• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet Uitval iedere dag om 10 uur ('s Morgens en 's Avonds)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter brummetje
  • Startdatum Startdatum
B

brummetje

Vorige week (maandag) is er bij ons een monteur geweest, deze heeft alles binnenshuis vervangen, modem, kabels, punt waar het binnenkomt (waar ook digitale TV op aangesloten zit).. Dit is gedaan omdat ik al een maand lang problemen heb met een wegvallende verbinding.

Het verhaal is dat iedere morgen rond 10 uur de verbinding weg valt (modem disconnect) en dan duurt het even voordat deze weer online komt. 's Avonds gebeurt dit ook.... als ik tussendoor de modem (stroom eraf) herstart dan krijg ik weer netjes 4 channels... doe ik dit niet dan blijft deze op 1 channel hangen en krijg ik dus ook niet de volledige snelheid (60Mbit)....

De modem die ik nu heb is de Cisco 3212, deze hebben we maandag gekregen. Hier voor hadden we de Cisco 3000 als ik het goed heb (Zonder telefonie)... Deze had precies de zelfde problemen en de monteur gaf toen al aan als er weer problemen zijn dat er een buiten monteur moest komen..... Wel zei hij dat UPC dit niet snel doet en hij had dit ook al bij hun aangegeven (aan de telefoon) toen hij bij ons was.

Ik heb al een bericht gestuurd naar het Webcare team omdat ik niet meteen weer wil bellen (is ook niet gratis)....
Met deze post wil ik eigenlijk even jullie mening horen, heeft het zin om contact met UPC op tenemen, dus sturen ze ook echt iemand om buitenshuis te gaan kijken of doen ze dit niet zo snel ? Aangezien alles binnenshuis is vervangen kan het gewoon niet binnen zijn...

Graag jullie ervaringen/mening hier over.

Postcode 3882
 
Als de binnenhuismonteur zijn werk gewoon goed gedaan heeft en de probleem zijn daarmee definitief niet opgelost, zal er inderdaad een netwerkmonteur moeten komen. Deze kan een lijnmeting doen en op zoek gaan naar het werkelijke probleem.

Wanneer je nu inderdaad een bericht naar WebCare hebt gestuurd (heb je daar ook even een link naar dit topic in gezet?), dan zou ik nu eerst hun reactie afwachten. Dat kan wel een aantal dagen duren, denk daar wel even aan.
Daarentegen, wanneer je nu belt met UPC, om snel iemand te spreken, is de kans groot dat deze medewerker wederom eerst een thuismonteur inzet, die vervolgens bij je komt en die dan ter plekke voor je gaat regelen dat er een netwerkmonteur moet komen.
De tijd die je wint door meteen een afspraak te maken, verlies je dus weer aan het wachten op een extra monteursbezoek.

Kortom: Wacht nu eerst de reactie van WebCare af, dan zal het ongetwijfeld goed komen.
 
Terug
Bovenaan