• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

internet ligt eruit als ik het een tijdje niet gebruik

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fry
  • Startdatum Startdatum

fry

Berichten
378
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoi,

Mijn computer staat 24/7 aan (als ik 'm langere tijd niet gebruik gaat-ie vanzelf op standby). Als ik bijv. 's ochtend mijn computer weer gebruik dan kan ik nog zo'n 1 of twee internetpagina's bezoeken/mail checken en daarna ligt internet eruit. Moet ik eerst een ipconfig / release en renew doen voordat het weer werkt. Het is een probleem van de laatste maanden. DHCP probleem? Iemand die iets meer kan vertellen?
 
kijk eens bij de eigenschappen van je netwerkkaart in apparaatbeheer.

sommige kaarten hebben een erergiebeheer functie.
dwz. kaart wordt uitgeschakeld na bepaalde tijd.
 
Zet je netwerkkaart ook ff op half duplex als je toch bezig bent. Wegvallende verbindingen komt hier vaak door.

Greetz
Ghan
 
Even een vraagje, ik kan mijn netwerkkaart niet op half duplex zetten........hoe komt dat?
 
Hunter zei:
Even een vraagje, ik kan mijn netwerkkaart niet op half duplex zetten........hoe komt dat?

Lees het boekje of handleiding door, en gebruik je setup util.
 
Hunter zei:
Even een vraagje, ik kan mijn netwerkkaart niet op half duplex zetten........hoe komt dat?
Windows XP
1 -Ga naar netwerkverbindingen
2 - Rechtermuis op LAN-verbinding
3 - Eigenschappen
4 - Geavanceerd
5 - Configureren
6 - Geavanceerd
7 - Klikken op Link Speed/Duplex Mode.
8 - Kies force 10 half duplex
9 - ok

Zo zou het moeten gaan.
Werkt dit bij jou niet, kun je dan iets duidelijker zijn waar het fout gaat of wat je evt. mist.
 
ik kan "link speed/duplex mode" niet kiezen, deze komt niet in het betreffende lijstje voor.
 
Dat is vreemd.
Ik dacht dat die optie er altijd was (macadres veranderen niet altijd).

Ik weet niet of het volgende helpt, maar het is te proberen.
Deïnstalleer je netwerkkaart .
Sluit de computer af en start weer op.
Windows installeert de netwerkkaart nu opnieuw.
Stel alles opnieuw in.
 
ik kan kiezen uit de volgende opties:
auto reconnect mode
cam when ac power
fragment treshold
local adm. mac netw
network type
power saving mode
radio on/off
rts threshold
ssid

???
 
Terug
Bovenaan