• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet ligt er steeds uit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter costello
  • Startdatum Startdatum
C

costello

Sinds vandaag is mijn internetverbinding enkele keren verbroken. Het modem knippert maar met 2 lampjes. Na enkele resets heb ik wel weer internet, maar binnen een half uur ligt mijn verbinding er weer uit. Er is wel storing in A'dam, maar over Haarlem (mijn woonplaats) wordt niets gemeld.
Mijn modem is een Thomson. En ik heb een router: Linksys WRT54GL, omdat we met 2 pc's aangesloten zijn.
Ligt het aan mijn modem/router of aan UPC? Graag jullie raad.
 
zou het niet weten, lijkt het A2000 tijdperk wel, toen lag mijn internet er eeuwig en altijd uit.
Met rijen boze klanten bij Chello voor de deur.
sterkte!
 
Wat zijn je signaalwaardes? (192.168.100.1)

En eventuele LOG file.
 
Akoni zei:
zou het niet weten, lijkt het A2000 tijdperk wel, toen lag mijn internet er eeuwig en altijd uit.
Met rijen boze klanten bij Chello voor de deur.
sterkte!

Niet echt iets waar hij wat mee kan natuurlijk. Zoals Davy16 al zei: begin eens met ons de signaalwaardes te laten zien.
 
Ik hoop dat ik de juiste pagina (signaalwaardes) heb weergegeven. Dit is nieuw voor mij (bedankt voor het adres van de modem). Ik heb het screenshot bijgevoegd.

De logfile geeft dit weer:
THU JUN 24 22:10:13 2010 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
THU JUN 24 21:59:04 2010 Critical (3) DHCP FAILED - Request sent, No response
THU JUN 24 21:56:16 2010 Critical (3) TFTP failed - request sent - No Response
THU JUN 24 22:04:33 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
THU JUN 24 22:28:57 2010 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
THU JUN 24 22:30:14 2010 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
THU JUN 24 21:46:15 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...

Kunnen jullie er wat mee?
groet, costello
 

Bijlagen

  • Thomson Cable Modem Diagnostics_1277455467222.png
    Thomson Cable Modem Diagnostics_1277455467222.png
    10,9 KB · Weergaven: 57
De Upstream van het modem is perfect.

Bij de Downstream kan -5 wel, maar is wel erg laag.
De SNR staat verder denk ik veelste laag, dat klopt niet.

Heb je de kabels etc al 100% bekeken?
 
Hmmm valt me mee dan dat i geen ber heeft, normaal als je signaal en inet slecht is moet je ber ook omhoog gaan, maar die staat gewoon netjes op 0.
 
De kabels zitten er volgens mij wel goed in. Wat kan ik er verder aan bekijken?
 
costello zei:
De kabels zitten er volgens mij wel goed in. Wat kan ik er verder aan bekijken?
Kijk de aansluiting eens na.
Dus Wandcontactdoos en UPC Splitter.
Hoe zit het vast?
 
Kabels van wandcontactdoos naar splitter en naar modem zitten goed vast.
 
Terug
Bovenaan