M
mabalo
Hallo,
ik heb sinds 4maanden al problemen met de internet/tv/telefoon connectie.
al 3 modems versleten, 6 monteurs en sinds vandaag weer een nieuwe modem gehad dat is geinstalleerd door de monteur.
De Cisco Epc Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway.
Het probleem is dat ik heelveel package loss heb (pingplotter) en de ping tijden om de 2 a 3 seconden
soms omhoog schieten naar 300, en kort daarna 100% package loss.
nou merk je dit niet als je bijvoorbeeld naar een website gaat en daar rustig wat leest.
maar ik ben fanatiek online gamer, en stabiele verbinding is een must have om te kunnen spelen.
Nu lag ik om de 10 a 20seconden. Blijf stil hangen in een level. Over VoIP horen de mensen me soms maar half.
Ook heb ik met wireshark gekeken naar de data die over het netwerk gaat, en wat opvalt is alles wat ik verstuur van mijn pc naar de modem aankomt, maar bijna alles wat van het modem naar mij gaat als FALSE aangegeven wordt.
mijn vraag is nu is dit de firmware van het modem, of is er toch echt iets goed mis met de servers van UPC?
Ik ben nu zover dat ik eigenlijk wil overstappen naar een anders omdat het zo gewoon niet gaat.
ik heb sinds 4maanden al problemen met de internet/tv/telefoon connectie.
al 3 modems versleten, 6 monteurs en sinds vandaag weer een nieuwe modem gehad dat is geinstalleerd door de monteur.
De Cisco Epc Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway.
Het probleem is dat ik heelveel package loss heb (pingplotter) en de ping tijden om de 2 a 3 seconden
soms omhoog schieten naar 300, en kort daarna 100% package loss.
nou merk je dit niet als je bijvoorbeeld naar een website gaat en daar rustig wat leest.
maar ik ben fanatiek online gamer, en stabiele verbinding is een must have om te kunnen spelen.
Nu lag ik om de 10 a 20seconden. Blijf stil hangen in een level. Over VoIP horen de mensen me soms maar half.
Ook heb ik met wireshark gekeken naar de data die over het netwerk gaat, en wat opvalt is alles wat ik verstuur van mijn pc naar de modem aankomt, maar bijna alles wat van het modem naar mij gaat als FALSE aangegeven wordt.
mijn vraag is nu is dit de firmware van het modem, of is er toch echt iets goed mis met de servers van UPC?
Ik ben nu zover dat ik eigenlijk wil overstappen naar een anders omdat het zo gewoon niet gaat.
