• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet traag, volgens Ziggo hebben wij geen goede laptops!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Kia
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Kia

Sinds wij overgestapt zijn op Ziggo zakelijk en een WIFI-modem van hun hebben gekregen hebben wij regelmatig last van wegvallend en/of ontzettend traag internet. Vanmiddag bezoek gehad van maar liefst 2 monteurs! Ze hebben allerlei testen gedaan en hun conclusie luidt: Het ligt niet aan Ziggo maar aan uw apparatuur. Uw apparatuur voldoet niet!
Bij het afsluiten van het abonnement heeft niemand van Ziggo ons verteld dat onze apparatuur aan bepaalde eisen moet voldoen om hun product goed te kunnen ontvangen. Wordt er nu al van alles verzonnen om maar van dat gezeik van die consumenten af te zijn? Wij hebben verdorie al de kabel vervangen, er een versterker/acces-point (à €160,-) achter gezet om door het hele huis normaal internet te kunnen ontvangen. En ook met deze oplossing lukte het ons niet om normaal internet te krijgen.
Toen wij nog een normale privé aansluiting hadden werkten wij met een linksys modem die (bijna) nooit geen klachten gaf. En ook toen werkten wij met deze laptops.
Wie kan ons vertellen wat wij nog meer kunnen doen om het internet weer normaal te krijgen? Of Ziggo aan onze kant te krijgen?
 
Heb je de ubee wifi modem gekregen?
Zo ja laat hem in bridge mode zetten en gebruik je oude cisco wifi router.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
 
Je zou de linksys (als deze ook WiFi heeft)kunnen gebruiken als 'switch'. Zo kan je kijken of de wifi van de router van ziggo niet (meer) goed is.

Overigens, hebben jullie ook last van uitval als de kabel gebruikt wordt? Wat voor snelheid wordt er dan gehaald? (met bv de site speedtest.net)
 
Met apparatuur worden de laptops bedoeld neem ik aan. Waar voldoen ze niet aan? Te oud of zijn de draadloze netwerkkaarten niet compatibel?
 
Wij haden een Ubee modem en die is al eens vervangen voor een Cisco EPC3925.
Die Linksys hebben we niet meer, we hebben nu een Engenius ECB 300.
Met apparatuur bedoel ik inderdaad onze laptops. Volgens Ziggo hebben wij er máár 100 bits netwerkkaarten in zitten en daardoor kunnen wij nooit een goed snelheid halen. De laptops van de monteurs haalden bij elke test snelheden over de 100 mb/s en die van ons kwamen dan niet verder dan 65. Daarom was hun conclusie dat óf onze virusscanner de snelheid tegen hield óf onze netwerkkaarten voldoen niet.
Beetje raar verhaal omdat ook telefoons hier trage wifi-verbinding hebben. Het vreemde is dat sinds zij geweest zijn het Wlan lampje op de Engenius constant brandt iets wat die eerder niet deed. Toen knipperde hij aan een stuk en soms was hij helemaal weg.
Ik hoop dat jullie mijn verhaal kunnen volgen :?
 
Er zijn virus scanners die je internet vertragen.
Heb je al eens in save mode getest?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
 
hebben wij er máár 100 bits netwerkkaarten in zitten en daardoor kunnen wij nooit een goed snelheid halen. De laptops van de monteurs haalden bij elke test snelheden over de 100 mb/s en die van ons kwamen dan niet verder dan 65.
100 bit/sec is inderdaad hardware uit et jaar nul. Een beetje netwerk moet 1000 of 10000 maal sneller zijn.:)

En als je 100 Mbit/sec bedoelde, dan hebben die monteurs ook gelijk. Bij een 100 Mbit/sec verbinding mag je effectief niet meer dan de helft daarvan verwachten. Als je dan schrijft dat je 'maar' 65 haalt (Mb/s neem ik aan), dan heb je gewoon een goede snelheid voor je hardware. Wil je sneller moet je naar giga bit netwerkkaarten.
 
Als er echt nog 100 Mb/s netwerkkaarten inzitten, dan zal de hardware inderdaad ook al wel oud zijn. Want zelfs mijn 7 jaar oude computer heeft al standaard een 1000 Mb/s netwerkkaart. Niet alleen de netwerkkaart vertraagt dan, maar ook processor ed.
 
Hoeft niet perse oud te zijn. Hier staat een i7 notebook van Toshiba de X500 en die presteerde ook waardeloos met WiFi. Vorig jaar toen ik nog een Duo NAS had en een 3COM Airconnect 9550 access-point (nu een Synology DS 411+II NAS + Aruba Instant IPA 135 access-point) heb ik al een enorme verbetering gemaakt door de low budget WiFi kaart in de Toshiba te vervangen door een Intel.

all-eng.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb werkelijk geen idee welke netwerkkaarten wij erin hebben zitten. Waar kan ik dat nakijken?
Wij werken met Kaspersky. Maar ook als deze is uitgeschakeld is het internet traag. Op onze mobiele telefoons zit geen virusscanner maar ook hierop werkt het internet traag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan