• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet trager dan traag...

  • Onderwerp starter treborsos
  • Startdatum
T

treborsos

Sinds enkele dagen heb ik ongeloofelijk veel last van een trage chello internet.
We hebben een 'classic' abonnement en de download snelheid komt met veel geluk net boven de 25 kb/s uit.

Ik heb wat waarden uit de configuration manager van mijn motorola surfboard modem gehaald.
Downstream Value
Frequency 260000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 27 dB
Power Level -19 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 35000000 Hz Ranged
Power Level 40 dBmV

Deze waarden heb ik vergeleken met wat anderen op dit forum gepost hebben. Klopt het dat deze waarden verre van ideaal zijn en dat het probleem, zeer waarschijnlijk, bij chello zit?
 
Dit zijn inderdaad geen goede waardes. het probleem kan bij chello liggen maar het kan ook zijn dat er iets fout is met je splitter of met de coax kabel van di splitter naar het modem. Als die coax kabel te lang is kan dat ook een slecht signaal geven, probeer die dus zo kort mogelijk te houden
 
Signal to Noise Ratio 27 dB

Die is dus te laag,ik kreeg al uitval met 28dB
Kan idd aan losse stekker coax kabel liggen,controleer deze,en of die niet te lang is etc.
Ook een splitter die niet goed in de wcd zit (of er half uitgeschoven is) kan hier voor zorgen.
 
Downstream
Freq/Power: 260.000 MHz 3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256

Volgens mij kan dit ook beter,toch?
 
Ik heb geen idee,maar dit is de mijne...


Downstream
Freq/Power: 130.750 MHz -1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 34 dB
Modulation: QAM64

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 57.750 MHz 45 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Maar de topic starter heeft een ander modem en is niet geholpen met de waardes van een arris modem...
 
Ik heb net even drie kwartier aan de telefoon gehangen en de helpdesk van chello gesponsord à 10 cent per minuut. Na even een standaard check, uiteindelijk doorverbonden met een zeer kundige dame. We hebben samen even alles nagelopen en ze kwam er ook niet uit en kon niets vreemds vinden dus komt vrijdag er een monteur langs.

Op dit moment is het weer drama. Snelheid ligt op ca. 15 kb/s. En dat al vanaf vrijdag :-[
 
Forward Path: Return Path:
Signal Acquired at 458.750 MHz Connection: Acquired
SNR: 33.0 dB Frequency: 57.8 MHz
Received Signal Strength: -1.5 dBmV Power Level: 52.0 dBmV
Micro-Reflections: 37 dBc Channel ID: 4
Modulation: 64 QAM Modulation: 16 QAM

Dit is mijne is dat goed?? graag antwoord
 
Bekijk dit eens anders als je wilt weten of die waardes goed zijn:
https://chelloo.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=47&Itemid=28
 
Sjoerd zei:
Bekijk dit eens anders als je wilt weten of die waardes goed zijn:
https://chelloo.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=47&Itemid=28

ik heb een Name
WebSTAR EPX2203
Modem Serial Number
104343xxx
Cable Modem MAC Address
00:11:E6:74:xxxxx
Hardware Version
v2.0
Software Version
v2.0.2r1152-050419epx2203-v202r1152-050419c-us-5.bin
Receive Power Level
0.3 dBmV
Transmit Power Level
52.0 dBmV
Cable Modem Status
Operational
waar ken ik me snelheid meten verders ken je niets van je modem zien :-[
 
Stekker eruit, 10s wachten, stekker erin en dan refresh drukken in je browser. De komende x seconden kun je de andere vlakjes uitlezen. Maar die zeggen je speed niet, naja .. 4,2mbit down en 1mbit up .. maar daar heb je niets aan.
 
Terug
Bovenaan