• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet sloom, valt weg

  • Onderwerp starter Deleted member 83334
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 83334

Hallo,

Sinds een paar weken geleden kampen wij met het probleem dat het internet steeds wegvalt, of super sloom word. We hebben al een monteur laten komen, die heeft alle kabels vervangen en een nieuwe Ubee modem laten installeren.

In het begin leek het goed te gaan, kon lekker snel browsen, volle snelheid etc. etc. maar nu sinds 1 week geleden is alles weer bergafwaards gegaan.

Er is spraken van dat alle TCP verbindingen worden verbroken, of dat het internet zo sloom word dat het voor een paar seconden gepauseerd word. Dit zorgt ervoor dat tijdens het browsen, maar ook tijdens het gamen het internet uitvalt.

Dit is een van de errors:
0b646220c8.png



Wat ik geprobeerd heb:
  • 1 computer op de modem, via kabel
  • Een andere computer (mijn laptop)
  • Modem hardreset (via button op de modem)
  • Factory reset
  • Reset door Ziggo klantenservice (en dan 30 minuten wachten)

Maar niks werkt. Klantenservice helpt ook niet veel (die weten zowat mijn gegevens uit hun hoofd...), dus jullie zijn mijn laatste kans!
 
Hallo

Ik heb exact het zelfde probleem. Even resetten en hij gaat weer voor een kleine week.
op mijn laptop haal ik dan nog 2.8 mb draadloos, maar de smartphones klapper dan al uit.
Na de reset heb ik wee 50mb draadloos.

ook gebeld en alles is oke?????
Ra. ra hoe kan dit.

ben ook benieuwd naar de reacties.

vr gr teun
 
Heeft de monteur de kabel doorgemeten?
Bij mij had eerst de Ubee het begeven, toen kreeg ik de 3925 van Cisco, aangesloten en poef.
2x pech hebben. Puur toeval.

Daarna de 3928 en nergens last meer van gehad.

Tip: als je pc het doet en hij doet het goed, ga niet updaten. Nergens voor nodig. Alleen updaten als je last hebt van een driver.
Heb jezelf weinig inhoudelijk verstand van de pc, laat iemand bellen voor je die er wel verstand van heeft.
Geldt ook over netwerken, want soms gooien de helpdeskmedewerkers met termen die zij zelf niet eens begrijpen.
Zelf heb ik vaak te maken gehad met 1e lijn als ik het goed heb en dat waren met mensen met inhoudelijke kennis.
Neemt niet weg dat deze mensen het niet expres doen, men mist computerkennis. Ze moeten alleen niet meer zeggen dat CAT5e kabel niet geschikt is voor 180mb lijn. Snelheid is te hoog.....toen zelf maar een lesje pc les gegeven.

Je kan onderstaande link is bekijken.

https://home.hccnet.nl/h.dalmolen/Computer/Drivers.htm

Hier een supersite mbt spyware.
https://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/243-Spyware-problemen

Blijf je echt gezeik houden met je pc, of wil je zeker weten of je pc ok is,
pak dan Hijack this. Maak een log en plaats deze op dit forum:

https://www.hijackthis.nl/forum/index.php

Hijack this mannen en vrouwen, zijn in mijn ogen de mannen en vrouwen die echt elk virus/spyware of andere zaken ontdekken en vaak met allerlei zeer aparte, doch effectieve software al je problemen kunnen oplossen.

Maar vooral geen ruzie maken! Mensen doen wat hun opgedragen is binnen ziggo en hier is ook echt fantastische hulp te krijgen van mensen van ziggo team. Praat uit ervaring.

en het feiit dat de apples eruit ploffen, dat is hetgeen dat je kan benoemen. Wordt er benoemd dat het aan de apple ligt, kun je alsnog benoemen dat het ook de windows is. Verspeel niet direct al je kaarten...helaas maar waar, dan wordt het zo een leuk: ik overtuig jou, nee ik jou gesprek.

groet
Dennis
 
Onderbrekingen

Hallo,

Ook ik heb last van het constant voor een paar seconden uitvallen van de verbinding. Mateloos irritant, de helpdesk begrijpt het niet en verwijst me naar het forum want hij "had geen tijd "om zich er verder in te verdiepen. B elachelijk natuurlijk ik betaal een fors bedrag voor de 180 mb verbinding per maand en als de snelheid soms wat lager ligt, ok kan ik mee leven maar uitval is te gek voor woorden, zeker gezien het feit dat ik afgescheept wordt omdat ze het zelf niet snappen. Tuurlijk ligt het altijd aan de installatie thuis.... :no: heb hem mooi uit de droom geholpen: heb 2 usenet providers getest vallen beide tegelijk uit, heb slechts 1 pc bedraad achter het modem zitten, ik spreek niet over wifi, ja ik heb een andere kabel geprobeerd, nee het ligt niet aan mijn netwerkkaart, ik heb er 2 in mn pc en beiden werken hetzelfde, nee het ligt niet aan mn pc ik heb ook een totaal andere pc achter het modem gehangen en daar valt de verbinding ook mee uit....nee het ligt niet aan het programma waarmee ik download, heb 2 verschillende geprobeerd beiden vallen uit pfffff :censored:

Zijn er mensen die dit probleem hebben kunnen oplossen met of zonder hulp van Ziggo, ik vraag het maar want ze verwijzen me tenslotte naar het forum.....

groeten,

Hans
 
Als de verbinding uitvalt kun je aan de lampjes van het modem zien waar de oorzaak ligt.
 
Heb je ook dezelfde klachten met je mobiel?
Je zegt dat je pc ok is, check dat is met dit stukje software:

Klik HIER

Sla je log op en kopieer/plak deze hier:
Klik HIER

Mochten er zaken naar voren komen, klik dan HIER

Vooralsnog is mijn mening dat het aan de centrale ligt, want zelfs met mijn cat5e bekabeling, mijn apple gedoe, windows gedoe etc, pleurt die er ook vaak genoeg uit.
Vandaar dat als je uitval heb van je pc, check direct je telefoon. Doe die het ook niet, leuk alle verhalen, maar stel dan alleen eerst de vraag: me wifi valt weg op me telefoon. Ligt het aan je telefoon volgens hun, betrek dan je pc's in het verhaal.

Dat ze allereerst jouw als consument er alles willen laten doen o, het op te lossen, natuurlijk, dat is normaal.
Alleen doe dit wel met mensen die niet doodleuk iets aan het oplezen zijn.

succes!
 
Hier precies hetzelfde gedonder... ik heb ZiggoWifiSpots uitgezet en voor tot nu geen problemen meer gehad... :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan