• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

internet problemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ro112
  • Startdatum Startdatum
R

ro112

hallo ik ben ronald woon in dordrecht (zh) en heb chello power met de arris 502b met een draadloos router van linksys
ik heb in mijn vorige huis altijd goed internet gehad b=had toen chello light en ben in mijn nieuwe huis nu over gegaan op chello power dit is een fijne internet maar hij ligt er de laatste tijd dagelijks uit waar ik me vreselijk aan irriteer
hij valt er gewoon steeds uit en allle lampjes branden behalve die van link knippert na enig rond vragen blijkt dat zon beetje heel de straat er last vanm heeft( het is nieuwbouw)

wie weet er een oplossing

bvd ronald
 
ro112 zei:
hij valt er gewoon steeds uit en allle lampjes branden behalve die van link knippert

Als alle lampjes branden en het 'link lampje' knippert, dan gaat het vwb het modem in ieder geval goed.

Als er in de gehele straat regelmatig het internet uitvalt, dan zou ik adviseren om de helpdesk te bellen en dit aan te geven. (is vaak wel handig dat de buren ook even bellen, zodat we meerdere aansluitingen kunnen controleren en de monteur meer gerichte info kunnen meegeven)

En noteer ook even de tijden van uitval en geef dit door aan de helpdesk medewerker. Kunnen ze gerichter zoeken.
 
maar wat houdt het nu in dan als die bij link knippert :-\
heb ik dan geen internetverbindi ng of ligt aan mijn router ? :-\
 
Als alle lampjes gewoon branden en het "link" lampje knippert, betekend dat dat de modem gewoon online is. Het wegvallen van het internet ligt dus niet aan het uitvallen van de modem.
Als de hele straat problemen heeft met de internetverbinding is de kans dat het aan de kant UPC zit groter dan dat het aan jouw router ligt.
Om problemen met je router uit te sluiten moet je een computer rechtsreeks met de kabelmodem verbinden.
Heb je dan nog last van uitval, dan ligt het probleem niet bij je router.

Heb jij en eventueel een paar mensen uit de straat al naar de helpdesk gebelt?
Voor je belt kun je het beste de router ertussen uit halen. Je mag weliswaar een router gebruiken, maar sommige testen gaan beter/makkelijker zonder router tussen moden en computer.
 
Terug
Bovenaan