• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

internet problemen latency etc

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mabalo
  • Startdatum Startdatum
M

mabalo

Hallo,

ik heb sinds 4maanden al problemen met de internet/tv/telefoon connectie.
al 3 modems versleten, 6 monteurs en sinds vandaag weer een nieuwe modem gehad dat is geinstalleerd door de monteur.
De Cisco Epc Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway.

Het probleem is dat ik heelveel package loss heb (pingplotter) en de ping tijden om de 2 a 3 seconden
soms omhoog schieten naar 300, en kort daarna 100% package loss.
nou merk je dit niet als je bijvoorbeeld naar een website gaat en daar rustig wat leest.
maar ik ben fanatiek online gamer, en stabiele verbinding is een must have om te kunnen spelen.
Nu lag ik om de 10 a 20seconden. Blijf stil hangen in een level. Over VoIP horen de mensen me soms maar half.

Ook heb ik met wireshark gekeken naar de data die over het netwerk gaat, en wat opvalt is alles wat ik verstuur van mijn pc naar de modem aankomt, maar bijna alles wat van het modem naar mij gaat als FALSE aangegeven wordt.

mijn vraag is nu is dit de firmware van het modem, of is er toch echt iets goed mis met de servers van UPC?

Ik ben nu zover dat ik eigenlijk wil overstappen naar een anders omdat het zo gewoon niet gaat.

pingtestk.png
 
Zonder meer informatie blijft het allemaal een beetje gokken, maar zet in de modem/router onder SPI firewall "block ip flood detection' eens uit"
Die geeft bij dit modem problemen, dus mogelijk helpt dat al.

Werk je bedraad, of draadloos. Draadloos is natuurlijk altijd minder stabiel als met draad, maar ook daar kan een slechte UTP kabel, of netwerkkaart voor problemen zorgen.

Problemen met telefonie kan aan modem liggen, maar ook aan jouw telefoon, of de bekabeling tussen modem/router en telefoon.
Heb je daar al eens het een en ander geprobeerd.
 
Waarom ruil je de modem niet om voor een Cisco EPC 3212 en dan eens proberen, maar ik herken je problemen idd vooral met online gamen dan zie je 5 a 10% loss enzo ,maar je kan het proberen 8)
 
47 zei:
Waarom ruil je de modem niet om voor een Cisco EPC 3212 en dan eens proberen

Omdat het niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is en het ruilen nog steeds niet bij iedereen zo makkelijk gaat. Makkelijker gezegd dan gedaan.
 
Bedankt voor de reacties.
Ik werk bedraaf, nieuwe sftp 6a kabel. Netwerkkaart werkt prima, veel op lan events en daar functioneert het. Het probleem is ook op 3 andere pcs aanwezig. Ik zal vanavond die ip flood proberen. Maar ik ben bang dat het probleem ergens anders zit
 
Terug
Bovenaan