hoef niets te resetten alles komt vanzelf weer terug. Ik heb pingplotter draaien en zie dagelijks varierende pingtijden (hoge pieken) en korte perioden van 100% packetloss.
Zie onderstaande jpg van de afgelopen 24 uur. De rode pieken zijn uitval en 100% packetloss.

11lomd0.png


Ook heb ik (weer) last van capaciteitstproblemen in de piektijden ('s avonds en in het weekend). De download snelheid zakt dan naar 40-80 Mbps i.p.v. 120Mbps.



Het blijft hier dus tobben in Purmerend. Op dit moment is Jordy van Webcare er mee bezig. Ik hoop wel dat er nu snel een oplossing komt.
 
Zelfde probleem hier met een EPC3208. Zaterdag monteur geweest die de AOP heeft vervangen. Die monteur gaf aan dat het signaal wat binnenkomt te zwak is. Vanmorgen een tweede monteur komen meten. Deze gaf aan dat vanaf de AOP 13 meter kabel slecht is. Wachten nu dus op afspraak met installateur om kabel te vervangen.

Vreemde is dat ik wel gewoon de maximum snelheid haal en ook digitale TV ondervind geen problemen. Het is puur het kabelmodem dat onregelmatig herstart.
 
Hier is het ook sinds een week of 2 drama. Modem is ook de Cisco EPC3212. Moet het ding dagelijks minstens 2x uit/aan zetten omdat de boel weer hangt. Heeft maandenlang prima gewerkt en er is niets veranderd aan de bekabeling. Het begint knap frustrerend te worden >:(

edit:
Moet wel toevoegen: het begon met outages van zo'n 10-15 seconden waarna de boel uit zichzelf weer up kwam. Nu sinds een paar dagen komt de boel dus niet meer automatisch up en moet ik het modem meerdere keren op een dag uit/aan zetten.
 
hier het zelfde probleem ontstaan rond sept 2009 met een andere modem aris....
nieuwe modem gehad epc 3212 probleem werd minder en heb nu ongeveer 1 keer per dag een reboot
en om de 2 weken een dag waar op het 3-4 keer gebeurd op 1 dag.

modem hoef ik niet te reboten die is slechts 30-60 offline en komt zelf weer op.
naar mijn mening is er iets in het UPC netwerk wat niet goed geconfigureerd staat maar wat ...geen idee.
destijd werd door UPC gezegd heeft met downloaden te maken .... maar ik heb het ook zonder downloaden gehad. En weet dat er meerdere topics hierover zijn geweest in diverse postcode gebieden over heel NL .

zelf hou ik een lijst bij met wanneer mijn modem reboot.....maar er zit weinig patroon in .
ik hoop ooit er weer van verlost te zijn......

groet JP
 
Hier ook zelfde verhaal. Een paar weken geleden begonnen met een Arris TM502 modem. Is vervangen door een Cisco EPC3212. Die deed helemaal niets en is na 1 week (!) weer vervangen door een andere Cisco EPC3212. Die doet het wel, maar internet en telefoon vallen meerdere keren per dag uit. Varierend van een minuut tot een uur.
Het gekke is dat alles 4 jaar lang probleemloos heeft gewerkt. Volgende week komt 3e monteur voor dit probleem... :'(
 
Terug
Bovenaan